More stories

Telegraaf lanceert videoplatform VNDG

De Telegraaf voegt op 1 mei een nieuwe titel toe aan zijn portfolio. VNDG wordt een videoplatform op desktop en mobiel dat 24×7 nieuws, sport en entertainment uitzendt.

Video

Onlane experimenteert met Snapchat-content

Onlane begeleidt influencers op alle social media platformen. Dat doet het bedrijf ook voor ‘traditionele’ sinds de overname door MediaLane. Managing director Jonatan de Boer in gesprek met Hans Voorn tijdens The Social Conference 2017.

Influencer marketing

Netflix blokkeert Kabelnoord

De noordelijke kabelaar Kabelnoord kon zijn klanten vorige week geen Netflix aanbieden. Vanwege misbruik van het abonnement door een aantal klanten blokkeerde Netflix alle klanten die dezelfde range internetfeed gebruikten.

Entertainment

BREIN haalt nu ook illegale internet radiostations uit de lucht

Stichting BREIN heeft voor het eerst een online radiozender uit de lucht gehaald omdat het geen geldige licentie heeft.

Entertainment

Netflix naar 100 miljoen abonnees

Netflix passeert binnenkort de grens van 100 miljoen abonnees. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt bij de publicatie van de cijfers over het eerste kwartaal.

Entertainment

Studenten bedenken interactief on demand-concept voor KPN

Tweedejaarsstudenten van de opleiding Media en Entertainment Management (MEM) en eerstejaarsstudenten van de Engelstalige opleidingsvariant van Inholland Den Haag hebben […]

Entertainment

Marktplaats.nl enige met meer dan 50% online bereik

Marktplaats.nl had in de maand maart 2017 een bereik van 51,3 procent en was daarmee de grootste site van Nederland in die maand. Nieuwe cijfers van het het NOBO laten ook zien dat het AD groter is dan De Telegraaf.

Analytics

VidCon: zeven contentinzichten van de BBC

Tijdens de VidCon Europe 2017 vond ik de interessantste sessie die van Alex Ayling, hoofd BBC Worldwide Digital Studios. Zijn presentatie had als titel “An audience-led approach to content development”. Daarin beschrijft Alex de digitale transformatie van de BBC. De basis van deze transformatie was een focus op doelgroepgerichte contentontwikkeling. In dit artikel bespreek ik de belangrijkste inzichten die ik van Alex kreeg.

Contentmarketing

RTL: ‘Jongeren vinden branded content op Snapchat prima’

Hoe kan RTL jongeren beter bereiken nu zij amper nog lineair televisiekijken? Die vraag kreeg Luuk de Haardt als afstudeerproject voorgelegd en leidde tot een baan als creative bij het mediabedrijf, vertelt hij tijdens The Social Conference 2017 aan Hans Voorn.

Social

Netflix bekeken in meeste Amerikaanse huishoudens met wifi

Zeker de helft van Amerikaanse huishoudens met wifi gebruikt een streamingdienst. Netflix wordt daarbij het meest genoemd, maar YouTube stoomt op, zo blijkt uit gegevens van comScore.

Entertainment

Na overname SBS zet John de Mol bod op TMG door

John de Mol laat zich, zeker na de overname van SBS, niet van de wijs brengen. Talpa Holding wil op 17 april een biedingsbericht indienen bij de AFM voor een bod op alle aandelen van de Telegraaf Media Groep.

Publishing

NLConnect wil af van exclusieve breedband content

Exclusieve premium content zet consumenten en kleinere telecomaanbieders op achterstand en is een vorm van misbruik van marktmacht. Dat schrijft NLConnect, de vereniging van telecom- en kabelbedrijven, in reactie op een consultatie van de Autoriteit Consument en Markt.

Entertainment

Runtastic lanceert app voor sportief eten

Runtastic heeft voor Android en iOS een nieuwe app uitgebracht. Speciaal voor sporters bevat hij voedingsadvies en tientallen gezonde recepten.

Food

E-book app Shelfie naar Kobo

Kobo Rakuten, bekend van de Kobo-e-readers, heeft het bedrijf achter de app Shelfie overgenomen. Het hele team gaat mee.

Publishing

Metro ontwikkelt nieuwe app met lezers

Metro lanceert een testversie van zijn nieuwe Metro-app. Nieuws kan beter worden gedeeld en video’s passen beter bij het moment van de dag. Lezers mogen de app nu mee helpen ontwikkelen.

Publishing