More stories

Ziggo lanceert Kijk met Twitter-app

Ziggo heeft de Kijk met Twitter-app gelanceerd. Met die app – die samen met Twitter ontwikkeld is – kunnen kijkers de tien meest ‘trending’ liveprogramma’s volgen met in hetzelfde scherm de actuele tweets over dat programma.

Entertainment
Premium

FD Mediagroep: 40 procent omzet uit Digitaal

De uitgever van onder meer het Het Financieele Dagblad en radiozender BNR zag de omzet in 2015 met 11 procent stijgen tot 71 miljoen euro. Veertig procent daarvan is afkomstig uit exploitatie van digitale activiteiten.

Publishing

BREIN strijdlustig na goedkeuring identificatie uploaders

Stichting BREIN is op oorlogspad nu een nieuw opsporingssysteem voor het vergaren van IP adressen de goedkeuring heeft gekregen van de Autoriteit Persoonsgegevens (voorheen College Bescherming Persoonsgegevens).

Entertainment

Nederlandse game Adam’s Venture op 1 april beschikbaar

Op 1 april verschijnt de Nederlandse game Adam’s Venture: Origins van ontwikkelaar Vertigo Games voor PS4, Xbox One en pc.

Entertainment

Ontslagen bij Sonos

Luidspreker- en streamingexpert Sonos gaat reorganiseren, waarbij ontslagen onvermijdelijk zijn. Dat heeft CEO John MacFarlane bekend gemaakt.

Entertainment

Nieuwe accelerator voor startups en mediabedrijven

Startups en mediabedrijven gaan samenwerken in een nieuw acceleratorprogramma dat vandaag gelanceerd wordt onder de noemer MediaMatters.

Publishing

Digitaal steeds belangrijker voor RTL Group

Digitaal wordt steeds belangrijker voor de RTL Group, de moedermaatschappij van RTL Nederland. In heel 2015 leverde digitaal 508 miljoen euro omzet op, 72 procent meer dan in 2014.

Entertainment

Supercell: ruim 2 miljard euro omzet met drie games

Het Finse gamebedrijf Supercell heeft ruim 2 miljard euro omzet gegenereerd in 2025 met weinig meer dan drie mobiele games: Clash of Clans, Boom Beach en Hay Day. De winst kwam uit op 848 miljoen euro.

Entertainment

Digitale transitie FD Mediagroep verloopt naar wens

Het aantal bezoekers online op FD.nl is in 2015 ruim verdubbeld. Dat schrijft Job van Wagensveld, commercieel directeur bij FD Mediagroep, op Nederlandsmedianieuws.

Publishing

TMG: digitalisering duidelijk zichtbaar in jaarcijfers

Flinke kostenbesparingen bij uitgeverij TMG compenseren grotendeels de afname van inkomsten uit print en radio. De digitale consumentenomzet, waaronder online abonnementeninkomsten, steeg met 18,5 procent dankzij een toename van het aantal digitale en zogenoemde combi-abonnees.

Publishing

Ook Six Flags gaat virtueel

Amusementspark Six Flags gaat ritten aanbieden met Samsung Gear VR brillen. Daartoe heeft het een contract met Samsung getekend.

Entertainment

Barnes & Noble stapt uit Britse e-bookmarkt

Barnes & Noble stopt in Engeland met de verkoop van digitale boeken onder de noemer Nook. De webshop en de app stoppen per 15 maart.

Publishing

Consument benieuwd naar virtual reality in films en games

Over virtual reality (VR) gaan al jaren verwachtingsvolle geluiden op. Toch lijkt het concept zich vooralsnog slechts in de early stages te bevinden. Wel raken consumenten steeds geïnteresseerder. Vooral voor de toepassing in films (39 procent) en games (38 procent).

Entertainment

Ziggo: ‘YouTube is jaloers op ons’

Na de overname door Liberty Global fuseerde Ziggo afgelopen voorjaar met UPC tot één Nederlandse kabelaar. Met één logistieke organisatie. Een monsterklus. Volgende project: de concurrentiestrijd aangaan met behulp van exclusieve (sport)content, aldus digital director Maarten Stramrood.

Entertainment

Trinity Mirror lanceert gewoon papieren krant

Terwijl The Independent eind deze maand stopt met de papieren editie, lanceerde de Britse uitgever Trinity Mirror afgelopen week een nieuwe nationale krant op papier. De eerste in dertig jaar: New Day.

Publishing