More stories

‘Online diensten voorzien in mediabehoefte’

Nederlanders maken vooral gebruik van online diensten om in hun mediabehoefte te voorzien. Zo kijken bijna vier op de vijf Nederlanders digitale televisie en speelt ruim driekwart van de gamers vooral games online. Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van Reggefiber onder duizend Nederlanders.

Media

HbbTV eindelijk bij kabelaar UPC

Kabelaar UPC geeft sinds deze week eindelijk de interactieve tv-dienst HbbTV van de landelijke NPO tv-zenders door, zij het nog niet via de Horizon Mediabox.

Media

Liberty Global verwacht geen problemen met overname Ziggo

Topman Mike Fries van Liberty Global, de moedermaatschappij van UPC, gaat ervan uit dat Ziggo nog dit jaar in handen komt van zijn bedrijf. Dat vertelde Fries bij de presentatie van de kwartaalcijfers. De EU heeft laten weten meer tijd te hebben voor een beoordeling.

Media

De Correspondent geeft eerste boek uit

De Correspondent geeft volgende maand zijn eerste boek uit in digitale en papieren vorm. De e-boeken van de duiding- en contextsite worden goedkoper dan de gedrukte boeken en auteurs krijgen een bovengemiddelde vergoeding.

Media

EU stelt oordeel Ziggo uit

De Europese Commissie heeft wederom meer tijd nodig voor de beoordeling van de overname van Ziggo door Liberty Global. De deadline van 17 oktober wordt opgeschort.

Media

Regionale zenders stoppen met teletekst

RTV Noord-Holland en de Amsterdamse stadszender AT5 stoppen op 1 januari 2015 met teletekst. Dit najaar al wordt teletekst uitgefaseerd.

Media

Telegraaf verkoopt online activiteiten

Uitgeverij TMG doet alle online activiteiten van de hand die niets met print hebben te maken. Enkel Relatieplanet is nog in portfolio, maar ook dat staat in de etalage.

Media

Advertentieomzet TMG lager dan verwacht, uitgever doet bod op NRC

Telegraaf Media Groep heeft ook in het afgelopen halfjaar te maken gehad met uitdagende omstandigheden als gevolg van aanhoudende druk […]

Media

De Telegraaf lanceert eerste smartwatch-app

De Telegraaf lanceert vandaag een app voor de Samsung Gear 2 smartwatch. De app toont het nieuws van De Telegraaf in tekst en foto’s, afgestemd op het schermformaat van het horloge. Gebruikers kunnen eenvoudig door artikelen vegen.

Media

RTL koopt marktplaats voor video-advertenties

RTL Group koopt voor 107 miljoen euro een meerderheidsbelang in SpotXchange. Hiermee verwerft het een strategische positie in een bedrijf dat ook de toekomst van reclame op (digitale) televisie kan veranderen.

Media

Unilever herschikt digitaal reclameportfolio

Unilever heeft MediaLink ingeschakeld om zijn digitale reclameportfolio te herschikken. Media augustus mogen uiteenlopende reclamebedrijven zich presenteren aan de top van het bedrijf.

Communicatie

ACM legt NPO een last onder dwangsom op vanwege cookies

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legt de Stichting Nederlandse Publieke Omroep (NPO) een last onder dwangsom op omdat men de regels voor het plaatsen van cookies overtreedt. Op verschillende websites die de NPO beheert plaatst publieke omroep cookies bij gebruikers zonder dat zij daarover voldoende zijn geïnformeerd en zonder dat zij daarvoor op de juiste wijze toestemming hebben gegeven.

Analytics

Verdere groei voor kabelaar Telenet

De Belgische kabelaar Telenet heeft 17.900 nieuwe triple play-abonnees binnengesleept in het afgelopen kwartaal, waarmee het totaal op 1 miljoen komt.

Media

Meer dan 5 miljoen unieke bezoekers voor site Utopia

Het online platform rondom het televisieprogramma Utopia is het afgelopen half jaar door meer dan 5 miljoen mensen bezocht. Bijna een op de drie Nederlanders heeft de site bezocht, gekeken naar de live-stream, of een video bekeken.

Media

Advertentie-inkomsten Mecom dalen verder

Uitgeverij Mecom. eigenaar van de Wegener bladen, kampt wederom met dalende reclame-inkomsten. Die gingen in de eerste zes maanden van 2014 met 22 procent omlaag naar 116 miljoen euro.

Media