ProSiebenSat.1 sluit zijn incubator
Het Duitse mediabedrijf ProSiebenSat.1 investeert niet meer in zijn incubator Epic Companies. Dat raakt tweehonderd man personeel. Voor hen wordt elders binnen het concern gezocht naar aanstellingen.
Het Duitse mediabedrijf ProSiebenSat.1 investeert niet meer in zijn incubator Epic Companies. Dat raakt tweehonderd man personeel. Voor hen wordt elders binnen het concern gezocht naar aanstellingen.
De eigen televisie van Amazon Fire TV komt veel sneller naar Europa dan verwacht. Vanaf 25 september is het opzetkastje voor 99 euro reeds in Duitsland te koop. Dat is bekend gemaakt op de IFA in Berlijn.
RTL zet zijn videodienst XL weer in om exclusief een aansprekend event uit te zenden, buiten de reguliere tv-kanalen om: Red Bull Soundclash 2014.
Eén derde van de Nederlanders maakt gebruik van betaalde Video on Demand (VoD)-diensten van aanbieders zoals UPC, Ziggo en Netflix. 78 procent van de Nederlanders die On Demand kijkt, kiest daarbij voor het zogenoemde pay per view.
Philips, tegenwoordig TP Vision, lanceert de OnLive Game Service op zijn televisietoestellen met Android. Met deze clouddienst kan volgens de fabrikant een ‘adembenemende game-ervaring’ worden gerealiseerd.
De daling van het aantal advertentiedragende publieksbladen zwakt af, mogelijk nu uitgevers steeds beter weten aan te sluiten op de digitaliserende wereld. Dat blijkt uit metingen van Retriever.
A&E Networks, het gezamenlijke bedrijf van Disney en Hearst, staat op het punt een belang van tien procent te verwerven in de eigenzinnige crossmediale uitgever Vice Media.
De Nederlandse online pokermarkt is sterk gekrompen: ondanks de groep intensieve online pokerspelers is de markt van 2010 tot 2013 met 89 miljoen dollar geslonken naar 64 miljoen dollar. Dat blijkt uit onderzoek van Academicon en de Universiteit Hamburg (OPD-UHH).
De baas van Sanoma in Nederland krijgt van het Finse hoofdkantoor ook de leiding over de tv-activiteiten van SBS Broadcasting.
Een aantal grote kabelbedrijven maakt al bijna twee jaar lang inbreuk op de auteursrechten van (scenario)schrijvers, door zonder hun toestemming televisieprogramma’s en films aan hun abonnees aan te bieden. Dat heeft de rechtbank vandaag gevonnist.
2014 wordt het jaar waarin online video advertising haar definitieve doorbraak kent. Dat voorspelt SPOT naar aanleiding van de reclamebestedingen over de eerste helft van 2014.
Playboy.com maakt zijn website sinds maandag meer Facebook-vriendelijk. Zestig procent van het bezoekersverkeer komt van sociale media. De uitgever heeft alleen al 15,6 miljoen Facebookvolgers, 820.000 Twitterfans, 1 miljoen YouTube abonnees en nog eens 1,4 miljoen Instagramvolgers.
Engelsen kijken bijna even veel video via Netflix als op YouTube. Dat laten cijfers van een van de grootste internetproviders, Plusnet, zien. In de avonduren is Netflix al veruit de populairste streamingdienst.
Niet Google, maar Amazon betaalt 970 miljoen dollar voor Twitch.tv, het platform waar gamers naar elkaars games kunnen kijken. Amazon heeft de overname inmiddels bevestigd.
Steeds meer radiostations kopen reclame geautomatiseerd in. Het Amerikaanse platform Jelli heeft deze week een groot aantal deals gesloten met lokale en regionale radiostations in onder meer Philadelphia, Miami en New York City.