More stories

Top T-Mobile Nederland stapt op

De top van T-Mobile Nederland stapt op. Topman Mark Klein gaat vanaf september werken voor verzekeraar ERGO. Ook financieel topman Freddy Dijkman en CTO Lampros Iskos vertrekken.

Mobile

Siri open voor ontwikkelaars en nu ook in macOS

Apple opent praathulpje Siri voor ontwikkelaars. Daarnaast komt Siri naar macOS, zoals de systeemsoftware voortaan heet (zonder X). Dat waren vanavond de belangrijkste aankondigingen tijdens het ontwikkelaarscongres van Apple in San Francisco. Door Siri open te stellen voor ontwikkelaars, kan het praathulpje beter worden geïntegreerd in bestaande apps.

Mobile

Yahoo neemt afscheid van oude Messenger

Yahoo trekt begin augustus de stekker uit Yahoo Messenger, de chatapplicatie die al sinds de jaren negentig bestaat.

Mobile

Vanavond wellicht aankondiging Apple Pay voor web

Apple kondigt vanavond mogelijk Apple Pay voor het web aan. Daarmee kunnen gebruikers betalingen doen bij webwinkels door hun vinger even op de Touch-ID knop te leggen.

Mobile

Tesco Mobile: korting voor extra reclame kijken

De Engelse mobiele aanbieder gaat klanten korting op hun rekening geven als ze reclame accepteren op het openingsscherm (unlock screen) van hun mobieltje.

Online advertising

Nederlandse 5G-proeftuin van start

De Nederlandse 5G-proeftuin in Noord-Groningen gaat vandaag officieel van start met het sluiten van een convenant door de tien initiatiefnemers op het ministerie van Economische Zaken.

Mobile

Ziggo dumpt handelsnamen Esprit en Zoranet

Ziggo gaat vanaf halverwege deze maand alle zakelijke diensten aanbieden onder de naam Ziggo Zakelijk. De handelsnamen Esprit Telecom en Zoranet gaan daarom verdwijnen.

Mobile

InBeacon: commerciële innovatie met iBeacons

Remco Bron, co-founder en CCO van inBeacon, vertelt over iBeacons op Sail en nieuwe commerciële toepassingen: “Met iBeacons zijn commerciële toepassingen mogelijk die echt werken. We zijn heel erg gewend om aan grote getallen te denken, maar hier maak je de funnel juist heel klein. Je kunt heel relevant adverteren.”

Mobile

Mobiele loyaltyprogramma’s vinden slimme toepassingen wearables

Retailers maken steeds vaker gebruik van de veelzijdige mobiele mogelijkheden om hun loyaltyprogramma aantrekkelijker te maken. Naast de mobiele telefoon schakelen slimme voorlopers nu ook wearables in. Hierbij worden de wensen en behoeftes van de klant altijd centraal gesteld.

Customer Loyalty

Apple verandert vergoeding apps, introduceert abonnementen

Appmakers kunnen voortaan adverteren in Apples App Store. Daarnaast gaat het bedrijf abonnementen introduceren. Dat heeft marketingdirecteur Phil Schiller tegenover The Verge bevestigd. Het slechte nieuws: de vergoeding gaat omlaag.

Mobile

Markt mobiele telefonie krimpt verder

De Nederlandse markt voor mobiele diensten is in het eerste kwartaal van 2016 weer verder gekrompen naar 1,11 miljard euro.

Mobile

Huawei gaat volgende Nexus smartphone maken

De Chinese fabrikant Huawei gaat toch weer een volgende versie van Googles smartphone Nexus maken. Dat heeft het bedrijf in een interview laten weten, zonder op details in te gaan.

Google werkt voor zijn smartphones met verschillende fabrikanten, waaronder HTC en LG. Vorig jaar was Huawei verantwoordelijk voor de Nexus 6P.

Google heeft wel laten weten dat men zich wat meer gaat bemoeien met het ontwerp. Zo krijgen Nexus smartphones extra mogelijkheden die andere toestellen ontberen.

De Nexus toestellen draaien standaard op een kale versie van Android. Voordeel daarvan is dat gebruikers vaak ook al eerste updates en nieuwe versies krijgen.

Mobile

Lookout wordt partner van Microsoft

Microsoft gaat de veiligheidsproducten van Lookout opnemen in zijn Enterprise Mobility Suite.

Mobile

App analytics steeds belangrijker, Googles Firebase speelt hierop in

Niet een zo groot mogelijk aantal downloads, maar het vinden en targeten van waardevolle gebruikers moet centraal staan bij uitgevers van […]

Analytics

Slim gebruik smartphone versterkt engagement mobiele loyaltyprogramma’s

Steeds meer retailers introduceren een eigen app. Door hierin ook het loyaltyprogramma te integreren kan deze app zich ontwikkelen tot een zeer krachtig kanaal voor een-op-een communicatie met vaste klanten. In deze tweede van vier blogs over mobiele loyaltyprogramma’s gaan we dieper in op de mobiele mogelijkheden om de engagement van de gebruiker te verhogen, bijvoorbeeld het aanbieden van exclusieve content.

Customer Loyalty