NS: WiFi in de trein nog een jaar gratis
De NS heeft het contract voor gratis WiFi in de treinen met nog een jaar verlengd. Daar wordt maandelijks miljoenen keer gebruik van gemaakt.
De NS heeft het contract voor gratis WiFi in de treinen met nog een jaar verlengd. Daar wordt maandelijks miljoenen keer gebruik van gemaakt.
Op Zanox’ affiliatenetwerk in Nederland wordt een kleine zeven procent van de omzet gerealiseerd via smartphones en tablets. De grootste adverteerders zijn die in de financiële sector.
Binnen enkele dagen verschijnt een nieuwe versie van MyOrder. Een noviteit daarin is dat de app, aan of uit, voelt waar de gebruiker zich bevindt. Op basis van die informatie kan hij de gebruiker een seintje geven of en welke reclameacties er in zijn fysieke omgeving worden geboden.
Amazon.com opent binnenkort op Androidtoestellen een Nederlandse downloadwinkel. Het bedrijf vraagt ontwikkelaars vandaag of ze hun apps willen inzenden voor publicatie.
Bijna tien procent verloor het aandeel Nokia in Helsinki aan waarde kort nadat de Finnen de kwartaalcijfers publiceerden.
Mobiele ontwikkelingen zullen de belangrijkste aandachtsgebieden zijn voor (online) retailers zo blijkt uit onderzoek. 54% van de 115 ondervraagde, wereldwijd opererende retailers, geeft aan het als belangrijke groeimogelijkheid te zien.
Bol.com wil meer met talentpools gaan doen om snel nieuwe kandidaten voor banen te vinden. Dat vertelde Jaap Rip van bol.com vanochtend op Emerce eRecruitment. Ook referalls, waarbij specialisten advertenties delen, worden belangrijker.
De onlinemarketinggroep Oxyma, waar 2Organize ook onder valt, verwerft een meerderheid in de mobiele specialist aFrogleap.
Foursquare haalt 41 miljoen dollar nieuw groeigeld op bij een groep investeerders. Het bedrijf belooft veel veranderingen en nieuwigheden in 2013 en steekt zich daarom in de schulden.
Hij ligt nog niet eens in de winkel, er bestaan nog geen apps voor en van een ecosysteem is al helemaal geen sprake. Toch slaan drie grote venture capitalists de handen ineen om samen veel geld te investeren in van alles rondom Google Glass.
Wie via twee kanalen inkopen doet, besteedt vier keer zoveel als degene die slechts één kanaal gebruikt, zo blijkt uit onderzoek van de bekende Britse retailer Marks & Spencer. Hetzelfde onderzoek laat zien dat wie drie kanalen gebruikt zelfs acht keer zo veel besteedt. Tijd voor mobiele optimalisatie.
Nederlanders gebruiken hun second screen, tablet of telefoon, amper om tijdens het tv-kijken over de programma’s te praten via social media. Een kleine tien procent doet dat wel eens. Toch laten cijfers zien dat dit second screen an sich een veelbelovend kanaal is.
Het koppel Microsoft en Nokia en een groep Amerikaanse reisadverteerders dient een kartelklacht tegen Google in Europa in. Dat zou zijn macht op de mobiele markt misbruiken met het mobiele besturingsysteem Android en de zoekmachine.
Panasonic neemt het Berlijnse Aupeo over om een Spotify-achtige muziekdienst in zijn nieuwe generatie autoradio’s te verwerken.
Facebook heeft een nieuwe serie apps voor Android telefoons ontwikkeld die het klassieke openingsscherm vervangt. ‘Mobiele telefoons moeten gaan over vrienden, niet over apps.’