More stories

eBay: Revolutie van m-commerce is voorbij

Het is voorbij. De opkomst van mobiele handel is achter de rug. M-commerce is business as usual geworden bij eBay. Een interne reorganisatie maakt dat duidelijk. Mobiel is geen aparte tak van sport meer, maar fundamenteel onderdeel van de reguliere bedrijfsprocessen.

E-commerce

Telegraaf verandert PocketDeals in Dichtbijdeals

De mobiele couponapplicatie PocketDeals verandert zijn naam in Dichtbijdeals en sluit daarmee nauwer aan bij het lokale portalproject van De Telegraaf, Dichtbij.nl.

Mobile

CES: Panasonic en IBM sluiten zich aan bij tv-app-platform

Panasonic en IBM sluiten zich aan bij het Smart TV Alliance van LG, Philips (TP Vision) en Toshiba, de samenwerking op het gebied van tv-apps. Dat heeft het platform aangekondigd op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas.

Publishing

Mobiel betalen SumUp naar België en Frankrijk

KPN’s dochter-op-afstand SumUp, een mobiel betaalsysteem voor het fysieke MKB, schakelt weer drie landen bij tijdens zijn nu lopende Europese uitrol.

Mobile

Zalando brengt mobiele apps uit

Online modewinkel Zalando brengt mobiele apps uit voor iOS en Android. De Duitse uitvoeringen verschijnen rond deze periode, Nederland moet wachten tot na de jaarwisseling.

E-commerce

H&M optimaliseert sites voor m-commerce

Modeketen H&M richt zijn pijlen helemaal op de mobiele shopper. Komende weken gaan er in acht landen vernieuwde, voor mobiel geoptimaliseerde webshops live. Mobiel krijgt voorrang, de lancering van de Amerikaanse webwinkel wordt daarom verlaat.

E-commerce

Payleven sluit deal met mobiele aanbieder

Payleven gaat zijn mobiele kassasysteem voor kleinere ondernemers verkopen via de winkels van telecomaanbieder O2 in Duitsland.

Mobile

Adyen rolt mobiel betaalsysteem uit naar fysieke retail

Adyen begint de uitrol van een mobiel betaalsysteem om zijn positie in de fysieke retailwereld te versterken. Daarbij komt het partijen tegen als Payleven, iZettle en SumUp.

E-commerce

Uitval in betaalproces m-commerce boven 50 procent

Als een webshop al een mobiel kanaal heeft, is de kans dat een klant tijdens het betaalproces nog afhaakt meer dan vijftig procent. Hype alert: falende usability aan het einde van de funnel.

E-commerce

Taxibedrijf St. Job in zee met Payleven

Klanten van de Rotterdamse taxicentrale St. Job kunnen binnenkort pinnen op de mobiele telefoon van hun chauffeur. Daartoe sloot de vervoerder een overeenkomst met Payleven, dat op het punt staat nationaal actief te worden.

Mobile

Scoupy: proefje en snel groots met Apple Passbook

Scoupy, een mobiele app voor kortingsacties, houdt een proef met Apple Passbook. Dagelijks worden tickets voor Wolff Bioscopen uitgedeeld die enkel inwisselbaar zijn via een iPhone. Binnenkort schaalt het bedrijf de ondersteuning voor Passbook fors op.

Mobile

Pas je aan aan het beeldscherm van je bezoeker

Het menu vormt een van de belangrijkste uitdagingen bij responsive webdesign. Hoe kleiner het scherm, hoe moeilijker het wordt om dezelfde inhoud op een duidelijke en gebruiksvriendelijke manier te tonen.

Mobile

Veertig procent mobiele omzet uit dataverkeer

De mobiele aanbieders in Nederland halen al veertig procent van hun omzet uit dataverkeer, sms en internet. Omzet uit telefonie daalt harder dan dat de dataomzet groeit.

Mobile

Layar beschikbaar als white label-dienst

Lezers van kranten en tijdschriften hoeven Layar niet meer te installeren om de dienst te kunnen gebruiken. Het bedrijf maakt zijn technologie onder white label beschikbaar.

Mobile

Marktplaats: veertig procent gebruik via mobiel

Het mobiele gebruik van Marktplaats.nl gaat met reuzenstappen vooruit. Volgende maand zal tegen de veertig procent van het gebruik via mobiele dragers plaatsvinden.

E-commerce