Investeerder KPCB zoomt in op zakelijk mobiel
Kleiner Perkins Caufield & Byers verdubbelt zijn investeringen in ‘enterprise apps’, mobiele software voor het bedrijfsleven.
Kleiner Perkins Caufield & Byers verdubbelt zijn investeringen in ‘enterprise apps’, mobiele software voor het bedrijfsleven.
De investeringen van Amerikaanse durfkapitalisten in mobiel schieten de lucht in. Bijna de helft van al het beschikbare kapitaal, of vier miljard dollar, ging naar verscheidene mobiele disciplines.
Nederlanders zijn een kwart meer online video gaan kijken bij RTL Nederland. Niettemin daalde de omzet. Het RTL-concern verwacht dat uitgesteld tv-kijken over drie jaar tien procent van alle kijktijd inneemt.
Het ontwikkelen van smartphone apps blijft een grote investering. Voornamelijk omdat er meerdere platformen zijn met elk hun eigen gebruikersgroep. Maar welke systemen moet je kiezen om het grote publiek te bereiken? En waarmee zet je in op het grote geld?
Marketingdata- en analyticsbedrijf iQU uit Haarlem opent een kantoor in Los Angeles. Met profielinformatie van tweehonderd miljoen gamers gaat het zich op de lokale advertentiemarkt richten.
De grootste drempel voor de groei van m-commerce is de afhandeling van transacties. Hoe eenvoudiger die is, hoe makkelijker men meer geld via telefoons en tablets uitgeeft.
De KPN-merken Hi en Telfort zijn de twee grootste mobiele virtuele telecomaanbieders. De drie grote netwerken hebben samen 58 procent van dit marktsegment in handen met eigen merken.
Niet alleen op het vaste internet, maar ook mobiele sites en applicaties moeten aan de cookiewet voldoen. De ontwikkelingen op dit punt blijven achter, vindt de OPTA.
Het Europese mobielreclambedrijf Yoc wil zijn technologietak verkopen. Daartoe voert het nu gesprekken met mogelijk belangstellenden.
IZettle, een bedrijf dat telefoons en tablets omtovert in mobiele kassa’s, mag geen betalingen meer verwerken voor passen van Visa.
Iedere vijftien seconden wordt in Europa een aankoop via mobiel gedaan. Toch is het mobiele kanaal voor (web)winkels nog helemaal niet vanzelfsprekend.
Mobiel betalen is geen loze belofte meer, maar een feit. Bereid je daarop voor.
Consumenten en adverteerders vinden elkaar op hyperlokaal niveau. Er zijn momenteel meer dan 8 miljoen actieve smartphone gebruikers in Nederland. Deze mobiel actieve doelgroep wordt steeds interessanter voor on- en offline retailers.
Mobiel adverteren wint snel terrein. Nieuwe mogelijkheden dienen zich aan in de vorm van mobiele rich media (MRM) formaten. Hoe worden deze ingezet en hoe kunnen ze bijdragen aan het verhogen van de effectiviteit van digitale marketing?
Ondanks alle goede bedoelingen heeft interactieve televisie zelden tot iets geleid. De veelbesproken ‘Rode Knop’ op de afstandbediening heeft het hart van Mien uit Urk nooit weten te veroveren.