iQU opent Amerikaans kantoor
Marketingdata- en analyticsbedrijf iQU uit Haarlem opent een kantoor in Los Angeles. Met profielinformatie van tweehonderd miljoen gamers gaat het zich op de lokale advertentiemarkt richten.
Marketingdata- en analyticsbedrijf iQU uit Haarlem opent een kantoor in Los Angeles. Met profielinformatie van tweehonderd miljoen gamers gaat het zich op de lokale advertentiemarkt richten.
De grootste drempel voor de groei van m-commerce is de afhandeling van transacties. Hoe eenvoudiger die is, hoe makkelijker men meer geld via telefoons en tablets uitgeeft.
De KPN-merken Hi en Telfort zijn de twee grootste mobiele virtuele telecomaanbieders. De drie grote netwerken hebben samen 58 procent van dit marktsegment in handen met eigen merken.
Niet alleen op het vaste internet, maar ook mobiele sites en applicaties moeten aan de cookiewet voldoen. De ontwikkelingen op dit punt blijven achter, vindt de OPTA.
Het Europese mobielreclambedrijf Yoc wil zijn technologietak verkopen. Daartoe voert het nu gesprekken met mogelijk belangstellenden.
IZettle, een bedrijf dat telefoons en tablets omtovert in mobiele kassa’s, mag geen betalingen meer verwerken voor passen van Visa.
Iedere vijftien seconden wordt in Europa een aankoop via mobiel gedaan. Toch is het mobiele kanaal voor (web)winkels nog helemaal niet vanzelfsprekend.
Mobiel betalen is geen loze belofte meer, maar een feit. Bereid je daarop voor.
Consumenten en adverteerders vinden elkaar op hyperlokaal niveau. Er zijn momenteel meer dan 8 miljoen actieve smartphone gebruikers in Nederland. Deze mobiel actieve doelgroep wordt steeds interessanter voor on- en offline retailers.
Mobiel adverteren wint snel terrein. Nieuwe mogelijkheden dienen zich aan in de vorm van mobiele rich media (MRM) formaten. Hoe worden deze ingezet en hoe kunnen ze bijdragen aan het verhogen van de effectiviteit van digitale marketing?
Ondanks alle goede bedoelingen heeft interactieve televisie zelden tot iets geleid. De veelbesproken ‘Rode Knop’ op de afstandbediening heeft het hart van Mien uit Urk nooit weten te veroveren.
Mobile was het buzzwoord tijdens de beursgang van Facebook. Logisch: social is de meest gebruikte toepassing op de smartphone en tablet. Het geld van de beursgang zal dus met name worden gebruikt om de mobiele ambities van Facebook te versterken. Maar waar liggen deze ambities en wat mogen we in de toekomst verwachten?
Succes in mobile marketing staat of valt met een integrale benadering van de klantervaring, de customer journey. Deze biedt een kans op een duurzame en renderende relatie met de klant.
Appstores hebben een belangrijke plek ingenomen naast bestaande zoekmachines. Voor een succesvolle app zijn het de belangrijkste marketingkanalen, maar slechts weinigen weten hoe het optimaliseren voor app stores in zijn werk gaat. Voldoende kennis op dit gebied betekent nu vaak nog een flinke voorsprong op de concurrentie.
De mobiele ontwikkelingen gaan razendsnel. Zo snel dat cijfers, feiten, kennis en ‘mobiele urgentiebewustzijn’ niet altijd synchroon lopen. Tijd dus voor een nieuwe mobiele update en een wake-up call voor iedereen die nog niet over een mobiele strategie heeft nagedacht.