Flipboard begint met native advertising
Flipboard accepteert vanaf 1 februari native advertising. Merken kunnen artikelen, video’s en foto’s in de app van het tijdschrift plaatsen. Levi’s en NARS zijn de eerste adverteerders.
Flipboard accepteert vanaf 1 februari native advertising. Merken kunnen artikelen, video’s en foto’s in de app van het tijdschrift plaatsen. Levi’s en NARS zijn de eerste adverteerders.
Native advertising specialist Adfactor start een nieuwe dienst Bloginsiders. Daarmee kunnen adverteerders ‘buzz’ creëren rond hun merk met behulp van invloedrijke bloggers.
Er is geen twijfel over mogelijk: ook dit jaar zullen er weer flinke discussies worden gevoerd over het nut van native advertising, oftewel advertenties die niet als zodanig worden herkend en opgaan in de content. Het onderwerp blijft omstreden, maar Sergey Denisenko van native advertising bedrijf MGID weet alleen al negen redenen waarom we er (dol)blij mee moeten zijn.
Nieuwe vormen van content advertising vinden langzaamaan hun plek op het web. Maar Google heeft het er maar moeilijk mee. Niet omdat het te weinig zou verdienen als de advertentiemachine die het is, maar omdat het te groot en log is om op de snel veranderende markt in te spelen.
Native advertising schijnt het helemaal te gaan worden. Maar, zo kun je denken, Google gaat daarin de boot volledig missen. Want beschikt deze advertentiereus wel over de middelen om ook deze markt naar zich toe te trekken?
Native advertising lijkt op mobiele apparaten beter te werken dan op de desktop. Dat zijn de conclusies van Polar, een advertentieplatform van The Huffington Post, Condé Nast, Bloomberg en anderen. De verklaring: op de desktop is veel meer afleiding.
Amerikaanse marketeers gaan volgend jaar minstens 4,3 miljard dollar besteden aan native advertising, oftewel promotionele content die nauwelijks van redactionele bijdragen zijn te onderscheiden. Dat verwacht eMarketer. Het bureau denkt dat de markt in 2018 zal zijn verdubbeld.
Het Amsterdamse EEZY, dat digitale advertentiecampagnes beheert voor onder meer Zwitserleven, Brand New Day, OHRA, Van Gansewinkel en Salland, krijgt de exclusieve rechten van het Londense native advertising platform Powerlinks voor de Nederlandse markt. EEZY gaat dit product lanceren onder de naam EEZY RTB.
The Voice of Holland brengt vandaag een nieuwe app uit waarmee de kijker vanaf vanavond live en gratis kan stemmen op zijn favorieten.
Het Amsterdamse Semilo lanceert een platform voor native en geprogrammeerde campagnes, dat nVision is gedoopt. Adverteerders kunnen daarmee op grote schaal native advertentiecampagnes opzetten en beheren. nVision werkt nu nog met Appnexus, maar daar komen andere platforms bij.
Nu het plaatsen van banners niet meer de gewenste resultaten opleveren, zoeken adverteerders naarstig naar andere online mogelijkheden om hun producten en diensten onder de aandacht te brengen. Native advertising lijkt de oplossing te zijn en de vraag is natuurlijk: hoe realiseer je een succesvolle campagne?
Het Londense advertentieplatform Powerlinks – gespecialiseerd in native advertising – heeft 2,75 miljoen dollar aan financiering opgehaald voor zijn Amerikaanse expansie. Dat geld komt bovenop een eerdere investering van 1,25 miljoen.
Volgens geruchten gaat ook Google zich storten op native advertising. Dat zou een behoorlijke impact kunnen hebben op de manier waarop content wordt gedistribueerd. Googles duik in de native vijver zal geen verrassing zijn, de tekst search advertenties zijn zo’n beetje de voorlopers van deze vorm van content marketing.
Apples advertentienetwerk iAD is per direct beschikbaar in de Benelux en in een groot aantal andere Europese landen. Dat heeft Apple vrijdag bekend gemaakt, overigens zonder er al te veel ruchtbaarheid aan te geven.
Reclamebureau Havas en Universal Music Group (UMG) hebben een partnerschap op het gebied van native advertising aangekondigd. Het gaat om merkreclame direct in muziekvideo’s, waarvoor het Britse MirriAd de technologie levert.