20 miljoen dollar voor native ad-tech Nativo
Het in native advertising gespecialiseerde Nativo heeft 20 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde onder leiding van Advance Vixeid Partners.
Het in native advertising gespecialiseerde Nativo heeft 20 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde onder leiding van Advance Vixeid Partners.
Influencermarketing is het buzzwoord onder marketeers, maar bekende bloggers worden overvoerd met aanbiedingen van merken, of ze alsjeblieft hun product in een blogpost willen aanprijzen. Hoe kom je er als bedrijf toch nog tussen? “Kijk verder dan die bekende bloggers, betrek ze bij je merk en wees authentiek.” Aan het woord is Evert-Jan Heijmans, Strategy Director van First Day of Spring, een strategisch influencermarketingbureau in Amsterdam.
Wie nadenkt over de meest effectieve vorm van branding voor zijn merk, zal zeker branded content overwegen. Dat het succesvol kan zijn is duidelijk, maar hoe effectief is het in vergelijking met reguliere reclame? Waar ligt de scheidslijn tussen gesponsorde content en gewone reclame? In dit artikel vind je enkele voorbeelden en overwegingen die je kunnen helpen je eigen beeld daarvan te vormen
De Federal Trade Commission houdt uitgevers verantwoordelijk voor misleiding bij native advertising. De consument moet altijd kunnen zien of het om gesponsorde content gaat, zo vertelde Mary Engle van de Amerikaanse toezichthouder op een congres.
De bureaus InMobi en Rubicon Project versterken hun samenwerking op het gebied van de geautomatiseerde inkoop van native advertising.
Het is voor veel bedrijven een lastige keuze: steken ze geld in content marketing of in native advertising? Volgens een nieuwe studie van HubSpot genaamd State of Inbound 2014–2015 is het rendement over het algemeen voor veel bedrijven behoorlijk lastig te bepalen. Andrea Lehr van creatief agentschap Fractl zette de feiten eens op een rij.
KPN gaat binnenkort een mobile first magazine uitgeven dat zich specifiek richt op de jongerenmarkt.
Een van Nederlands grootste onbekende mediabedrijven, Zoomin uit Amsterdam, opent kantoren in Miami en Los Angeles en binnenkort in New York. Directeur Jan Riemens rekent AP, Reuters en landelijk bekende tv-programma’s tot zijn vaste klanten.
De markt van native advertising en gesponsorde content is op het moment enorm dynamisch. Is er geen sprake van een bedrijfsovername dan wel van een nieuwe investeringsronde. De rol van automatisering lijkt ook hiervoor alleen maar groter te worden. Blijft native daarmee nog wel native?
Adverteerders staan te trappelen om hét advertentieformaat uit te proberen: native advertising. Een studie uitgevoerd door Nielsen zou aantonen dat dit ook de juiste zet is. Vergeet de banner en ontwikkel een vorm van gesponsorde content.
The Boston Globe, de grootste krant van de Amerikaanse stad Boston, gaat in navolging van The New York Times de markt voor native advertising verkennen. Hiervoor wordt Andrew Gully verantwoordelijk, de voormalige eindredacteur van Boston Herald.
Gesponsorde of native content wordt gezien als een van de meest belangrijke ontwikkelingen in advertising. De commerciële content trekt door de uiterlijke aanpassing aan een relevante context de aandacht van de lezer. Het heeft er alle schijn van dat Facebook die kans niet onbenut laat.
Native advertising wint aan populariteit. Steeds meer marketeers willen ermee aan de slag. Voor wie de stap nog moet maken: vooral contextuele relevantie is voor een dergelijke campagne heel belangrijk. Dit zegt althans 63 procent van de marketeers met ervaring op het gebied van native advertising.
Adyoulike gaat samen met AppNexus een marktplaats voor geprogrammeerde native advertenties opzetten. Die zal beschikbaar zijn voor Europese adverteerders en meerdere apparaten als desktop en tablets.
Makers van entertainment is er veel aan gelegen het publiek te interesseren, te betrekken en ze het liefst over de […]