More stories

Premium

Amerikaanse toezichthouder kijkt streng naar native advertising

De Federal Trade Commission houdt uitgevers verantwoordelijk voor misleiding bij native advertising. De consument moet altijd kunnen zien of het om gesponsorde content gaat, zo vertelde Mary Engle van de Amerikaanse toezichthouder op een congres.

Marketing
Premium

InMobi en Rubicon Project in native advertising

De bureaus InMobi en Rubicon Project versterken hun samenwerking op het gebied van de geautomatiseerde inkoop van native advertising.

Marketing
Premium

Wat is beter: native advertising of content marketing?

Het is voor veel bedrijven een lastige keuze: steken ze geld in content marketing of in native advertising? Volgens een nieuwe studie van HubSpot genaamd State of Inbound 2014–2015 is het rendement over het algemeen voor veel bedrijven behoorlijk lastig te bepalen. Andrea Lehr van creatief agentschap Fractl zette de feiten eens op een rij.

Native advertising

KPN publiceert ‘mobile first magazine’

KPN gaat binnenkort een mobile first magazine uitgeven dat zich specifiek richt op de jongerenmarkt.

Marketing

Zoomin opent drie Amerikaanse kantoren

Een van Nederlands grootste onbekende mediabedrijven, Zoomin uit Amsterdam, opent kantoren in Miami en Los Angeles en binnenkort in New York. Directeur Jan Riemens rekent AP, Reuters en landelijk bekende tv-programma’s tot zijn vaste klanten.

Marketing

Hoe native is een native advertentie straks nog?

De markt van native advertising en gesponsorde content is op het moment enorm dynamisch. Is er geen sprake van een bedrijfsovername dan wel van een nieuwe investeringsronde. De rol van automatisering lijkt ook hiervoor alleen maar groter te worden. Blijft native daarmee nog wel native?

Native advertising
Premium

Neuro-onderzoek: native advertising of gesponsorde content werkt

Adverteerders staan te trappelen om hét advertentieformaat uit te proberen: native advertising. Een studie uitgevoerd door Nielsen zou aantonen dat dit ook de juiste zet is. Vergeet de banner en ontwikkel een vorm van gesponsorde content.

Native advertising
Premium

Ook Boston Globe tast native advertising af

The Boston Globe, de grootste krant van de Amerikaanse stad Boston, gaat in navolging van The New York Times de markt voor native advertising verkennen. Hiervoor wordt Andrew Gully verantwoordelijk, de voormalige eindredacteur van Boston Herald.

Marketing

Facebook zet native advertentiemarkt mogelijk op zijn kop

Gesponsorde of native content wordt gezien als een van de meest belangrijke ontwikkelingen in advertising. De commerciële content trekt door de uiterlijke aanpassing aan een relevante context de aandacht van de lezer. Het heeft er alle schijn van dat Facebook die kans niet onbenut laat.

Marketing
Premium

Native advertising of editorial content?

Native advertising wint aan populariteit. Steeds meer marketeers willen ermee aan de slag. Voor wie de stap nog moet maken: vooral contextuele relevantie is voor een dergelijke campagne heel belangrijk. Dit zegt althans 63 procent van de marketeers met ervaring op het gebied van native advertising.

Marketing
Premium

‘Grootste marktplaats voor native advertising’

Adyoulike gaat samen met AppNexus een marktplaats voor geprogrammeerde native advertenties opzetten. Die zal beschikbaar zijn voor Europese adverteerders en meerdere apparaten als desktop en tablets.

Marketing

Zo werd Netflix koploper in gesponsorde content

Makers van entertainment is er veel aan gelegen het publiek te interesseren, te betrekken en ze het liefst over de […]

Marketing
Premium

Forse groei voor native advertising

Native advertising zit behoorlijk in de lift. Volgens de derde Native Advertising Index van MediaRadar hebben in december niet minder dan 851 merken dit soort advertenties ingekocht voor de honderd belangrijkste consumenten en B2B websites.

Marketing
Premium

Hoe goed is een huwelijk tussen gesponsorde content en programmatic advertising?

De industrie van native advertising – of gesponsorde content – maakt een nieuwe ontwikkeling door: automation en real time bidding doen hun intrede. Maar hoe vanzelfsprekend is een huwelijk tussen native en programmatic advertising?

Native advertising
Premium

‘Native advertising converteert beter’

Native advertising converteert veel beter dan conventionele display advertenties. Die conclusie trekt Yahoo, dat via zijn Gemini platform sterk inzet op native advertising.

Marketing