More stories

Native platform PowerLinks nu met in-app inkoop

PowerLinks, het geautomatiseerde native advertising-platform, breidt uit met in-app-inkoopmogelijkheden voor DSP- en Exchange-platformen. Dit na de ratificatie van de nieuwe IAB OpenRTB 2.3-normen voor aanpasbare native advertenties.

Marketing

Instagram start carrousel advertenties

Instagram heeft deze week voor het eerst sinds 2013 belangrijke stappen gezet in zijn advertentiestrategie met de introductie van zogenoemde slideshow advertenties. Adverteerders kunnen in een carrousel foto’s plaatsen waar gebruikers doorheen kunnen bladeren. Elke foto bevat een koppeling naar de website van de adverteerder.

Marketing

Netflix niet helemaal dicht voor adverteerders

Strikt genomen doet Netflix niet aan reclame, maar er blijken uitzonderingen mogelijk. Samsung en Ab Inbev wisten product placements-deals te sluiten met House of Cards.

Marketing

Semilo brengt native advertising naar automated trading

Geen plaatjes met reclame, maar gesponsorde verhalen. Dat is wat Semilo’s nieuwe nVision-systeem doet in een omgeving van geautomatiseerde reclame-inkoop.

Marketing

App tv-gids Veronica open voor native advertising

Vodafone houdt een reclameactie om zichzelf duidelijker als tv-aanbieder op de kaart te zetten. Daartoe koopt het stevig posities op de commerciële plekken in de digitale tv-gids van Veronica. De native reclame-posities staan ook open voor andere partijen.

Marketing

Billboard en Hollywood Reporter met native advertising

Billboard en The Hollywood Reporter zijn de volgende publicaties die native advertising omarmen. Ze hebben daarvoor een gezamenlijke divisie Adapt Studios in het leven geroepen.

Marketing

Telegraph richt divisie op voor Big Data

The Telegraph, de zesde krant van Groot Brittannië, heeft een aparte divisie Spark opgericht voor metingen aan native advertising, oftewel content die moeilijk is te onderscheiden van redactionele bijdragen.

Marketing

Native advertising blijft fors groeien (infographic)

Hoewel nog altijd controversieel, blijft native advertising fors groeien. Tweederde van marketeers ondervraagd door de Amerikaanse Association of National Advertisers geeft aan dat zij budget vrijmaken voor native advertising. Bureau Statista verwacht dat de uitgaven dit jaar de grens van 4,3 miljard dollar passeren en in 2018 uitkomen op 8,8 miljard. Alle cijfers op een rij.

Marketing

Britse IAB publiceert richtlijnen native advertising

De Britse tak van het Internet Advertising Bureau (IAB) heeft zijn eerste richtlijnen gepubliceerd voor het gebruik van native advertising en de boodschap is duidelijk: het onderscheid tussen redactioneel en advertenties moet altijd duidelijk zijn.

Marketing

Microsoft test native advertising op MSN.com

Microsoft gaat native ads testen op MSN.com later dit jaar. Die advertenties komen via Bing Ads ook terecht op het Yahoo Bing Network.

Marketing

Native droeg bij aan omzet New York Times

Native advertising heeft bijgedragen aan de digitale omzet van The New York Times, samen met online video. Die steeg 19,3 procent naar 63,2 miljoen dollar. Maar native kon de totale omzet niet beïnvloeden.

Marketing

Amerikaanse adverteerders stappen massaal in native advertising

Zeker twee derde van de grote Amerikaanse adverteerders is van plan om geld uit te geven aan native advertising. Dat blijkt uit onderzoek van de Association of National Advertisers. Het rapport spreekt van een ‘substantiële verandering’.

Marketing

Vijf stappen die ‘native’ gemeengoed moeten maken

Native advertising is het afgelopen jaar enorm gegroeid, maar het wordt nog steeds gezien als een speciale manier van adverteren, niet als een vanzelfsprekende optie, terwijl dat wel zou moeten, vindt Eric Berry bij MediaPost.

Marketing

Condé Nast richt aparte native ad-studio op

Uitgever van lifestyle tijdschriften Condé Nast lanceert een aparte contentstudio voor native advertising onder de noemer 23 Stories. Een opvallende stap, aangezien de uitgever tot nu toe een strikte scheiding hanteerde tussen redactie en de commerciële afdelingen.

Marketing

Flipboard begint met native advertising

Flipboard accepteert vanaf 1 februari native advertising. Merken kunnen artikelen, video’s en foto’s in de app van het tijdschrift plaatsen. Levi’s en NARS zijn de eerste adverteerders.

Marketing