Gaan native en geprogrammeerd samen?
Het lijken twee tegengestelde werelden: die van geprogrammeerde inkoop van advertenties en native advertising. Die laatste categorie moet immers zoveel mogelijk aansluiten op de vormgeving van de website.
Het lijken twee tegengestelde werelden: die van geprogrammeerde inkoop van advertenties en native advertising. Die laatste categorie moet immers zoveel mogelijk aansluiten op de vormgeving van de website.
Native advertising, advertenties die moeten opgaan in de redactionele content, wint aan belang. Maar uitgevers en marketeers zijn nog zoekende naar een manier om er een duidelijk label aan te hangen zonder dat het consumenten afstoot.
Het Britse online aanbevelingsplatform Outbrain is op de vingers getikt door de advertentiewaakhond Advertising Standards Authority (ASA) vanwege verhulde advertenties op de site van het dagblad The Independent.
Online modewinkels zoeken in toenemende mate aansluiting tot uitgevers, bloggers en opiniemakers. Dat verwachten de marketeers van de toonaangevende partijen, aldus een onderzoek.
Yahoo is begonnen om advertenties die voor dochter Tumblr zijn ingekocht ook op andere Yahoo-domeinen te tonen, zoals Yahoo News en Yahoo Beauty.
Twitter heeft voor een onbekend bedrag Namo Media overgenomen, dat zich specialiseert in native advertising, in dit geval mobiele advertenties die volledig geïntegreerd zijn in de omgeving van een app.
Uitgevers kunnen veel meer geld binnenharken met native advertising dan ze ooit aan traditionele advertenties hebben verdiend. Dat voorspelde Juan Seňor, directeur van de Innovation Media Consulting Group in Londen, gisteren op het Uitgeverscongres in Maarssen.
Eén foto op Instagram. Meer ruimte hebben studenten niet om te solliciteren voor een stage bij creatief bureau Energize.
GroupM lanceert in Nederland het label plista en brengt daarmee zijn nieuw verworven systeem voor native advertising (vergelijk: advertorials) op de markt.
BuzzFeed is bekend om het creëren van content die hun publiek tot zich kan nemen en kan delen met vrienden, waar ze zich ook bevinden. In dit artikel vind je een paar goede voorbeelden.
Het zal niemand ontgaan zijn dat native advertising een behoorlijke vlucht heeft genomen. Maar hoe meet je het effect ervan?
De datingapp is al maanden een gigantisch succes, maar verdiend werd er nauwelijks. Dat gaat veranderen. Geïntegreerde advertenties moeten voor inkomsten gaan zorgen.
Er zijn verschillende definities van native advertising maar wat is het, welke vormen zijn er en wat kan je ermee? Wikipedia omschrijft het als ‘een vorm van advertising. Sharethrough beschrijft het fenomeen als ‘een mediavorm die is ingebouwd binnen het visuele design en waar de advertenties onderdeel uit maken van de content’. Zie hier twee vormen uitgelicht; gesloten en open native advertising.
Wat is de juiste Facebook advertentiestrategie? Een combinatie van native advertising en sociale rijke media, volgens deze infographic van Moontoast. Iedere advertentiedollar is goed voor zo’n 4000 impressies, dus het is zaak om de aandacht van de bezoeker te trekken. Dat kan met coupons, videogalerij en productvergelijkingen.
Het is duidelijk dat het traditionele CPM-advertentiemodel, waarbij adverteerders een klein bedrag per duizend views betalen, de verwachtingen niet meer waar maakt. Maar native advertising is een groeimarkt. Nu steeds meer grote uitgevers deze vorm van branded content omarmen, rijst de vraag: wie creëert de native content?