More stories

Britse advertentiewaakhond grijpt in bij native advertising

Het Britse online aanbevelingsplatform Outbrain is op de vingers getikt door de advertentiewaakhond Advertising Standards Authority (ASA) vanwege verhulde advertenties op de site van het dagblad The Independent.

Marketing

Online fashionpartijen zoeken aansluiting uitgevers

Online modewinkels zoeken in toenemende mate aansluiting tot uitgevers, bloggers en opiniemakers. Dat verwachten de marketeers van de toonaangevende partijen, aldus een onderzoek.

Media

Yahoo experimenteert met native advertising

Yahoo is begonnen om advertenties die voor dochter Tumblr zijn ingekocht ook op andere Yahoo-domeinen te tonen, zoals Yahoo News en Yahoo Beauty.

Native advertising

Ook Twitter in native advertising

Twitter heeft voor een onbekend bedrag Namo Media overgenomen, dat zich specialiseert in native advertising, in dit geval mobiele advertenties die volledig geïntegreerd zijn in de omgeving van een app.

Native advertising

‘Uitgevers: omarm native advertising’

Uitgevers kunnen veel meer geld binnenharken met native advertising dan ze ooit aan traditionele advertenties hebben verdiend. Dat voorspelde Juan Seňor, directeur van de Innovation Media Consulting Group in Londen, gisteren op het Uitgeverscongres in Maarssen.

Media

Energize zoekt stagiaires via Instagram

Eén foto op Instagram. Meer ruimte hebben studenten niet om te solliciteren voor een stage bij creatief bureau Energize.

Native advertising

GroupM opent Nederlandse tak voor native advertising

GroupM lanceert in Nederland het label plista en brengt daarmee zijn nieuw verworven systeem voor native advertising (vergelijk: advertorials) op de markt.

Native advertising

De BuzzFeed manier: voorbeelden van deelbare native advertising

BuzzFeed is bekend om het creëren van content die hun publiek tot zich kan nemen en kan delen met vrienden, waar ze zich ook bevinden. In dit artikel vind je een paar goede voorbeelden.

Native advertising

Hoe meet je het effect van native advertising?

Het zal niemand ontgaan zijn dat native advertising een behoorlijke vlucht heeft genomen. Maar hoe meet je het effect ervan?

Native advertising

Tinder kan niet meer om advertenties heen

De datingapp is al maanden een gigantisch succes, maar verdiend werd er nauwelijks. Dat gaat veranderen. Geïntegreerde advertenties moeten voor inkomsten gaan zorgen.

Native advertising

Native advertising nader uitgelegd: gesloten en open

Er zijn verschillende definities van native advertising maar wat is het, welke vormen zijn er en wat kan je ermee? Wikipedia omschrijft het als ‘een vorm van advertising. Sharethrough beschrijft het fenomeen als ‘een mediavorm die is ingebouwd binnen het visuele design en waar de advertenties onderdeel uit maken van de content’. Zie hier twee vormen uitgelicht; gesloten en open native advertising.

Native advertising

Infographic: de juiste Facebook advertentiestrategie

Wat is de juiste Facebook advertentiestrategie? Een combinatie van native advertising en sociale rijke media, volgens deze infographic van Moontoast. Iedere advertentiedollar is goed voor zo’n 4000 impressies, dus het is zaak om de aandacht van de bezoeker te trekken. Dat kan met coupons, videogalerij en productvergelijkingen.

Native advertising

Native content: wie creëert het?

Het is duidelijk dat het traditionele CPM-advertentiemodel, waarbij adverteerders een klein bedrag per duizend views betalen, de verwachtingen niet meer waar maakt. Maar native advertising is een groeimarkt. Nu steeds meer grote uitgevers deze vorm van branded content omarmen, rijst de vraag: wie creëert de native content?

Native advertising

De impact van expert reviews

Volgens recent onderzoek zouden marketeers eerst naar expert beoordelingen moeten kijken alvorens de eigen branded content uit te rollen. Uit het onderzoek van Inpowered, uitgevoerd door Nielsen, blijkt dat 85 procent van de consumenten eerst naar beoordelingen van experts kijkt voor een aankoop.

Native advertising

Infographic: native advertising in een notedop

Native adverteren is het snelst groeiende segment in de online advertentie sector. Het is volgens experts de manier om een breder publiek te bereiken of je merk of product langer onder de aandacht te brengen. Voor velen is het begrip echter nog onduidelijk. Deze compacte infographic verklaart het fenomeen in een notedop.

Native advertising