NU.nl overweegt uitbreiding naar de regio
NU.nl begint in Groningen een proef waarbij het de haalbaarheid onderzoekt van regionale ‘katernen’.
NU.nl begint in Groningen een proef waarbij het de haalbaarheid onderzoekt van regionale ‘katernen’.
Internetbureaus ondervinden steeds meer concurrentie. En moeten zichzelf opnieuw uitvinden, willen ze in de toekomst nog een rol van betekenis spelen.
Drie kleine kabelbedrijven in Amerika nemen Netflix op in hun zenderpakket als ware het een gewone tv-zender.
ING Bank gaf bij monde van Natalino Buso een aardig kijkje in de Big Data-keuken tijdens Emerce Conversion. Ik interviewde de Big Data analytics-specialist van de bank over de rol van big data bij zijn werkgever.
Vodafone is in onderhandeling met Netflix om gedurende een bepaalde periode gratis films en series aan zijn klanten aan te bieden.
De meeste consumenten maken zich zorgen over hoe hun persoonlijke informatie wordt gebruikt door marketeers, zo blijkt uit het Data and Privacy Survey van SDL. Opmerkelijk: 79 procent van de respondenten heeft er geen problemen mee om hun informatie aan een vertrouwd merk te geven.
Twee op de drie consumenten wantrouwt reclameboodschappen, ongeacht of ze die op traditionele of digitale media zien. Marketeers moeten de omslag maken van zenden naar communiceren en toegevoegde waarde bewijzen.
Een bepaalde groep Nederlandse consumenten ziet Wehkamp nog steeds als ‘die papieren catalogus’. Dat beeld wil het bedrijf nu eindelijk eens van zich af schudden en zet daar tv-reclame voor in.
Eduard de Wilde wordt verantwoordelijk voor de digitale adviespraktijken van marketingadviesorganisatie VODW.
Drie werknemers van Jungle Minds nemen de aandelen en leiding in het bedrijf over. Daarmee komt een einde aan een langere periode van onduidelijkheid over de toekomst van het creatief-technisch bureau.
Online Marketingbureau Netsociety rondt de integratie in Dentsu Aegis-dochter iProspect af door diens naam aan te nemen.
Onlangs viel iedereen over de plannen van de ING. die klantgegevens wilde gebruiken voor commerciële doeleinden. Persoonlijk vind ik de proef een goed initiatief en hij moet doorgaan. Alleen de wijze waarop dit in het nieuws kwam verdient geen schoonheidsprijs. De ING heeft in zekere zin de ‘Big Data’ kastanjes uit het vuur gehaald voor de andere banken.
Fullservice bureau Bluedesk gaat voortaan onder drie verschillende merken verder, elk met hun eigen specialisatie, propositie en doelgroep. De drie bureaus onder de groep heten voortaan Bluedesk E-Business, Summica (voorheen Bluedesk Enterprise) en Webuildapps (voorheen Bluedesk Mobile).
Een van de grootste reclamegiganten ter wereld, WPP uit Engeland, neemt een meerderheidsbelang in Cognifide, een specialist in marketingtechnologie.
FOX International Channels, bekend van tv-zenders als National Geographic, 24Kitchen en FOX Sports, timmert niet alleen op tv, maar ook online aan de weg. Sergio Falcon (35), Senior Vice President Digital Media Europe & Africa, gaat niet voor de quick wins, maar de lange termijn. “De roadmap per land is altijd weer anders.”