More stories

NU.nl overweegt uitbreiding naar de regio

NU.nl begint in Groningen een proef waarbij het de haalbaarheid onderzoekt van regionale ‘katernen’.

Online marketing

Innoveren is een must voor goede bureaus

Internetbureaus ondervinden steeds meer concurrentie. En moeten zichzelf opnieuw uitvinden, willen ze in de toekomst nog een rol van betekenis spelen.

Online marketing

Amerikaanse kabelaars stoppen Netflix in zenderpakket

Drie kleine kabelbedrijven in Amerika nemen Netflix op in hun zenderpakket als ware het een gewone tv-zender.

Online marketing

Video: ING over gebruik van Big Data

ING Bank gaf bij monde van Natalino Buso een aardig kijkje in de Big Data-keuken tijdens Emerce Conversion. Ik interviewde de Big Data analytics-specialist van de bank over de rol van big data bij zijn werkgever.

Online marketing

Vodafone bespreekt contentdeal met Netflix

Vodafone is in onderhandeling met Netflix om gedurende een bepaalde periode gratis films en series aan zijn klanten aan te bieden.

Online marketing

Big Data en privacy: wanneer geven consumenten hun persoonlijke informatie?

De meeste consumenten maken zich zorgen over hoe hun persoonlijke informatie wordt gebruikt door marketeers, zo blijkt uit het Data and Privacy Survey van SDL. Opmerkelijk: 79 procent van de respondenten heeft er geen problemen mee om hun informatie aan een vertrouwd merk te geven.

Online marketing

Consument wantrouwt meeste reclame, context geboden

Twee op de drie consumenten wantrouwt reclameboodschappen, ongeacht of ze die op traditionele of digitale media zien. Marketeers moeten de omslag maken van zenden naar communiceren en toegevoegde waarde bewijzen.

Online marketing

Wehkamp wil toch eindelijk van imago ‘postorderaar’ af

Een bepaalde groep Nederlandse consumenten ziet Wehkamp nog steeds als ‘die papieren catalogus’. Dat beeld wil het bedrijf nu eindelijk eens van zich af schudden en zet daar tv-reclame voor in.

Online marketing

Eduard de Wilde wordt directeur VODW Digital

Eduard de Wilde wordt verantwoordelijk voor de digitale adviespraktijken van marketingadviesorganisatie VODW.

Online marketing

Nieuwe directie koopt Jungle Minds

Drie werknemers van Jungle Minds nemen de aandelen en leiding in het bedrijf over. Daarmee komt een einde aan een langere periode van onduidelijkheid over de toekomst van het creatief-technisch bureau.

Online marketing

Netsociety verandert naam in iProspect

Online Marketingbureau Netsociety rondt de integratie in Dentsu Aegis-dochter iProspect af door diens naam aan te nemen.

Online marketing

ING haalt ‘Big Data’ kastanjes uit het vuur voor de andere banken

Onlangs viel iedereen over de plannen van de ING. die klantgegevens wilde gebruiken voor commerciële doeleinden. Persoonlijk vind ik de proef een goed initiatief en hij moet doorgaan. Alleen de wijze waarop dit in het nieuws kwam verdient geen schoonheidsprijs. De ING heeft in zekere zin de ‘Big Data’ kastanjes uit het vuur gehaald voor de andere banken.

Online marketing

Bluedesk verder met verschillende merken

Fullservice bureau Bluedesk gaat voortaan onder drie verschillende merken verder, elk met hun eigen specialisatie, propositie en doelgroep. De drie bureaus onder de groep heten voortaan Bluedesk E-Business, Summica (voorheen Bluedesk Enterprise) en Webuildapps (voorheen Bluedesk Mobile).

Online marketing

WPP koopt specialist marketingtechnologie

Een van de grootste reclamegiganten ter wereld, WPP uit Engeland, neemt een meerderheidsbelang in Cognifide, een specialist in marketingtechnologie.

Online marketing

FOX: ‘Onderschat onze kracht niet’

FOX International Channels, bekend van tv-zenders als National Geographic, 24Kitchen en FOX Sports, timmert niet alleen op tv, maar ook online aan de weg. Sergio Falcon (35), Senior Vice President Digital Media Europe & Africa, gaat niet voor de quick wins, maar de lange termijn. “De roadmap per land is altijd weer anders.”

Online marketing