Fotoblad Zoom met online videocursussen
In een volgende stap in het digitaliseringsproces biedt Zoom.nl de vier jaarlijkse videocursussen via het web aan in plaats van per dvd.
In een volgende stap in het digitaliseringsproces biedt Zoom.nl de vier jaarlijkse videocursussen via het web aan in plaats van per dvd.
De digitale omzet van RTL Group groeide vorig jaar met 26 procent tot 236 miljoen euro. Dat is bijvoorbeeld al meer dan de totale omzet die RTL in België boekt. Het mediabedrijf ontwikkelt zich internationaal bijna onzichtbaar tot een digitale gigant.
Reclamegigant WPP neemt een minderheidsbelang in een bedrijf dat software maakt om verhalen te vertellen op social media. Het bedrijf noemt verdere digitale overnames in de V.S. ‘onredelijk duur’.
Een ambitieus plan van de gemeente Hilversum om ‘het grootste aaneengesloten internetnetwerk van Nederland’ te creëren in combinatie met een unieke veiligheidsapp is geflopt. De Hilversumse horeca en de winkels zien er niks in.
Langzamerhand komt er meer begrip voor en inzicht in Big Data. Iets meer dan een kwart van de 1600 ondervraagde bedrijven begrijpt er nog niet veel van, maar dat waren er twee jaar geleden veel meer. Nog maar twintig procent ziet het zakelijke nut er niet van in. De belangrijkste databronnen zijn: CRM, de boekhouding en e-commerce.
Reissite Booking.com is in Engeland zijn eerste merkbouwende mediacampagne op televisie begonnen.
Online videokanalen als YouTube zijn voor de reisindustrie beter om merken te bouwen dan televisie, zeker wanneer het om de doelgroep tot 35 jaar gaat.
Youtility beschrijft de verschuiving van verkopen naar helpen. Want, als je iets verkoopt, heb je vandaag een klant. Als je iemand helpt, heb je misschien wel een klant voor het leven. Youtility is marketing die zo nuttig is, dat mensen er in principe geld voor over zouden hebben.
Door de komst van het internet, Facebook, maar ook diensten als Nike+ komt het zelf analyseren van grote hoeveelheden data voor velen binnen handbereik. Lekker grasduinen in klantgegevens, om zodoende betere resultaten te boeken. Niets mis mee, zolang de klant daarmee gebaat is. Maar data alleen zegt helemaal niets.
Bureaus uit Nederland en België kunnen tot einde dag 28 februari hun werk inzenden om deel te nemen aan de jaarlijkse SpinAwards.
Nu ook Albert Heijn eindelijk overstag is, kan niemand in Nederland er meer omheen. Personalisering ontwikkelt zich razendsnel tot een kerncompetentie voor alle retailers. Hoewel de faalangst veelal nog regeert, blijken de voordelen legio. En dreigt inmiddels een heuse wedloop.
Het kan nog net: vooruitblikken op 2014. Econsultancy en Responsys vroegen 600 bedrijven naar hun marketinguitgaven voor het komende jaar. En die gaan, zowel voor B2B als B2C, flink omhoog. Hoog op de agenda: content marketing en uiteraard SEO. Affiliate marketing eindigt onderaan de lijst.
Lectric Groep uit Den Bosch richt het nieuwe label Relevance op. Dat gaat zich puur richten op contentmarketing en -strategie.
Het fijne van ‘online’ is dat er erg veel te meten valt. Online marketing tools maken wat dat betreft ons werk een heel stuk gemakkelijker. Niet alleen bestaan er heel veel tools, er bestaan ook heel veel goede tools. Twintig ‘onmisbare’ online marketing tools voor je op een rij.
De interactieve game Journey Through Middle-earth brengt het landschap van de tweede Hobbit-film met een nieuwe techniek in Google Chrome tot leven. Een experiment om 3D vanuit de browser naar mobiele devices te brengen.