More stories

Premium

Elf procent betaalt voor online nieuws

Slecht nieuws voor uitgevers met betaalmuren: elf procent van de lezers betaalt voor nieuws online, meer zit er niet in. Onderzoek van het Reuters Institute laat bovendien zien dat er niet meer mensen gaan betalen voor online nieuws.

Media

‘Fab wordt meubelmaker’

Online meubelverkoper Fab wil een niet nader genoemde Finse meubelmaker overnemen. Dat bevestigt het bedrijf tegenover Re/code. Eerder kocht Fab het Duitse Massivkonzept.

Online marketing

‘Papieren folder scoort beter dan digitale’

De huis-aan-huis folder zal voorlopig nog niet verdwijnen. Met 11,5 miljoen Nederlanders is de huis-aan-huis folder het middel met veruit het grootste bereik. 3,8 miljoen Nederlanders lezen bovendien een digitale folder. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2014, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK.

E-mailmarketing

Aegis Nederland wordt Dentsu

Communicatiebedrijf Aegis Media gaat in Nederland verder onder de naam van Dentsu, de nieuwe Japanse eigenaar. Aegis heet hier nu formeel Dentsu Aegis Network Netherlands.

Online marketing

App promotie steeds duurder

De kosten om apps te promoten zijn fors gestegen. Dat stelt mobiel marketingbedrijf Fiksu. Om een nieuwe app te promoten, betalen bedrijven 13 dollarcent per gebruiker bij Android, en 21 dollarcent bij iOS. Dat is een stijging van resp. 30 en 20 procent ten opzichte van vorig jaar.

Online marketing

The Wall Street Journal: ‘Social media bepalen het nieuws’

The Wall Street Journal bestaat in juli 125 jaar. Een wereldwijd opererende nieuwsorganisatie waarvan de digitale toekomst voor een groot deel in handen ligt van de Nederlander Almar Latour (43). Hij is als Executive Editor onder meer verantwoordelijk voor alle digitale activiteiten. “Er zijn nog tal van nieuwe businessmodellen rondom nieuws te bedenken.”

Online marketing

Tax free shoppen kan nu online

Webwinkel Travel and Shop biedt thuis taxfree shoppen aan zodra men het vluchtnummer in huis heeft. Op basis van naam en Transavia.com-vluchtnummer genereert de site een taxfree-code waarmee direct belastingvrij gewinkeld kan worden. De bestellingen worden vervolgens thuisbezorgd, desgewenst al voor de vakantie.

Online marketing

Philips en Salesforce bouwen aan volgende generatie relatiebeheer

Philips en Salesforce werken samen aan de volgende generatie relatiebeheer. Dat maakten beide bedrijven gisteren bekend tijdens een perspresentatie in Amsterdam. Philips wil vanuit het platform van Salesforce patiënten bijvoorbeeld herinneren aan hun medicijninname. Relatiebeheer als Elektronisch Patiëntendossier? “We sluiten het niet helemaal uit”.

Online marketing

Uber, D-Reizen en TripRebel op Emerce eTravel

Onder andere Robbert Meerpoel (D-reizen), Tessa aan de Stegge (Cherry Picker), Christiaan Solcer (Tiqets), Jens Steenhuis (PaperFlies) en Brechtje de Leij (Nu.nl) spreken op 12 juni op Emerce eTravel, hét evenement over online en mobile innovaties voor de reisbranche. Dit keer in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Communicatie

Middenbedrijf ontdekt toegevoegde waarde Big Data

Middelgrote Nederlandse ondernemingen ontdekken de toegevoegde waarde van big data, de informatie die als gevolg van het toenemende gebruik van sociale netwerken en multimedia door consumenten beschikbaar komt. De bedrijven gebruiken de steeds groter wordende stroom gegevens vooral om de klantenservice te verbeteren en meer inzicht te verkrijgen in de behoeften van klanten. Dat blijkt uit onderzoek van KPMG onder bijna tweehonderd middelgrote ondernemingen.

Online marketing

Unilever zoekt startups voor corporate innovatie

Unilever zoekt samenwerking met startups om zijn innovatiekracht te vergroten. Daartoe opent het The Foundry, een initiatief dat de producent moet aansluiten op onder meer het Internet of Things.

Internet of Things

‘RTL voert gesprekken met UPC en Ziggo over Videoland’

RTL voert met UPC en Ziggo gesprekken over de doorgifte van Videoland. Daarnaast gaat het bedrijf op internet van start met de bèta-omgeving van Videoland Unlimited, waarvoor 150.000 Nederlanders zich hebben aangemeld.

Online marketing

Funda steekt site in het nieuw

De website van Funda krijgt komend najaar een nieuw design. “Er vindt een digitale revolutie plaats, dus daar moeten we op aanpassen”, zegt directeur Marc Duijndam. “Daarbij moeten we de kwaliteit en rol van de makelaar waarborgen.”

Online marketing

NOS pakt uit met apps, Google Glass en HbbTV

De NOS gaat enkele nieuwe apps uitbrengen, waaronder die voor het WK Voetbal en het Jeugdjournaal. Ook de NOS Journaal app wordt binnenkort uitgebreid. Dat vertelde Lara Ankersmit van NOS Digitaal gisteren op Mobile Convention in Amsterdam.

Media

‘Onderhandelingen Apple en Beats bijna voltooid’

De onderhandelingen tussen Apple en Beats, het hoofdtelefoonbedrijf van rapper Dr. Dre, lijken in een finale fase beland. Dat schrijft TechCrunch op basis van anonieme bronnen. Toch zouden de gesprekken al diverse keren vast zijn komen te zitten.

Online marketing