More stories

Levi’s bouwt merk met Flipboard Magazines

Levi’s zet een klein team specialistische smaakmakers in om zijn merk te bouwen met een eigen magazine op Flipboard.

Online marketing

Feature: De Trojaanse Paarden van Amazon

Amazon ontstijgt zo langzamerhand de status van online retailer. Dat rechtvaardigt de vraag of het Amerikaanse bedrijf op lange termijn Google achternagaat. Met een gedreven CEO als Jeff Bezos lijkt geen ambitie te hoog.

E-commerce

Snapchat: hoe grote merken het succesvol inzetten

Dagelijks worden wereldwijd ruim 350 miljoen foto’s en video’s met behulp van Snapchat gedeeld. Er zijn in Nederland echter geen bedrijven bekend die deze onder jongeren razend populaire app in hun marketing hebben opgenomen. Kijk je met een schuin oog naar toepassingen van Snapchat in de UK, lijkt dat een gemiste kans voor de Nederlandse marketeer.

Online marketing

Twitter van start op Spotify

Twitter brengt een app uit voor het platform Spotify. Daardoor ontstaat een reeks hitlijsten op basis van real time informatie van Twittergebruikers, een puur crowdsourced overzicht.

Online marketing

Commerciële topper van Twitter op Emerce eDay

Bij YouTube ontwikkelde hij merkstrategieën voor grote klanten en nu doet hij dat bij Twitter op grote schaal. Josh Grau is een van de sprekers tijdens Emerce eDay volgende maand.

Online marketing

‘Tweede scherm concurreert niet met televisie’

Het gebruik van tablets en telefoons kannibaliseert niet op de wijze waarop consumenten televisie kijken. Ook maken ze ander gebruik van apps om te interacteren met televisieprogramma’s, als die mogelijkheid al bestaat.

Online marketing

Snoepgigant Mondelez haalt Twitter in huis

De maker van koek- en snoepmerken als Lu, Oreo, Prince, Stimorol en Toblerone wil messcherpe mobiele marketing kunnen bedrijven. Daarom haalt het op verschillende continenten specialisten van Twitter letterlijk in huis.

Analytics

‘Big data is toekomst van marketing’

Adverteerders die met complexe datasets klantprofielen en -gedragingen werken moeten zich uitrusten met big data-achtig gereedschap. René Bulthuis van Relay42 (voorheen Synovite) geeft zijn visie.

Online marketing

Jonas de Groot weg bij Sundio Group

Marketingmanager Jonas de Groot verlaat na zeventien jaar reisreus Sundio Group uit Rotterdam.

E-commerce

Lean online marketing: controle over de gehele online marketingmix

Als online georiënteerde organisatie heb je te maken met steeds meer middelen die je tot je beschikking hebt, platformen waarop je actief bent en apparaten die gebruikt worden. De meetbaarheid van online marketingactiviteiten steeds verder onder druk te staan. Om hier weer meer grip op te krijgen is een nieuwe manier van het organiseren van je online marketingactiviteiten nodig: lean online marketing.

Online marketing

Topman Heineken Digital over strategie ‘social’

Dankzij succesvolle campagnes en partnerships met onder meer de Champions League laat Heineken de concurrentie op Facebook, Twitter en YouTube stof happen. Paul Smailes (37), Global Head of Digital bij de bierfabrikant, vertelt hoe hij die voorsprong verder wil uitbouwen.

Online marketing

Zalando opent Amsterdamse pop up-shop

Na Duitsland en Italië gaat Zalando nu ook in Nederland stoeien met een offline winkelconcept. Amsterdam krijgt volgende maand een pop up-winkel, een zaak die er even is en dan niet meer.

Online marketing

Onderzoek: de Nederlander online in 2013

Location based shoppen met je smartphone, de wereld bekijken door een online bril met de Google glasses, het kan! Maar is de Nederlander eigenlijk al zo ver? Ruigrok | NetPanel voert inmiddels voor het zevende jaar het ‘What’s happening online?’-onderzoek uit, waarin we kijken naar de belangrijkste trends op het gebied van online communicatie

Online marketing

Online Marketingcampagnes analyseren en optimaliseren

Online marketing heeft een groot voordeel ten opzichte van offline marketing op het gebied van meetbaarheid. Door o.a. webanalysesoftware is het mogelijk bezoekersinteracties met advertenties en op websites te meten.

Online marketing

Landelijke uitrol mobiel betalen in V.S. nog dit jaar

De mobiele operators AT&T, T-Mobile en Verizon rollen voor het einde van het jaar hun landelijke mobiele betaalsysteem in Amerika uit. Een kwart van de grootste retailers in de V.S. heeft inmiddels terminals staan die met NFC-technologie overweg kunnen.

Customer Loyalty