More stories

David Vink nieuwe digitale baas SBS

David Vink wordt de digitale baas bij SBS, maar blijft daarnaast algemeen directeur van Veronica Uitgeverij.

Online marketing

Consumentenbond: Betaalgegevens consumenten niet verhandelen

Het gebruik van de bank- en betalingsgegevens door andere partijen dan de bank zelf is ongewenst, omdat dit voor consumenten financiële en morele gevaren met zich meebrengt. Dat standpunt heeft de Consumentenbond vandaag verdedigd in het ‘rondetafelgesprek’ van de Commissie voor Financiën in de Tweede Kamer. Voor dit gesprek waren ook banken, privacydeskundigen en toezichthouders uitgenodigd.

Online marketing

Digital Marketing Live is onderweg

Even pauze voor de bezoekers van Digital Marketing Live in Amsterdam, hét grootste event van de Benelux op het gebied van online advertising en marketing. Duizenden marketeers zijn naar de Beurs van Berlage gekomen om te netwerken en om het nieuwste over online marketing, advertising en interactive media te horen. Morgen gaan we op dezelfde locatie door met Mobile Convention Amsterdam. Engelstalig. De foto is van Peter Boer.

Online marketing

Netflix verplaatst hoofdkantoor van Luxemburg naar Nederland

Netflix gaat zijn hoofdkantoor begin volgend jaar verplaatsen van Luxemburg naar Nederland. Dat meldt het Luxemburgse Tageblatt. De Luxemburgse regering onder wie premier Xavier Bettel is op de hoogte gebracht. Netflix heeft de verhuizing ook aan Emerce bevestigd.

Online marketing

Digital Marketing Live: Brand storytelling met muziek

Ook de muziekindustrie erkent de mogelijkheden van digitale marketing. Als geen ander label is Universal Music actief met het koppelen van artiesten en merken. Op Digital Marketing Live, morgen in de Beurs van Berlage in Amsterdam, vertelt Rens Bosma er meer over. Hij werkte voor TMG, Radio 538 en Hyves.

Online advertising

Facebook sluit megadeal met reclamereus Publicis

Bureaunetwerk Publicis Groupe heeft een meerjarige overeenkomst gesloten met Facebook. Volgens AdAge gaat het om een deal met onder meer data en video die 500 miljoen dollar waard is.

Online advertising

Samsung kaapt Terminal 5 op Heathrow

Samsung heeft de naamrechten van Terminal 5 op Heathrow voor twee weken gekocht om de Galaxy S5 smartphone te promoten. Die terminal heet de komende weken Terminal Galaxy S5. De actie loopt tot 31 mei.

Mobile

Booking.com gaat huisjes verhuren

Booking.com gaat internationaal bemiddelen bij het verhuren van particuliere huisjes en richt daartoe een apart label op: Villas.com.

Online marketing

Meer aandacht Google Europa voor merkadverteerders

De baas van Google Engeland wordt gepromoveerd met een Europese functie om zijn expertise met merkadverteerders over het continent uit te smeren.

Online marketing

SVBmedia en bone samen verder als RLVNT

In oktober 2013 gingen SVBmedia en bone samen, nu maken ze de nieuwe naam bekend van het fusiebedrijf: RLVNT.

Online marketing

Adobe domineert betaalde analyticsmarkt

Adobe domineert de markt voor betaalde web analytics. Het bedrijf claimt een marktaandeel van 41 procent. Rivaal IBM komt niet verder dan 16 procent. Forrester Research rekent Adobe inmiddels tot de belangrijkste aanbieders op dit gebied.

Online marketing

Wearables, Google Glass en Big Data op Emerce conventies

Pauline van Dongen demonstreert volgende week op Mobile Convention in Amsterdam haar Wearable Solar Project. Zij wist onlangs door te dringen tot de finale van de Wearable Tech Award van het SXSW Festival in Austin, Texas met kledingstukken waarin zonnecellen zijn geïntegreerd.

Mobile

Fusie Omnicom en Publicis afgeblazen

De fusie van communicatiebedrijf Omnicom en zijn Franse branchegenoot Publicis wordt afgeblazen. De afronding van de trandactie brengt volgens beide bedrijven problemen met zich mee.

Online advertising

Emerce eFashion: ‘Bloggers zijn een wandelend reclamebord’

Met ruim 1.7 miljoen unieke bezoekers inspireert, motiveert en informeert Girlscene.nl jonge meiden op het gebied van mode, beauty en lifestyle. Online wordt een steeds belangrijker medium voor jongeren als het om mode gaat. Dinsdag spreekt adjunct hoofdredacteur Emma Najade de Wijer op Emerce eFashion in Amsterdam. Emerce spraak met hoofdredacteur Danique Hoofwijk.

Online marketing

P&G: traditionele reclame steeds minder effectief

Procter & Gamble verkleint het marketing budget dit jaar. Niet vanwege de crisis. Niet om te bezuinigen. Maar omdat het kan. Het kan omdat mobiel, search, sociale media en digitale content veel effectiever en kostenefficiënter blijken dan traditionele vormen van marketing. Een ingrijpende ontwikkeling die ongekende nieuwe kansen biedt.

Campagnes