IgnitionOne zelfstandig na overname door management
Het management van marketingtechnologiebedrijf IgnitionOne neemt samen met investeerder ABS Capital Partners alle aandelen van de onderneming over.
Het management van marketingtechnologiebedrijf IgnitionOne neemt samen met investeerder ABS Capital Partners alle aandelen van de onderneming over.
E-mailmarketingspecialist webpower stelt een chief marketing officer aan om de internationale groei in goede banen te leiden.
Postconcern Deutsche Post DHL neemt een van Duitsland grootste e-mailspecialisten over, Optivo. Het postbedrijf krijgt daardoor nu, op het gebied van online marketing, een heel stevige marktpositie met uitlopers naar het buitenland.
Adobe legt 600 miljoen dollar op tafel om het Franse marketingtechnologiebedrijf Neolane te kopen. Hiermee vervolledigt het zijn portfolio marketingdiensten. De laatste aankoop brengt Adobe in cross-channel en direct marketing en het actief managen van mediacampagnes.
bol.com lanceert een nieuwe dienst waardoor iedereen met een verhaal zijn eigen papieren of digitale boek kan schrijven, laten uitgeven en daar geld mee verdienen.
RTL Group neemt voor 36 miljoen dollar een belang van 51 procent in BroadbandTV. Daarmee krijgt het stevig greep op het kijkerspubliek op YouTube.
De zwaarste modekopers op internet zijn de groep crosschannel consumenten. Die zijn echter ook het minst trouw aan winkels. GfK raadt winkeliers aan komende jaren in te zoomen op klantentrouw.
De opkomst van het internet heeft de wereld van de video op zijn kop gezet. De meeste corporate video’s die nu online worden geplaatst, zijn informatief en gericht op het vergroten van naamsbekendheid.
YouTube gaat vanaf september een kleine groep grote adverteerders helpen bij het maken van hun internetvideo’s. Die kunnen beter op het digitale interactieve publiek worden afgemeten.
Als er één plek is op aarde waar, schijnbaar, hard gewerkt wordt aan innovatie dan is het toch wel Silicon Valley. Peter Würtenberger, CMO bij één van Duitslands grootste digitale marketingbureaus verbleef er acht maanden en vatte de volgens hem belangrijkste trends in de marketing samen.
‘s Wereld grootste reclamebureau WPP voegt de activiteiten van een aantal labels samen om een wereldwijd opererend activatiebureau te openen.
“We willen steviger in de markt gaan staan en dan kun je niet om televisie heen”, aldus directeur Symen Jansma over het besluit om naast performance based ook een brandingmedium in te zetten.
KLM wil zijn bereik op social media aanzienlijk vergroten, maar de beheerders van de diensten Google+, vKontakte en Sina Weibo blijven vooralsnog gesloten als oesters.
Wouter Hosman van 2Organize en Travix International hebben zojuist in Amsterdam E-mail Award ontvangen van een vakjury.
“Het eerste uur van een serie op televisie is om de aandacht te trekken. Het geld wordt in de rest van de week verdiend”, zegt de Nederlandse CTO van Amazon.com Werner Vogels op basis van gesprekken met tv-studio’s.