Booking.com gaat huisjes verhuren
Booking.com gaat internationaal bemiddelen bij het verhuren van particuliere huisjes en richt daartoe een apart label op: Villas.com.
Booking.com gaat internationaal bemiddelen bij het verhuren van particuliere huisjes en richt daartoe een apart label op: Villas.com.
De baas van Google Engeland wordt gepromoveerd met een Europese functie om zijn expertise met merkadverteerders over het continent uit te smeren.
In oktober 2013 gingen SVBmedia en bone samen, nu maken ze de nieuwe naam bekend van het fusiebedrijf: RLVNT.
Adobe domineert de markt voor betaalde web analytics. Het bedrijf claimt een marktaandeel van 41 procent. Rivaal IBM komt niet verder dan 16 procent. Forrester Research rekent Adobe inmiddels tot de belangrijkste aanbieders op dit gebied.
Pauline van Dongen demonstreert volgende week op Mobile Convention in Amsterdam haar Wearable Solar Project. Zij wist onlangs door te dringen tot de finale van de Wearable Tech Award van het SXSW Festival in Austin, Texas met kledingstukken waarin zonnecellen zijn geïntegreerd.
De fusie van communicatiebedrijf Omnicom en zijn Franse branchegenoot Publicis wordt afgeblazen. De afronding van de trandactie brengt volgens beide bedrijven problemen met zich mee.
Met ruim 1.7 miljoen unieke bezoekers inspireert, motiveert en informeert Girlscene.nl jonge meiden op het gebied van mode, beauty en lifestyle. Online wordt een steeds belangrijker medium voor jongeren als het om mode gaat. Dinsdag spreekt adjunct hoofdredacteur Emma Najade de Wijer op Emerce eFashion in Amsterdam. Emerce spraak met hoofdredacteur Danique Hoofwijk.
Procter & Gamble verkleint het marketing budget dit jaar. Niet vanwege de crisis. Niet om te bezuinigen. Maar omdat het kan. Het kan omdat mobiel, search, sociale media en digitale content veel effectiever en kostenefficiënter blijken dan traditionele vormen van marketing. Een ingrijpende ontwikkeling die ongekende nieuwe kansen biedt.
NU.nl begint in Groningen een proef waarbij het de haalbaarheid onderzoekt van regionale ‘katernen’.
Internetbureaus ondervinden steeds meer concurrentie. En moeten zichzelf opnieuw uitvinden, willen ze in de toekomst nog een rol van betekenis spelen.
Drie kleine kabelbedrijven in Amerika nemen Netflix op in hun zenderpakket als ware het een gewone tv-zender.
ING Bank gaf bij monde van Natalino Buso een aardig kijkje in de Big Data-keuken tijdens Emerce Conversion. Ik interviewde de Big Data analytics-specialist van de bank over de rol van big data bij zijn werkgever.
Vodafone is in onderhandeling met Netflix om gedurende een bepaalde periode gratis films en series aan zijn klanten aan te bieden.
De meeste consumenten maken zich zorgen over hoe hun persoonlijke informatie wordt gebruikt door marketeers, zo blijkt uit het Data and Privacy Survey van SDL. Opmerkelijk: 79 procent van de respondenten heeft er geen problemen mee om hun informatie aan een vertrouwd merk te geven.
Twee op de drie consumenten wantrouwt reclameboodschappen, ongeacht of ze die op traditionele of digitale media zien. Marketeers moeten de omslag maken van zenden naar communiceren en toegevoegde waarde bewijzen.