More stories

Honda verspreidt 3D-modellen conceptauto’s

Met de lancering van Honda-3D.com wil de autofabrikant zich als een innovatief merk positioneren in een wereld waar offline en online en massaproducties en 3D-printen elkaar overlappen.

Online marketing

KPN-man volgt Jacqueline Smit op bij Microsoft

Eric Gräve is per begin deze maand aangetreden als directeur Consumentenmarkt bij Microsoft Nederland.

Online marketing

Stephan Fellinger: ‘Beloftefabriek communicatiebranche wordt onvoldoende getoetst’

Vertrouwen wordt het thema van 2014, volgens Stephan Fellinger. Stephan was onlangs dagvoorzitter van Emerce Engage en is tevens directeur en oprichter van Blogo Media, Nederlands eerste webloguitgeverij. ‘Zonder vertrouwen is er geen relatie of transactie mogelijk. Wij zijn als communicatiebranche nog te vaak een beloftefabriek, die onvoldoende getoetst wordt. Wees eens kritisch naar jezelf. Moeten we niet een stap terug nemen?’

Online marketing

Yes2web verandert naam in Burst

Yes2web uit Rotterdam verandert zijn naam in Burst omdat deze beter past bij de internationale ambities van het bedrijf.

Online marketing

Uitzending Gemist komt op Chromecast

Wie dit jaar een Google Chromecast koopt, kan in ieder geval naar Uitzending Gemist en RTL XL kijken. Netflix ligt ook voor de hand.

Online marketing

NU.nl begint Olympisch videojournaal

Nieuwssite NU.nl gaat vanaf volgende week vrijdag iedere dag een videojournaal uitzenden rondom de Olympische winterspelen in de subtropische Russische badplaats Sotsji.

Online marketing

Liberty laat merk UPC sneuvelen voor Ziggo

Het merk UPC verdwijnt in het Nederlandse straatbeeld. Ziggo is een sterker geladen en gepositioneerd merk, dus dat krijgt van de nieuwe eigenaar voorrang.

Online marketing

DM Barometer: de marketeer in 2014

Marketeers slaan in 2014 een nieuwe richting in. Waar wordt er in geïnvesteerd en waar wordt de beurs op de knip gehouden? Hoe zit het met online en mobile marketing? Branchevereniging voor dialoogmarketing (DDMA) deed onderzoek en publiceerde de resultaten in de ‘DM Barometer Speciaal: De marketeer in 2014. Totaal 113 marketeers leverden input voor dit onderzoek en deelden hun visies.

Online marketing
Premium

Clansman groeit 20 procent tot 5,3 miljoen

Online marketingbureau Clansman heeft de omzet afgelopen jaar met twintig procent zien groeien tot boven de vijf miljoen euro. De groei komt met name uit de retailsector, bij klanten die stevig beginnen in te zetten op multichannelretailing.

Online marketing

T-Mobile Nederland sluit samenwerking met Evernote

T-Mobile breidt de marketingsamenwerking met Evernote uit naar Nederland en nog elf andere Europese landen. Klanten van de telecomaanbieder mogen de premiumdienst van het digitale geheugensteuntje een half jaar gratis gebruiken.

Online marketing

YouTube begint dagelijks videojournaals

YouTube is begonnen met een dagelijks videojournaal waarin het hoogtepunten van zijn videoplatform spot en uitzendt voordat ze hip worden. Filmstudio Dreamworks verzorgt de productie.

Online marketing

Kwantum: ‘We doen het in één keer goed’

Bij Corendon Vliegvakanties bouwde Ronald van Dam het online kanaal in vliegende vaart uit, sinds deze week is hij in dienst van discounter Kwantum. De woonmarkt is het laatste onontgonnen gebied van e-commerce, een omgeving waar Van Dams ervaring juist nu van grote waarde is.

E-commerce

Topman Havas stapt op

CEO David Jones van mediabedrijf Havas is opgestapt. Hij wordt opgevolgd door de 34-jarige Yannick Bolloré, de zoon van investeerder Vincent Bolloré. Bij het reclamebedrijf Havas wordt Andrew Benett CEO.

Online advertising

Trends 2014: Ben Kerkhof van Vergelijk.nl over het komende jaar

Ben Kerkhof is CEO bij Compare Group. Compare Group is vooral bekend van Vergelijk.nl maar exploiteert ook vergelijkingssites in België, Frankrijk en Finland. In dit artikel geeft Ben zijn visie op 2014, blikt terug en kijkt verder vooruit.

E-commerce

Kwantum zwaarder in online marketing en e-commerce

Met de aanstelling van Ronald van Dam zet Kwantum zwaarder in op een strategie waarin online marketing en verkoop een belangrijker rol krijgen.

Online marketing