Honda verspreidt 3D-modellen conceptauto’s
Met de lancering van Honda-3D.com wil de autofabrikant zich als een innovatief merk positioneren in een wereld waar offline en online en massaproducties en 3D-printen elkaar overlappen.
Met de lancering van Honda-3D.com wil de autofabrikant zich als een innovatief merk positioneren in een wereld waar offline en online en massaproducties en 3D-printen elkaar overlappen.
Eric Gräve is per begin deze maand aangetreden als directeur Consumentenmarkt bij Microsoft Nederland.
Vertrouwen wordt het thema van 2014, volgens Stephan Fellinger. Stephan was onlangs dagvoorzitter van Emerce Engage en is tevens directeur en oprichter van Blogo Media, Nederlands eerste webloguitgeverij. ‘Zonder vertrouwen is er geen relatie of transactie mogelijk. Wij zijn als communicatiebranche nog te vaak een beloftefabriek, die onvoldoende getoetst wordt. Wees eens kritisch naar jezelf. Moeten we niet een stap terug nemen?’
Yes2web uit Rotterdam verandert zijn naam in Burst omdat deze beter past bij de internationale ambities van het bedrijf.
Wie dit jaar een Google Chromecast koopt, kan in ieder geval naar Uitzending Gemist en RTL XL kijken. Netflix ligt ook voor de hand.
Nieuwssite NU.nl gaat vanaf volgende week vrijdag iedere dag een videojournaal uitzenden rondom de Olympische winterspelen in de subtropische Russische badplaats Sotsji.
Het merk UPC verdwijnt in het Nederlandse straatbeeld. Ziggo is een sterker geladen en gepositioneerd merk, dus dat krijgt van de nieuwe eigenaar voorrang.
Marketeers slaan in 2014 een nieuwe richting in. Waar wordt er in geïnvesteerd en waar wordt de beurs op de knip gehouden? Hoe zit het met online en mobile marketing? Branchevereniging voor dialoogmarketing (DDMA) deed onderzoek en publiceerde de resultaten in de ‘DM Barometer Speciaal: De marketeer in 2014. Totaal 113 marketeers leverden input voor dit onderzoek en deelden hun visies.
Online marketingbureau Clansman heeft de omzet afgelopen jaar met twintig procent zien groeien tot boven de vijf miljoen euro. De groei komt met name uit de retailsector, bij klanten die stevig beginnen in te zetten op multichannelretailing.
T-Mobile breidt de marketingsamenwerking met Evernote uit naar Nederland en nog elf andere Europese landen. Klanten van de telecomaanbieder mogen de premiumdienst van het digitale geheugensteuntje een half jaar gratis gebruiken.
YouTube is begonnen met een dagelijks videojournaal waarin het hoogtepunten van zijn videoplatform spot en uitzendt voordat ze hip worden. Filmstudio Dreamworks verzorgt de productie.
Bij Corendon Vliegvakanties bouwde Ronald van Dam het online kanaal in vliegende vaart uit, sinds deze week is hij in dienst van discounter Kwantum. De woonmarkt is het laatste onontgonnen gebied van e-commerce, een omgeving waar Van Dams ervaring juist nu van grote waarde is.
CEO David Jones van mediabedrijf Havas is opgestapt. Hij wordt opgevolgd door de 34-jarige Yannick Bolloré, de zoon van investeerder Vincent Bolloré. Bij het reclamebedrijf Havas wordt Andrew Benett CEO.
Ben Kerkhof is CEO bij Compare Group. Compare Group is vooral bekend van Vergelijk.nl maar exploiteert ook vergelijkingssites in België, Frankrijk en Finland. In dit artikel geeft Ben zijn visie op 2014, blikt terug en kijkt verder vooruit.
Met de aanstelling van Ronald van Dam zet Kwantum zwaarder in op een strategie waarin online marketing en verkoop een belangrijker rol krijgen.