More stories

Big Data hype heeft iets van een rage op het schoolplein

Door de komst van het internet, Facebook, maar ook diensten als Nike+ komt het zelf analyseren van grote hoeveelheden data voor velen binnen handbereik. Lekker grasduinen in klantgegevens, om zodoende betere resultaten te boeken. Niets mis mee, zolang de klant daarmee gebaat is. Maar data alleen zegt helemaal niets.

Online marketing

Inzendtermijn SpinAwards 2014 geopend

Bureaus uit Nederland en België kunnen tot einde dag 28 februari hun werk inzenden om deel te nemen aan de jaarlijkse SpinAwards.

Online marketing

Personalisatie: de conversiekracht van data

Nu ook Albert Heijn eindelijk overstag is, kan niemand in Nederland er meer omheen. Personalisering ontwikkelt zich razendsnel tot een kerncompetentie voor alle retailers. Hoewel de faalangst veelal nog regeert, blijken de voordelen legio. En dreigt inmiddels een heuse wedloop.

Customer Experience

Infographic: marketingbudgetten in 2014

Het kan nog net: vooruitblikken op 2014. Econsultancy en Responsys vroegen 600 bedrijven naar hun marketinguitgaven voor het komende jaar. En die gaan, zowel voor B2B als B2C, flink omhoog. Hoog op de agenda: content marketing en uiteraard SEO. Affiliate marketing eindigt onderaan de lijst.

Online advertising

Lectric Groep met nieuwe dochter in contentadvies

Lectric Groep uit Den Bosch richt het nieuwe label Relevance op. Dat gaat zich puur richten op contentmarketing en -strategie.

Online marketing

Twintig onmisbare online marketing tools

Het fijne van ‘online’ is dat er erg veel te meten valt. Online marketing tools maken wat dat betreft ons werk een heel stuk gemakkelijker. Niet alleen bestaan er heel veel tools, er bestaan ook heel veel goede tools. Twintig ‘onmisbare’ online marketing tools voor je op een rij.

Online marketing

Googles grensverleggende Hobbit-game

De interactieve game Journey Through Middle-earth brengt het landschap van de tweede Hobbit-film met een nieuwe techniek in Google Chrome tot leven. Een experiment om 3D vanuit de browser naar mobiele devices te brengen.

Online marketing

Honda verspreidt 3D-modellen conceptauto’s

Met de lancering van Honda-3D.com wil de autofabrikant zich als een innovatief merk positioneren in een wereld waar offline en online en massaproducties en 3D-printen elkaar overlappen.

Online marketing

KPN-man volgt Jacqueline Smit op bij Microsoft

Eric Gräve is per begin deze maand aangetreden als directeur Consumentenmarkt bij Microsoft Nederland.

Online marketing

Stephan Fellinger: ‘Beloftefabriek communicatiebranche wordt onvoldoende getoetst’

Vertrouwen wordt het thema van 2014, volgens Stephan Fellinger. Stephan was onlangs dagvoorzitter van Emerce Engage en is tevens directeur en oprichter van Blogo Media, Nederlands eerste webloguitgeverij. ‘Zonder vertrouwen is er geen relatie of transactie mogelijk. Wij zijn als communicatiebranche nog te vaak een beloftefabriek, die onvoldoende getoetst wordt. Wees eens kritisch naar jezelf. Moeten we niet een stap terug nemen?’

Online marketing

Yes2web verandert naam in Burst

Yes2web uit Rotterdam verandert zijn naam in Burst omdat deze beter past bij de internationale ambities van het bedrijf.

Online marketing

Uitzending Gemist komt op Chromecast

Wie dit jaar een Google Chromecast koopt, kan in ieder geval naar Uitzending Gemist en RTL XL kijken. Netflix ligt ook voor de hand.

Online marketing

NU.nl begint Olympisch videojournaal

Nieuwssite NU.nl gaat vanaf volgende week vrijdag iedere dag een videojournaal uitzenden rondom de Olympische winterspelen in de subtropische Russische badplaats Sotsji.

Online marketing

Liberty laat merk UPC sneuvelen voor Ziggo

Het merk UPC verdwijnt in het Nederlandse straatbeeld. Ziggo is een sterker geladen en gepositioneerd merk, dus dat krijgt van de nieuwe eigenaar voorrang.

Online marketing

DM Barometer: de marketeer in 2014

Marketeers slaan in 2014 een nieuwe richting in. Waar wordt er in geïnvesteerd en waar wordt de beurs op de knip gehouden? Hoe zit het met online en mobile marketing? Branchevereniging voor dialoogmarketing (DDMA) deed onderzoek en publiceerde de resultaten in de ‘DM Barometer Speciaal: De marketeer in 2014. Totaal 113 marketeers leverden input voor dit onderzoek en deelden hun visies.

Online marketing