More stories

‘Twitter Ads API biedt eindelijk kans op directe interactie’

Vijf bedrijven krijgen van Twitter toegang tot zijn Ads API, onder wie TBG Digital. De Europese verkoopbaas Siebren Roorda vertelt welke gevolgen dat voor adverteerders heeft.

Online marketing

Miljoenen likes decembercampagne LEGO

‘Brickmented reality’ noemt LEGO het, de campagne waarbij het LEGO-spelers geinige creaties laat maken als toevoeging op de fysieke wereld. In drie weken ontvingen de Denen duizenden inzendingen uit 119 landen.

Online marketing

Online video converteert beter met interactieve elementen

Een call-to-action koppelen aan video is eenvoudiger dan je denkt. Welke interactieve elementen kun je toevoegen aan online video om een goede call-to-action te bereiken?

Conversie

Workshop: De C van CRM

Recent onderzoek wijst uit dat bedrijven in de UK tot twintig procent van hun customer service via social media afhandelen. Facebook is favoriet, gevolgd door Twitter. E-mail en telefoon genieten echter de voorkeur bij de consument. Hoe zit dat met uw klanten?

E-commerce

De klant moet weer echt klant worden

Deze tijd vraagt om een revolutie in de klantcontactbranche. Met dank aan de klant.

Online marketing

Kijk verder dan je data lang is

Organisaties hebben goud in handen met de hoeveelheid data die ze bezitten, maar hoe ga je nu slim om met deze data en welk voordeel kun je er precies mee behalen? Dr. Sandjai Bhulai legt uit hoe waardevol big data en trenddetectie zijn voor organisaties.

Online marketing

Facebook: de grootste CRM database ter wereld

Met meer dan 1 miljard gebruikers wereldwijd is Facebook de grootste online database van consumenten ter wereld. In hun jacht om deze potentie te benutten zijn bedrijven hier bovenop gedoken en bouwen enorme aantallen fans op hun merkpagina’s. Er is alleen een grote vraag: zijn mijn klanten ook mijn fans? Een nieuwe ontwikkeling op Facebook biedt wellicht uitkomst.

Online marketing

Vijf tips voor de verdeling van je marketingbudget in 2013

Met het nieuwe jaar in het vooruitzicht zijn de budgetrondes bij veel organisaties nog in volle gang. Binnen online marketing spelen enkele belangrijke trends, die van grote impact zijn op de wijze waarop het marketingbudget idealiter wordt verdeeld over de diverse kanalen.

Online marketing

Bredere kennis essentieel voor passende mediastrategie

Met de groei in omzet stijgen de investeringen van nieuwe en bestaande spelers die hun posities willen claimen binnen de waardeketen van de digital marketing branche exponentieel. Deze investeringen zorgen ervoor dat er vrijwel continu nieuwe mogelijkheden ontstaan.

Online marketing

Waarom marketingmanagers social media links laten liggen

Marketingmanagers geloven in de toegevoegde waarde van social media. Desondanks spelen marketingmanagers zelf onvoldoende in op het potentieel van social media. Uitzonderingen daargelaten, zijn ze niet of nauwelijks zichtbaar met online communicatie.

Online marketing

Online media maturity: aanleiding voor reflectie

Online marketing heeft een sterk actiegericht karakter. Nieuwe ontwikkelingen volgen elkaar snel op en tijd voor reflecteren wordt nagenoeg niet genomen. Doel van het online media maturity model is organisaties uit te dagen dit toch te doen.

Online marketing

Pak uit in de customer journey

Uitpakmomenten zijn bij uitstek geschikt om te excelleren in de customer journey. Klanten zijn bij dit moment namelijk zeer aandachtig betrokken. Maak hier dus optimaal gebruik van.

Online marketing

Het fenomeen dat redesign heet

In 2012 hebben verschillende grote sites zoals Microsoft, Flickr en PayPal een redesign aangekondigd of hebben dit inmiddels geïmplementeerd. Maar ook gebruikers en specialisten nemen vrijwillig hun favoriete website of platform onder handen met zogenaamde ‘onofficiële redesigns’.

Online marketing

Realiseer commerciële doelstellingen met social media

Om commerciële doelstellingen te realiseren moet invulling gegeven worden aan vier kernfuncties binnen de commerciële strategie, namelijk: merk, product, verkoop en service. Hoe kunnen social media binnen elk van de kernfuncties waarde toevoegen voor de organisatie?

Online marketing

Marketing in de derde dimensie

Meer dan tien jaar na de opkomst van internet worstelen marketeers en bureaus nog steeds met de vraag hoe je online optimaal benut. Met de opkomst van social media is daar nog een aantal grote uitdagingen bijgekomen. Marketing wordt driedimensionaal. Een kans waar nog maar weinig merken invulling aan kunnen geven.

Online marketing