More stories

Online media maturity: aanleiding voor reflectie

Online marketing heeft een sterk actiegericht karakter. Nieuwe ontwikkelingen volgen elkaar snel op en tijd voor reflecteren wordt nagenoeg niet genomen. Doel van het online media maturity model is organisaties uit te dagen dit toch te doen.

Online marketing

Pak uit in de customer journey

Uitpakmomenten zijn bij uitstek geschikt om te excelleren in de customer journey. Klanten zijn bij dit moment namelijk zeer aandachtig betrokken. Maak hier dus optimaal gebruik van.

Online marketing

Het fenomeen dat redesign heet

In 2012 hebben verschillende grote sites zoals Microsoft, Flickr en PayPal een redesign aangekondigd of hebben dit inmiddels geïmplementeerd. Maar ook gebruikers en specialisten nemen vrijwillig hun favoriete website of platform onder handen met zogenaamde ‘onofficiële redesigns’.

Online marketing

Realiseer commerciële doelstellingen met social media

Om commerciële doelstellingen te realiseren moet invulling gegeven worden aan vier kernfuncties binnen de commerciële strategie, namelijk: merk, product, verkoop en service. Hoe kunnen social media binnen elk van de kernfuncties waarde toevoegen voor de organisatie?

Online marketing

Marketing in de derde dimensie

Meer dan tien jaar na de opkomst van internet worstelen marketeers en bureaus nog steeds met de vraag hoe je online optimaal benut. Met de opkomst van social media is daar nog een aantal grote uitdagingen bijgekomen. Marketing wordt driedimensionaal. Een kans waar nog maar weinig merken invulling aan kunnen geven.

Online marketing

Ga voor een onderscheidende customer experience

Consumenten dwingen bedrijven zich te onderscheiden via de klantbeleving: ze verwachten meer en delen meer. Een goede klantervaring zorgt voor meer verkoop en vergroot het vertrouwen.

Online marketing

Marketing draait alleen om diensten

Dankzij digitaal is elk merk tegenwoordig een dienstverlener. Marketing zal in de toekomst daarom grotendeels om diensten draaien. Want voor digitale merken zijn diensten de basis, voor fysieke producten een nieuwe kans.

Online marketing

Transitie van reclame naar dialoog moeilijk voor merken

Onder invloed van social media verandert de relatie tussen mensen onderling, maar ook tussen merk en mens. De deur naar een transitie van reclame naar dialoog lijkt steeds verder open te staan. Maar voordat dit echt gebeurt, dient nog een aantal hindernissen genomen te worden.

Online marketing