GfK: ‘Online modewinkels, focus op klantentrouw’
De zwaarste modekopers op internet zijn de groep crosschannel consumenten. Die zijn echter ook het minst trouw aan winkels. GfK raadt winkeliers aan komende jaren in te zoomen op klantentrouw.
De zwaarste modekopers op internet zijn de groep crosschannel consumenten. Die zijn echter ook het minst trouw aan winkels. GfK raadt winkeliers aan komende jaren in te zoomen op klantentrouw.
De opkomst van het internet heeft de wereld van de video op zijn kop gezet. De meeste corporate video’s die nu online worden geplaatst, zijn informatief en gericht op het vergroten van naamsbekendheid.
YouTube gaat vanaf september een kleine groep grote adverteerders helpen bij het maken van hun internetvideo’s. Die kunnen beter op het digitale interactieve publiek worden afgemeten.
Als er één plek is op aarde waar, schijnbaar, hard gewerkt wordt aan innovatie dan is het toch wel Silicon Valley. Peter Würtenberger, CMO bij één van Duitslands grootste digitale marketingbureaus verbleef er acht maanden en vatte de volgens hem belangrijkste trends in de marketing samen.
‘s Wereld grootste reclamebureau WPP voegt de activiteiten van een aantal labels samen om een wereldwijd opererend activatiebureau te openen.
“We willen steviger in de markt gaan staan en dan kun je niet om televisie heen”, aldus directeur Symen Jansma over het besluit om naast performance based ook een brandingmedium in te zetten.
KLM wil zijn bereik op social media aanzienlijk vergroten, maar de beheerders van de diensten Google+, vKontakte en Sina Weibo blijven vooralsnog gesloten als oesters.
Wouter Hosman van 2Organize en Travix International hebben zojuist in Amsterdam E-mail Award ontvangen van een vakjury.
“Het eerste uur van een serie op televisie is om de aandacht te trekken. Het geld wordt in de rest van de week verdiend”, zegt de Nederlandse CTO van Amazon.com Werner Vogels op basis van gesprekken met tv-studio’s.
Als directeur online moet Rien van Beemen (48) NRC Media verder digitaliseren. Hij verwacht groei door premium content gericht en gepersonaliseerd aan te bieden: “Wij verleiden mensen op basis van hun online gedrag.”
Bijna de helft van de Nederlandse bevolking zit op Facebook en veel meer wordt het ook niet. Organisaties, klein en groot, kunnen met Facebookmarketing nog erg veel winnen. Hoe? Meer mobiel, minder posten, maar wel meer foto’s en sneller reageren.
Media- en investeringsbedrijf Naspers uit Zuid-Afrika koopt adviesbureau Harvest Amsterdam. Het gaat om een kennisacquisitie die ertoe leidt dat de Nederlanders strategische posities gaan bezetten bij Naspers projecten en bedrijven.
Meer dan zestig procent van de groei in de Nederlandse economie komt van bedrijven die minder dan vijf jaar oud zijn. “Zij groeien ook in de economische crisis door en zijn goed voor de werkgelegenheid”, aldus de Nederlander Dirk Pilat van de OESO op een bijeenkomst van Google.
De makers van de mobiele app Roamler brengen een Androidversie van hun software uit. Hiermee spreken ze een vrij nieuwe doelgroep aan: niet de eindconsument, maar medewerkers van bedrijven. “Zij worden zo de ogen en oren op de werkvloer.”
Marc de Vries verlaat zijn directiefunctie bij TMG Online Media om voor Twitter in Nederland het lokale filiaal op te zetten en te helpen groeien.