More stories

GfK: ‘Online modewinkels, focus op klantentrouw’

De zwaarste modekopers op internet zijn de groep crosschannel consumenten. Die zijn echter ook het minst trouw aan winkels. GfK raadt winkeliers aan komende jaren in te zoomen op klantentrouw.

E-commerce

Video past in elke fase van de salesfunnel

De opkomst van het internet heeft de wereld van de video op zijn kop gezet. De meeste corporate video’s die nu online worden geplaatst, zijn informatief en gericht op het vergroten van naamsbekendheid.

Online marketing

YouTube helpt adverteerders met virale video’s

YouTube gaat vanaf september een kleine groep grote adverteerders helpen bij het maken van hun internetvideo’s. Die kunnen beter op het digitale interactieve publiek worden afgemeten.

Online marketing

Tien belangrijke marketingtrends uit Silicon Valley

Als er één plek is op aarde waar, schijnbaar, hard gewerkt wordt aan innovatie dan is het toch wel Silicon Valley. Peter Würtenberger, CMO bij één van Duitslands grootste digitale marketingbureaus verbleef er acht maanden en vatte de volgens hem belangrijkste trends in de marketing samen.

Online marketing

WPP opent mondiaal activatiebureau

‘s Wereld grootste reclamebureau WPP voegt de activiteiten van een aantal labels samen om een wereldwijd opererend activatiebureau te openen.

Online marketing

Reissite TravelBird verzwaart inzet televisie

“We willen steviger in de markt gaan staan en dan kun je niet om televisie heen”, aldus directeur Symen Jansma over het besluit om naast performance based ook een brandingmedium in te zetten.

E-commerce

KLM: ‘Google+, Weibo en vKontakte, open de deuren!’

KLM wil zijn bereik op social media aanzienlijk vergroten, maar de beheerders van de diensten Google+, vKontakte en Sina Weibo blijven vooralsnog gesloten als oesters.

Online marketing

Wouter Hosman en Travix winnen E-mail Awards 2013

Wouter Hosman van 2Organize en Travix International hebben zojuist in Amsterdam E-mail Award ontvangen van een vakjury.

E-mailmarketing

Werner Vogels: ‘Tv-studio’s verdienen niet primair aan uitzendingen’

“Het eerste uur van een serie op televisie is om de aandacht te trekken. Het geld wordt in de rest van de week verdiend”, zegt de Nederlandse CTO van Amazon.com Werner Vogels op basis van gesprekken met tv-studio’s.

Hosting

‘De betaalmuur was een strategische misstap’

Als directeur online moet Rien van Beemen (48) NRC Media verder digitaliseren. Hij verwacht groei door premium content gericht en gepersonaliseerd aan te bieden: “Wij verleiden mensen op basis van hun online gedrag.”

Online marketing

Facebookmarketing: de stand van zaken in Nederland

Bijna de helft van de Nederlandse bevolking zit op Facebook en veel meer wordt het ook niet. Organisaties, klein en groot, kunnen met Facebookmarketing nog erg veel winnen. Hoe? Meer mobiel, minder posten, maar wel meer foto’s en sneller reageren.

Online marketing

Naspers koopt bedrijf Nederlandse onlinestrategen

Media- en investeringsbedrijf Naspers uit Zuid-Afrika koopt adviesbureau Harvest Amsterdam. Het gaat om een kennisacquisitie die ertoe leidt dat de Nederlanders strategische posities gaan bezetten bij Naspers projecten en bedrijven.

Online marketing

Dirk Pilat (OESO): ‘Meeste Nederlandse groei van jonge bedrijven’

Meer dan zestig procent van de groei in de Nederlandse economie komt van bedrijven die minder dan vijf jaar oud zijn. “Zij groeien ook in de economische crisis door en zijn goed voor de werkgelegenheid”, aldus de Nederlander Dirk Pilat van de OESO op een bijeenkomst van Google.

Online marketing

Roamler met Androidapp voor groei

De makers van de mobiele app Roamler brengen een Androidversie van hun software uit. Hiermee spreken ze een vrij nieuwe doelgroep aan: niet de eindconsument, maar medewerkers van bedrijven. “Zij worden zo de ogen en oren op de werkvloer.”

Logistics

Marc de Vries wordt directeur Twitter in Nederland

Marc de Vries verlaat zijn directiefunctie bij TMG Online Media om voor Twitter in Nederland het lokale filiaal op te zetten en te helpen groeien.

Online marketing