More stories

Premium

ACM: telefonische verkopers moeten expliciete toestemming kunnen bewijzen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt de telemarketingbranche: bedrijven moeten aantonen dat consumenten die zij bellen expliciet toestemming hebben gegeven dat zij gebeld mogen worden. Deze toestemming moet verifieerbaar zijn en gekoppeld kunnen worden aan diegene die gebeld wordt.

Online marketing

Bedenk goed wat je met het Instagram-algoritme doet

Instagram gebruikt meerdere algoritmes die belangrijk zijn. Behalve veel verschillen, zijn er ook veel overeenkomsten tussen deze algoritmes.

Online marketing
Premium

Victor Knaap (Media.Monks): ‘Alles moet helemaal anders’

De Chief Marketing Officer (CMO) moet misschien wel een Chief Sales Officer (CSO) worden. Dat suggereerde Victor Knaap, CEO van Media.Monks, het grootste digitale productiebureau van Europa, gisteren op de Webwinkel Vakdagen. Zijn pleidooi kwam er op neer dat afdelingen van bedrijven compleet langs elkaar heenwerken, waardoor nog altijd de verkeerde beslissingen worden genomen. E-commerce en marketing moeten wat hem betreft volledig geïntegreerd worden.

Online marketing
Premium

Leaseweb Global benoemt Ronald Haasert tot Chief Marketing Officer

Leaseweb Global, specialist in hosting en clouddiensten, trekt Ronald Haasert aan als chief marketing officer (CMO).

Marketing
Premium

Nederlandse webwinkels vrezen verbod Google Analytics

De Nederlandse e-commercesector vreest dat het gebruik van Google Analytics binnenkort om privacyredenen verboden wordt. Bij monde van belangenorganisatie Thuiswinkel.org roept het de politiek op vaart te maken met een nieuwe akkoord tussen de EU en de VS.

Analytics
Premium

Googles Joris Merks naar JustEatTakeway

Het hoofd van Google Digital Academy, Joris Merks, stapt over naar JustEatTakeway. Daar wordt hij Director of Sales Enablement & Communication.

Marketing
Premium

Marktplaats.nl verliest zichtbaarheid na Google-update

Marktplaats.nl heeft weer aan zichtbaarheid ingeleverd in de organische zoekresultaten na een core-update van Google. Ook prijsvergelijkers en online woordenboeken moeten eraan geloven.

E-commerce

Polestar: het leven en voelen van een merk

Alle conventies mochten de deur uit. Een nieuw merk en een compleet nieuw digitaal landschap. Code D’azur ging de uitdaging aan.

Campagnes
Premium

Hillenaar Outdoor voegt scherm langs A44 toe aan portfolio

Hillenaar Outdoor voegt een digitaal scherm langs de A44 toe aan het portfolio. Dat is een belangrijke verkeersader die Den Haag verbindt met de A4. Het scherm is vanaf 1 juli actief, maar kan nu al door adverteerders geboekt worden.

Online advertising
Premium

Miljoenen kijkers online kookshows Lidl

Lidl trekt miljoenen kijkers op het YouTube-kanaal waar de supermarktketen live en on demand kookshows uitzendt.

Marketing
Premium

Stijn Mentrop nieuwe marketingdirecteur McDonalds

Stijn Mentrop is begonnen als Director Marketing & Communications bij McDonald’s Nederland. Naast de dagelijkse leiding over alle marketing en communicatie activiteiten, geeft hij invulling aan de strategische positionering van het familierestaurant.

Online advertising
Premium

Dopper zet 1.872 gratis waterpunten op Google Maps

Wie deze zomer omkomt van de dorst, tikt ‘water tap’ in op Google Maps en hij ziet direct waar alle gratis watertaps in de buurt staan. Flessenmaker Dopper is verantwoordelijk voor deze nieuwe datalaag.

Marketing
Premium

Marktplaats.nl legt link met Dealerdirect

Particuliere autoverkopers kunnen het bereik van hun advertentie vergroten nu Marktplaats.nl een koppeling heeft met Dealerdirect.

Marketing
Premium

Infographic: creatief met TikTok

Adverteren op TikTok is best een uitdaging, want gebruikers verwachten verrassende inhoud. Traditionele reclame werkt niet. Merken zullen moeten aansluiten bij de makers die leunen op vertrouwen en participatie. Klik hier voor een grotere weergave.

Online advertising
Premium

Digital Marketing Live: de foto’s

Rik Vandewall van McDonalds vatte de thematiek van Emerce Digital Marketing Live! gisteren in Amsterdam treffend samen: Merken moeten concurreren om aandacht. Het medialandschap verandert voortdurend en marketing moet meer zijn dan zenden.

Online marketing