More stories

Hoe zet je als food-merk een sterke online branding neer?

Scherpe, creatieve digital assets of campagnes kunnen grote impact op je merk hebben als het gaat om beleving en bereik. Maar hoe zet je zo’n een sterke online branding neer?

Online marketing
Premium

DPG Media lanceert Seamless ads: nieuwe standaard voor effectieve display advertenties

DPG Media introduceert per 1 oktober Seamless ads. Deze nieuwe advertentieformaten passen volgens de uitgever naadloos in de redactionele omgeving van de titels, waardoor gebruikers de commerciële uiting niet als storend hoeven te ervaren.

Online advertising
Premium

Klarna: ‘We worden een shoppingbestemming’

De app van Klarna breidt binnenkort uit met e-commerce. De Zweden bouwen een bestemming om te shoppen, betalen en financiën te beheren. “Het moet een shoppingbestemming worden met een complete featureset. Daartoe zullen we binnenkort als eerste de overgenomen diensten van Pricerunner integreren en die gefaseerd internationaal uitrollen.”

E-commerce
Premium

EDAY 2022: ‘De klanterervaring moet naadloos en inspirerend zijn’

Sinds december 2021 is Maria von Scheel-Plessen als directeur EMEA bij Gucci in Milaan verantwoordelijk voor de e-commerce verkoop in 37 markten, evenals de mediastrategie. In deze nieuwe rol spreekt ze op Emerce EDAY op 6 oktober.

Marketing
Premium

Wonderbox informeert voortaan duidelijker over partners cadeaukaart na actie ACM

Wonderbox, uitgever van verschillende cadeaukaarten zoals GiftforYou, informeert consumenten voortaan duidelijker over de bedrijven waar zij hun kaart kunnen inleveren. Deze informatie is aangepast nadat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) het bedrijf hierop had aangesproken.

Online marketing
Premium

bGenius verandert naam in Kinesso

Technologiebedrijf bGenius uit Groningen, onderdeel van het Amerikaanse IPG, verandert zijn naam in Kinesso.

Marketing
Premium

Hillenaar Outdoor opent nieuwe locatie in Rotterdam

Opnieuw uitbreiding bij Out-of-home organisatie Hillenaar Outdoor, dit keer aan de A15 in Rotterdam. Langs deze locatie komen bijna 800.000 passanten per week voorbij.

Online marketing
Premium

DDMA: Marketeers ontkennen impact verdwijnen cookiedata

De helft van de datagedreven marketeers neemt komend jaar geen stappen om zich voor te bereiden op een wereld zonder third-party cookies. Dat brengt de nieuwe de DDMA Barometer 2022 naar voren.

Marketing
Premium

Nederlands MediaNieuws en Marketing Report gaan fuseren

Nederlands MediaNieuws en Marketing Report gaan fuseren. Dat betekent dat het Nederlands MediaNieuws als merk en de website gaat verdwijnen. Alle kanalen zullen worden overgeplaatst naar Marketing Report, net als de vacaturesectie.

Online marketing
Premium

Cashbackplatform Scoupy verkocht aan oprichters DeGiro

Nederlands’ grootste cashbackapp Scoupy wisselt van eigenaar. De investeerder en nieuwe eigenaar is Cashback Holding, van DeGiro-oprichters Niels Klok en Jasper Anderluh en Ohpen-oprichter Erik Drijkoningen. Zij nemen het bedrijf over van Effective Media & Marketing (EMM Holding) van ondernemers Geert Luyendijk, Jeroen Lubbers en Valentijn Bras.

Customer Loyalty
Premium

Nieuw keurmerk voor online marketingbureaus

Negen online marketing bureaus lanceren gezamenlijk het OnlineMarketing.nl keurmerk, dat het voor bedrijven en ondernemers eenvoudiger moet maken om een juiste partner te vinden voor hun digitale strategie.

Online marketing
Premium

Youvia neemt websiteportfolio Varias over

Youvia, ooit bekend als DTG, neemt het websiteportfolio over Varias. Dat wil zich meer gaan richten op softwareontwikkeling en consultancy.

Venture
Premium

Aldi publiceert digitale folder via QR code

Aldi gaat in Belgie zijn digitale folder toegankelijker maken, mt behulp van een QR-code op melkverpakkingen.

Online advertising

Marketing moet menselijker: first-party data als bakermat van je organisatie 

Het eind van third-party cookies en nieuwe Europese wetgeving: het digitale landschap gaat aanzienlijk veranderen en adverteerders moeten meebewegen.

Online marketing

Hoe bereken je de ROI van warehouse automation?

Wanneer verdient warehouse automation zich terug? Het antwoord daarop is afhankelijk van een combinatie van harde en zachte factoren. 

Marketing automation