Carlyle neemt meerderheidsbelang in Incubeta
Investeerder Carlyle neemt voor een onbekend bedrag de meerderheid van de aandelen over in Incubeta, een wereldwijd werkende groep digitale marketingbureaus met achthonderd medewerkers.
Investeerder Carlyle neemt voor een onbekend bedrag de meerderheid van de aandelen over in Incubeta, een wereldwijd werkende groep digitale marketingbureaus met achthonderd medewerkers.
De meerderheid van de Nederlandse organisaties geeft aan de klant écht centraal te zetten en hiernaar te handelen. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2022 van branchevereniging DDMA. Qua inzet van data liggen er echter nog veel kansen. Zo stuurt nog maar 44 procent op KPI’s ter optimalisatie van de klantervaring en is slechts een op de vijf organisaties in staat om volledig een-op-een over verschillende kanalen heen te personaliseren.
Op 1 januari 2023 start eindelijk het volledig vernieuwde luisteronderzoek. Vanaf dat moment wordt het luistergedrag van de Nederlandse bevolking […]
De papieren reclamefolder wordt nog altijd goed gelezen. Maar liefst 9,6 miljoen mensen bladeren regelmatig door de folder die elke week op de deurmat valt, blijkt uit onderzoek van GfK, De digitale versie van de reclamefolder is inmiddels volwassen geworden met 9,3 miljoen lezers, een verdubbeling ten opzichte van 2018.
TikTok heeft een nieuwe gids gepubliceerd om meer inzicht te geven in een effectieve merkstrategie met het platform. Niet onbelangrijk, want de app bereikt naar schatting 1,5 miljard gebruikers en die brengen steeds meer tijd door op de app. Dus hoe maak je het beste gebruik van het platform voor marketingdoeleinden? Deze infographic vertelt daar meer over.
De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in de eerste drie maanden van 2022 uitgekomen op 165 miljoen euro. Dat is 53 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.
Uber Eats mag in Rotterdam geen flyers meer verspreiden aan bewoners zonder Ja/Ja-sticker. Dat staat in een uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State van vandaag.
Een groep van twaalf professionals uit de media- en marketingwereld slaat de handen ineen en begint een nieuw opleidingsinstituut, Iris Academy.
De kwartaalomzet van CM.com stijgt tot 69 miljoen euro en steeds meer, nu bijna de helft, daarvan is jaarlijks terugkerend. De Brabanders zien economische aarzeling in de markt.
Voor het eerst in het ruim veertigjarige bestaan van MediaMarkt wordt in alle dertien vestigingslanden tegelijk een nieuwe merkcampagne voor de detailketen uitgerold. Kenmerkend voor de campagne zijn het centraal stellen van de klantervaring en het persoonlijk advies.
Op 1 november start Charelle Akihary (Heijmans) als voorzitter van het bestuur van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Zij volgt hiermee Yvonne Nassar op, die de functie ruim vijf jaar vervulde.
De wereld voor luxe modemerken is chaotisch en enkel een strikte strategie biedt houvast. Gucci richt zich op media, marketing en prospects.
Klanten van Zalando krijgen binnenkort toegang tot producten die zijn weggelegd voor Nike members.
Scherpe, creatieve digital assets of campagnes kunnen grote impact op je merk hebben als het gaat om beleving en bereik. Maar hoe zet je zo’n een sterke online branding neer?
DPG Media introduceert per 1 oktober Seamless ads. Deze nieuwe advertentieformaten passen volgens de uitgever naadloos in de redactionele omgeving van de titels, waardoor gebruikers de commerciële uiting niet als storend hoeven te ervaren.