More stories

Google Analytics 4: Waarom, wanneer en hoe te starten

Google hakt na twee introductiejaren van Google Analytics 4 de knoop door. Na twee decennia Google Analytics is dit de grootste verandering sinds de lancering. Na het lezen van dit whitepaper ben je erop voorbereid.

Online marketing
Premium

Broker BUX trekt CMO Delivery Hero aan

Online broker BUX trekt Dan Zbijowski als Chief Marketing Officer aan. Hij verlaat Berlijn, waar hij leiding gaf aan het marketingteam van het beursgenoteerde maaltijdbezorgingbedrijf Delivery Hero SE.

Online marketing
Premium

Youseum, Vodafone Ziggo en McDonalds naar Emerce Digital Marketing Live!

Wat zijn de ‘new solutions’ voor targeting en tracking? Hoe zorg je dat jij koning wordt over content, in plaats van alleen maar te blijven praten over ‘content is king’? En hoe zet je succesvol in op data, profiling en personalisatie? Ontdek het met early bird korting, tijdens Emerce Digital Marketing Live! op 2 juni in de Beurs van Berlage. Zeven zalen; groots, meeslepend en inspirerend!

Marketing

Podcast The Brief: Rutger Tuit (YouTube) over de toekomst van YouTube

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer een interview met Rutger Tuit van YouTube.

Video

Podcast The Brief: Maurice Ajanaku over cultuur, merken bouwen en inspiratie 

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Maurice Ajanaku, merkenbouwer bij CitizenM.

Creative

Je conversie boosten met personalisatie

Het is steeds uitdagender om klanten te binden. Hoe zorg je dat ze op de koopknop (blijven) klikken en hoe blijf je relevant? Personalisatie biedt uitkomst. 

Conversie

Nederlanders zuinig? Nederlandse marketeers in ieder geval vaak niet

Marketeers gaan vaak direct naar de dure oplossingen die ze altijd gebruiken in plaats van gratis methodes die (onterecht!) een stoffig imago hebben.

E-mailmarketing

Boekrecensie: ‘Marketing 5.0’ van Kotler: niet verrassend, wel verhelderend

Ik had er zin in: de nieuwe Kotler, ‘Marketing 5.0’. Dit is wat ik er in het kort van vond: niet verrassend, wel verhelderend. Als cijfer een dikke 8.

Digital Transformation
Premium

Digitopia neemt branchegenoot Centomedia over

Digitopia uit het Vlaamse Schilde, ontwikkelaar van digitale affiches en slimme schermcommunicatie, neemt Centomedia over.

Online advertising

Wat B2B e-commerce kan leren van B2C

Om je B2B-e-commerceplatform verder te ontwikkelen is het slim om e-commerce in de B2C-markt goed in de gaten te houden.

Web performance
Premium

Marketingbureau Pixl wordt onderdeel van Tomorrowmen

Het Groningse digitale bureau Tomorrowmen heeft marketingbureau Pixl uit Leeuwarden overgenomen. Naar nu bekend wordt heeft de Pixl-overname reeds op […]

Digital Agencies
Premium

Tech PR bureau MCS verkocht

Het PR kantoor MCS van Perlita Fränkel en haar man is in handen gekomen van Stark Narrative en Omara Nahar. Al het personeel is meegegaan. Fränkel meldde de overname op LinkedIn.

Marketing
Premium

Paul Schukkert start als nieuwe CCO Maxlead

Paul Schukkert, tot voor kort commercieel directeur van Springbok, stapt over naar Maxlead om ook daar de functie van CCO te gaan bekleden.

Marketing

Re-targeting in de nieuwe wereld 

Met de komst van de Digital Markets Act, de Digital Services Act en het Nederlandse wetsvoorstel Bescherming Consumentenbescherming  lees je steeds meer over mogelijke targeting- en cookiealternatieven. Toch zijn er maar twee échte alternatieven: contextual targeting  en locatie-targeting.

Online advertising
Premium

Nieuw social media-bureau voor personal brands

Jonatan de Boer keert terug in de media na een vier jaar durend internationaal start-upavontuur als general manager bij Bird. De ondernemer lanceert een social media-bureau voor personal brands: Socialite.

Social