More stories

Premium

Dirk stopt (even?) met tv reclames

Dirk van den Broek stopt per 1 juni met reclame op televisie. De reden daarvoor is dat de supermarkt, zo zegt het bedrijf zelf, ‘alles op alles wil zetten om boodschappen voor iedereen betaalbaar te houden.’

Online marketing
Premium

Loterijen geven meest uit aan offline reclame Koningsdag: ruim € 6,8 miljoen bruto

De Nationale Postcode Loterij heeft in de aanloop naar Koningsdag bijna 3,6 miljoen euro (bruto) uitgegeven aan offline mediabestedingen. dus uitingen op televisie, op de radio, in bladen en out of home. De Staatsloterij volgt met een ruime 3,2 miljoen euro.

Online marketing
Premium

Infographic: experimenteercultuur bij Nederlandse bedrijven

Bij het merendeel van de Nederlandse organisaties is sprake van een experimenteercultuur die organisatiebreed wordt ondersteund. De kennis van conversation rate optimization (CRO) en het gebruik van testtools is daarentegen vaak nog ondermaats. Dit blijkt uit de DDMA CRO Maturity Test, een initiatief van branchevereniging DDMA en de DDMA Commissie CRO, waaraan 40 organisaties hebben deelgenomen. 

Conversie
Premium

Wunderkind betreedt Nederlandse markt

Het van oorsprong Amerikaanse performancemarketingbureau Wunderkind opent een kantoor in Nederland.

Online marketing
Premium

Publicis wil Profitero overnemen

Het Franse reclamebedrijf Publicis wil Profitero overnemen, een wereldwijd e-commerce softwareplatform.

Marketing

Open de poort! Moeten we stoppen met gated content?

Het dilemma van content: achter een aanmeldformulier zodat je leads verzamelt, of vrij toegankelijk? Allebei hebben immers voor- en nadelen.

Contentmarketing

Privacy en data: wacht niet met zoeken naar alternatieven voor Big Tech

De datahonger van Big Tech loopt steeds meer tegen muren op. Dat heeft een grote invloed op wat voor informatie voor marketeers beschikbaar is.

Data

Google Analytics 4: Waarom, wanneer en hoe te starten

Google hakt na twee introductiejaren van Google Analytics 4 de knoop door. Na twee decennia Google Analytics is dit de grootste verandering sinds de lancering. Na het lezen van dit whitepaper ben je erop voorbereid.

Online marketing
Premium

Broker BUX trekt CMO Delivery Hero aan

Online broker BUX trekt Dan Zbijowski als Chief Marketing Officer aan. Hij verlaat Berlijn, waar hij leiding gaf aan het marketingteam van het beursgenoteerde maaltijdbezorgingbedrijf Delivery Hero SE.

Online marketing
Premium

Youseum, Vodafone Ziggo en McDonalds naar Emerce Digital Marketing Live!

Wat zijn de ‘new solutions’ voor targeting en tracking? Hoe zorg je dat jij koning wordt over content, in plaats van alleen maar te blijven praten over ‘content is king’? En hoe zet je succesvol in op data, profiling en personalisatie? Ontdek het met early bird korting, tijdens Emerce Digital Marketing Live! op 2 juni in de Beurs van Berlage. Zeven zalen; groots, meeslepend en inspirerend!

Marketing

Podcast The Brief: Rutger Tuit (YouTube) over de toekomst van YouTube

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer een interview met Rutger Tuit van YouTube.

Video

Podcast The Brief: Maurice Ajanaku over cultuur, merken bouwen en inspiratie 

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Maurice Ajanaku, merkenbouwer bij CitizenM.

Creative

Je conversie boosten met personalisatie

Het is steeds uitdagender om klanten te binden. Hoe zorg je dat ze op de koopknop (blijven) klikken en hoe blijf je relevant? Personalisatie biedt uitkomst. 

Conversie

Nederlanders zuinig? Nederlandse marketeers in ieder geval vaak niet

Marketeers gaan vaak direct naar de dure oplossingen die ze altijd gebruiken in plaats van gratis methodes die (onterecht!) een stoffig imago hebben.

E-mailmarketing

Boekrecensie: ‘Marketing 5.0’ van Kotler: niet verrassend, wel verhelderend

Ik had er zin in: de nieuwe Kotler, ‘Marketing 5.0’. Dit is wat ik er in het kort van vond: niet verrassend, wel verhelderend. Als cijfer een dikke 8.

Digital Transformation