More stories

Premium

Aldi publiceert digitale folder via QR code

Aldi gaat in Belgie zijn digitale folder toegankelijker maken, mt behulp van een QR-code op melkverpakkingen.

Online advertising

Marketing moet menselijker: first-party data als bakermat van je organisatie 

Het eind van third-party cookies en nieuwe Europese wetgeving: het digitale landschap gaat aanzienlijk veranderen en adverteerders moeten meebewegen.

Online marketing

Hoe bereken je de ROI van warehouse automation?

Wanneer verdient warehouse automation zich terug? Het antwoord daarop is afhankelijk van een combinatie van harde en zachte factoren. 

Marketing automation

De verborgen kansen van TikTok voor adverteerders

Tiktokkers spreken hun publiek persoonlijk aan waardoor de interactie veel authentieker en intiemer wordt.

Online marketing
Premium

DDMA groeit door met 18 nieuwe leden in tweede kwartaal 2022

Branchevereniging DDMA heeft de afgelopen drie maanden 18 nieuwe leden verwelkomd, waaronder het Rotterdam Philharmonisch Orkest, Capgemini en DEPT Agency. De branchevereniging voor datagedreven marketing, service en sales telt inmiddels meer dan 360 organisatieleden.

Online marketing
Premium

Leadinfo valt in handen van hoster team.blue

Het Europees werkende hosting- en cloudbedrijf team.blue neemt een meerderheidsbelang in het zakelijk marketingbedrijf Leadinfo uit Rotterdam.

Venture
Premium

Bol.com verhoogt prijs Select met 20 procent

De abonnementsprijs van bol.com Select gaat volgende maand van tien naar twaalf euro. Het e-commercebedrijf rekent de stijgende transport- en brandstofkosten door.

Marketplaces
Premium

Influencer marketing expert New Kith breidt uit naar België

Het Amsterdamse New Kith bredt uit naar de Belgische markt. De influencer agency, die een divers portfolio aan Nederlandse influencers vertegenwoordigt, zet hiermee hun eerste stap over de grens.

Influencer marketing

Privacy-first: hoeveel tijd heb je nog? Minder dan je gevoel misschien zegt

Iedereen weet dat third-party cookies gaan verdwijnen maar er wordt nog te weinig gedaan. We moeten nu aan ‘privacy first’ werken. Mét consumenten.

Privacy
Premium

Puma komt eindelijk met mobiele app

Sportkledingfabrikant komt dan toch eindelijk met een eigen mobiele app, een vehikel waar Nike al jaren van profiteert qua klantenbinding en e-commerce.

E-commerce
Premium

ACM: telefonische verkopers moeten expliciete toestemming kunnen bewijzen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt de telemarketingbranche: bedrijven moeten aantonen dat consumenten die zij bellen expliciet toestemming hebben gegeven dat zij gebeld mogen worden. Deze toestemming moet verifieerbaar zijn en gekoppeld kunnen worden aan diegene die gebeld wordt.

Online marketing

Bedenk goed wat je met het Instagram-algoritme doet

Instagram gebruikt meerdere algoritmes die belangrijk zijn. Behalve veel verschillen, zijn er ook veel overeenkomsten tussen deze algoritmes.

Online marketing
Premium

Victor Knaap (Media.Monks): ‘Alles moet helemaal anders’

De Chief Marketing Officer (CMO) moet misschien wel een Chief Sales Officer (CSO) worden. Dat suggereerde Victor Knaap, CEO van Media.Monks, het grootste digitale productiebureau van Europa, gisteren op de Webwinkel Vakdagen. Zijn pleidooi kwam er op neer dat afdelingen van bedrijven compleet langs elkaar heenwerken, waardoor nog altijd de verkeerde beslissingen worden genomen. E-commerce en marketing moeten wat hem betreft volledig geïntegreerd worden.

Online marketing
Premium

Leaseweb Global benoemt Ronald Haasert tot Chief Marketing Officer

Leaseweb Global, specialist in hosting en clouddiensten, trekt Ronald Haasert aan als chief marketing officer (CMO).

Marketing
Premium

Nederlandse webwinkels vrezen verbod Google Analytics

De Nederlandse e-commercesector vreest dat het gebruik van Google Analytics binnenkort om privacyredenen verboden wordt. Bij monde van belangenorganisatie Thuiswinkel.org roept het de politiek op vaart te maken met een nieuwe akkoord tussen de EU en de VS.

Analytics