Nieuw bod voor MoneyGram
Wisselkantoor MoneyGram gaat voorlopig toch niet naar Alibaba. Euronet overtroeft Alibaba (eigenlijk dochter Ant Financial) met een bod van 1 miljard dollar.
Wisselkantoor MoneyGram gaat voorlopig toch niet naar Alibaba. Euronet overtroeft Alibaba (eigenlijk dochter Ant Financial) met een bod van 1 miljard dollar.
UATP, een Amerikaanse specialist in reisbetalingen, gaat in Europa samenwerken met het Zweedse fintech bedrijf Trustly. De twee partijen willen de dominantie van creditcards doorbreken in de luchtvaart.
Klanten van Vodafone kunnen vanaf vandaag contactloos gaan betalen met hun telefoon. Hiertoe heeft de operator een samenwerking gesloten met PayPal.
Door de populariteit van messaging apps en de stappen die zijn gemaakt op het gebied van kunstmatige intelligentie te combineren, is er een nieuw verkoopkanaal ontstaan dat vooral is gericht op millennials. Via platformen als Facebook Messenger, Skype, Telegram en WeChat kan de retailer door middel van chatbots geautomatiseerd het gesprek aangaan met de klant en omzetten in een aankoop.
Betalingen bij webwinkels met één klik afronden. Dat is wat Klarna met zijn dienst Checkout mogelijk maakt. De betaaloptie bestaat al jaren in het buitenland en wordt nu ook in Nederland geïntroduceerd.
Nu bedrijven Virtual Reality ontdekken voor de verkoop van producten dient zich de volgende uitdaging aan. Hoe betalen consumenten straks in VR? Alibaba denkt het antwoord te hebben gevonden.
Android Pay, de betaaldienst van Google, wordt vermoedelijk 7 maart in België geïntroduceerd. Hiervoor werkt Google samen met BNP Paribas Fortis.
Alibaba verwerft voor 177 miljoen dollar een controlerend belang in India’s Paytm, een populaire mobiele betaaldienst en opkomend e-commerceplatform.
Thuiswinkel.org en de Europese koepelorganisatie Ecommerce Europe zijn tevreden over de technische reguleringsnormen voor de strikte verificatie van klanten die door de De Europese Bankautoriteit (EBA) zijn vastgesteld.
Gestroomlijnd verkopen dwars door alle kanalen en over alle klantcontactpunten heen wordt ook wel omnichannel commerce genoemd. De term zaait echter verwarring omdat retailers weliswaar een multichannel verkoopproces hanteren, maar deze kanaalspecifiek ingericht wordt. De standaardisatie van betaaltechnieken is de sleutel tot succes, maar waar staan we nu in het proces? En welke stappen moeten de marktpartijen in de betaalketen nemen, zodat we inderdaad van omnichannel commerce kunnen spreken?
Het Nederlandse bedrijf vatfree.com lanceert op het Mobile World Congress naar eigen zeggen de taxfree shopping app. Hiermee wordt het terugvragen van btw voor bezoekers van de EU ‘eenvoudiger en voordeliger’.
Transavia doet een proef van drie maanden met de betaaldienst Tikkie. Hiermee kunnen extra’s worden betaald die de passagier via WhatsApp boekt.
Het Nederlandse fintech-bedrijf Sowdan claimt een primeur in de bankwereld: met deze dienst is het mogelijk binnen één minuut geld over te boeken van de ene naar de andere rekening.
Betaalbedrijf Square, geleid door Twitter-CEO Jack Dorsey, verraste Wall Street nabeurs met goede cijfers. Op een omzet van 452 miljoen dollar werd een (vergeleken met 2015) kleiner verlies geleden van 4 dollarcent per aandeel.
De Britse stad Liverpool beschikt sinds kort over een eigen lokale munteenheid. De munt is op de markt gebracht door de Israëlische startup Colu. Een bedrijf dat een wallet-techniek heeft ontwikkeld op basis van blockchain.