PayPal kan weer niet stuk
Het aandeel PayPal steeg gisteren nabeurs 4 procent na beter dan verwachte kwartaalresultaten. De omzet kwam uit op 3,2 miljard dollar, 22 procent meer dan vorig jaar. PayPal noteerde een winst van 380 miljoen.
Het aandeel PayPal steeg gisteren nabeurs 4 procent na beter dan verwachte kwartaalresultaten. De omzet kwam uit op 3,2 miljard dollar, 22 procent meer dan vorig jaar. PayPal noteerde een winst van 380 miljoen.
Na de komst van Marc de Vries als CEO krijgt Parkmobile Group nu in de personen van Peter Buchenrieder een nieuwe Chief Commercial Officer (CCO) en met Jules Blijde nieuwe Chief Operations Officer (COO).
Het modeplatform Frendz, dat is voortgekomen uit de doorstart van warenhuis V&D, lanceert de FashionCoins, een digitaal betaalmiddel dat exclusief op Frendz te gebruiken is.
Een extra stap in het online bestelproces betekent dat er een afhaakmoment bijkomt voor de consument. Toch moeten webshops rekening houden met meer complexiteit in de customer journey. De oorzaak: de Payment Services Directive 2 (PSD2) van de Europese Unie, die op 12 juli 2018 van kracht wordt.
Nederland heeft nog steeds een van ’s werelds verst ontwikkelde e-commercemarkten ter wereld, veel meer dan Duitsland en Engeland. Noord Amerika scoort een fractie slechter dan dan België en Slovenië maar iets beter dan Cyprus.
Betaalverwerker Adyen heeft zijn samenwerking met Alipay, de betaalpoot van Alibaba, uitgebreid. Via Adyen kunnen Chinese consumenten in buitenlandse winkels makkelijker zonder cash betalen.
“Wat is er vervelender dan betalen? Er voor moeten gaan zitten omdat je het overzicht kwijt bent.” Aan het woord is Anthony de Bruyn, marketingmanager van Peace of Mind, ofwel POM. Op de Nederlandse markt introduceert de Vlaamse startup binnenkort een gemakkelijke app waarin al je facturen verwerkt worden.
Alibaba opent in China zeven nieuwe Hema’s en brengt het totaal daarmee op twintig. Deze supermarkten zijn voor marktkenners hét voorbeeld van hoe online en offline kanalen met elkaar versmelten.
Instant en conversational commerce, dat zijn de twee belangrijkste ontwikkelingen waarop financiële instellingen moeten inspelen willen ze relevant zijn voor het bedrijfsleven en de consument. Dit was de conclusie tijdens het Mastercard Innovation Forum dat op 21 september jl. in Amsterdam werd gehouden.
Behalve Florin blijkt ook concurrent Sowdan de handdoek in de ring te hebben gegooid. De bedrijven leggen het kennelijk af tegen het nog steeds rap groeiende Tikkie van van ABN AMRO.
Nauwelijks een jaar na de lancering stopt de Nederlandse betaalapp Florin er alweer mee. Het niet kunnen vinden van een investeerder en de concurrentie van ABN’s Tikkie heeft het initiatief de das omgedaan.
Alibaba’s samensmelting van online en offline retail krijgt vorm. Betaalgemak speelt hierin een belangrijke rol, zo blijkt uit de aankondigingen. Dat zal een hoop consumenten bevallen, maar het idee van een volledig mobiele en cashloze winkelomgeving zorgt zelfs in China voor wat kritiek.
iZettle, onder meer bekend van betaaloplossingen voor de horeca, heeft een lening van 30 miljoen euro gekregen van de Europese Investerings Bank. Dat geld wordt vooral gestopt in kunstmatige intelligentie.
Google heeft een betaalapp voor India gelanceerd onder de naam Tez. Daarmee kan niet alleen wordt betaald in winkels, maar ook geld aan andere gebruikers worden overgemaakt.
MyOrder, een venture van Rabobank, lanceert 1 oktober zijn nieuwe app ‘On the GO!’ en begint daarmee het afscheid van de bestel-app waarmee het bekend is geworden.