Nieuwe Firefox snijdt reclamecodes uit URL’s
Firefox voert een nieuwe element aan zijn browser toe die online marketeers iets blinder maakt. Ze kunnen niet zomaar meer data van internetgebruikers grazen.
Firefox voert een nieuwe element aan zijn browser toe die online marketeers iets blinder maakt. Ze kunnen niet zomaar meer data van internetgebruikers grazen.
Zijn first-party data het antwoord op het verdwijnen van third-party cookies? Wellicht slechts als tijdelijke remedie. Contextueel adverteren lijkt slimmer.
De Italiaanse toezichthouder op de privacy verbiedt het gebruik van Google Analytics. De Amerikaanse meetdienst verwerkt persoonsgegevens op illegale wijze.
Het Verenigd Koninkrijk wil het gebruik van irritante cookie-popups en -banners tegengaan. Cookies wil het land daarom opt-out maken.
Maar liefst 48 procent van de Nederlanders is bang dat slimme apparaten in huis inbreuk kunnen maken op hun privacy. Dit blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl onder .035 Nederlanders van achttien jaar en ouder, uitgevoerd door Panelwizard.
Sinds de inwerkingtreding van de AVG wetgeving hebben Europese toezichthouders al voor meer dan anderhalf miljard euro aan boetes opgelegd. De berekeningen komen van advocatenkantoor CMS, dat de zogenoemde ‘enforcement tracker’ bijhoudt.
Nieuwe AVG-boeteregels op komst: boetes voor bedrijven bij overtreding van de AVG worden binnen de EU gelijk getrokken. Wat houden de nieuwe normen in?
Het bedrijf Magnite is in Nederland de grootste ‘verzender’ van persoonlijke data voor reclamedoeleinden, niet Google.
De EU en VS hebben een principeakkoord gesloten voor vrij verkeer van persoonsgegevens van EU-burgers naar de servers van Amerikaanse techbedrijven. Volgens Max Schrems’ burgerrechtenorganisatie noyb is dat niet voldoende. Hij staat klaar voor weer een gang naar de rechter.
65 procent van de Nederlanders is bang dat hun digitale privacy steeds beperkter wordt met de invoering van een Europese portemonnee. Dit blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl onder 1027 Nederlanders van achttien jaar en ouder, uitgevoerd door Panelwizard.
Overheden zitten in een lastig parket: data helpen problemen aan te pakken, maar burgers kunnen ook het slachtoffer worden van ondoorzichtige beslissingen.
De Stichting AVG lanceert het AVG OK-vignet. Dit vignet moet consumenten, bedrijven, medewerkers, klanten en leden het vertrouwen geven dat er goed wordt omgegaan met hun persoonlijke gegevens.
Wat heb ik écht nodig? Dat is de centrale vraag bij data-ethiek. Met een serie van drie vragen aan jezelf kun je snel inzoomen op de data die je nodig hebt.
Hoewel de cookieloze wereld op korte termijn voor uitdagingen zorgt, is het dé kans om je marketing- en klantstrategie structureel anders in te richten.
De Europese privacytoezichthouders stellen in een advies aan de Europese Commissie een aantal verbeteringen voor van het huidige voorstel voor de Data Act. De toezichthouders wijzen erop dat de Data Act geen afbreuk mag doen aan de bescherming van persoonsgegevens die de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) biedt.