VIA presenteert compleet nieuwe jury Programmatic Awards
Branche-organisatie VIA maakt de namen bekend van de 21 juryleden voor de drie vakjury’s van de Programmatic Awards 2021.
Branche-organisatie VIA maakt de namen bekend van de 21 juryleden voor de drie vakjury’s van de Programmatic Awards 2021.
Reclamebedrijf Criteo brengt een nieuwe product uit waarmee online uitgevers relevante reclame kunnen voor webwinkels zonder gebruik te maken van cookies of persoonsgegevens.
Voormalig leden van het digitale team van STER en technologiebedrijf Ortec lanceren het bedrijf Opt Out Advertising. Ze brengen hun kennis en ervaring voor privacyvriendelijk adverteren naar de markt, een domein dat momenteel sterk aan interesse wint.
Auke Boersma is sinds kort de nieuwe CEO van Adcombi en volgt daarmee oprichter Gerrit Reinders op. Die gaat zich meer met de strategie en internationale expansie bezighouden.
Na vier edities komt brancheorganisatie VIA (voorheen IAB) voor het lustrumjaar met een vernieuwde opzet voor de Programmatic Awards, de onderscheidingen voor specialisten op het gebied van geautomatiseerde inkoop van online advertenties.
De helft van de senior marketeers zegt in een nieuw onderzoek dat ze dit jaar meer gaan uitgeven aan programmatic advertising. Dertig procent doet de operaties in huis, nog eens dertig procent wil dat gaan doen.
Het Nederlandse techbedrijf digitalAudience brengt zijn digitale platform voor identiteitsbeheer naar de Zweedse markt.
Het Amerikaanse ministerie van Justitie onderzoekt of Google kleinere concurrenten blokkeert met het besluit om 3rd party cookies uit Chrome te weren.
Katja Henneveld is per 1 maart aangesteld als country manager voor de Benelux en Frankrijk van het onafhankelijke reclametechnologieplatform Adform.
Het tracken van internetgebruikers met cookies stopt binnenkort, maar Googles alternatief FLoC is geen verbetering. Het is enkel een andere vorm van persoonsgericht adverteren, vindt burgerrechtenorganisatie EFF.
De smart-tv is inmiddels stevig in de huiskamer verankerd. Jeansmerk G-Star benutte de voordelen ervan in een effectieve connected campagne.
RTL Group verkoopt zijn dochterbedrijf SpotX aan de Amerikaanse technologiepartij Magnite, een speler op de digitale reclamemarkt. De Duitsers vangen 1,2 miljard dollar voor de specialist in videoreclame.
Veertig procent van de Europese ondervraagden geeft aan dat zijn bedrijf niet klaar is voor het wegvallen van 3rd party cookies. Dertig procent wel, aldus een onderzoek van IAB Europa onder media- en reclameprofessionals.
Massarius, leveranciers van digitale reclametechnologie, breidt uit naar Engeland. Het bedrijf uit Amsterdam krijgt hierbij hulp van gerenommeerde concerns, omdat het de steun van het Oranje Handelsmissiefonds heeft gewonnen.
Google heeft zojuist zijn visie gegeven op het reclamesysteem dat de 3rd party cookie kan vervangen. Het werkt met algoritmes in de browser en generieke doelgroepanalyses en targeting, via API’s, in Googles cloud.