More stories

Google toont Chromes opvolger van 3rd party cookies

Google heeft zojuist zijn visie gegeven op het reclamesysteem dat de 3rd party cookie kan vervangen. Het werkt met algoritmes in de browser en generieke doelgroepanalyses en targeting, via API’s, in Googles cloud.

Marketing

How to: Programmatic DOOH (Digital Out Of Home)

Binnen display marketing is al jaren een verschuiving van directe inkoop naar programmatic inkoop gaande. Waar in 2014 nog 70% direct in werd gekocht en 30% programmatic zijn de verhoudingen 5 jaar later omgedraaid, in 2019 werd 70% van de inventory programmatic ingekocht, en werd slechts 30% direct ingekocht (bron: IAB Ad spend onderzoek 2019 Netherlands). Inmiddels waait deze ontwikkeling ook over naar kanalen als Audio, connected TV en Digital Out Of Home. In dit artikel lichten wij toe waarom je DOOH programmatic zou moeten inkopen, en hoe je het inzet.

Marketing

Koers Pubmatic 48% omhoog bij beursgang

De maker van reclametechnologie Pubmatic heeft met zijn beursgang 118 miljoen dollar nieuw werkkapitaal uit de markt gehaald. Beleggers reageren enthousiast op de nieuweling en duwden het aandeel op de eerste handelsdag met 48 procent omhoog tot 29,45.

Venture

VONQ koopt HR-techbedrijf IGB uit Groningen

VONQ, een specialist in het uitzetten van campagnes voor vacatures over een brede waaier van sites, koopt de programmaticspecialist IGB.

Recruitment

Spotify: 40% meer luisteren via connected devices

Sinds de uitbraak van het coronavirus is het luisteren naar connected devices met bijna de helft toegenomen. Men gebruikt thuis vaker smartspeakers en apps via bijvoorbeeld tv.

Programmatic

Omzet en winst Criteo krimpen

Er wordt nog krap een winst van vijf miljoen dollar geschreven (-74%) bij Criteo. Het bedrijf zag de omzet met tien procent dalen in een periode waarin het een fundamentele omslag naar een nieuw product gaat maken.

Online advertising

DML!: ‘Vijfhonderd procent meer leads Carnext’

Het aantal maandelijks leads voor koop- en huurauto’s aan Carnext is dit jaar met 483 procent gestegen. Bovendien wist het zijn geautomatiseerde marketingactiviteiten op te schalen van 1 naar 22 landen.

Marketing

Amazon Nederland lanceert lokaal reclameplatform

Amazon lanceert zijn Demand Side Platform voor de Nederlandse markt en biedt daarmee een serieus alternatief voor de ecosystemen van Facebook en Google.

Programmatic

Leerpunten van een negen domeinen mega-migratie

Elke online marketeer wil een website migratie zo soepel mogelijk laten verlopen. Elke marketeer weet ook dat er een enorme […]

Programmatic

Criteo met exploitatie retailmedia naar Europa

Het Franse Criteo brengt technologie uit waarmee webwinkels geld kunnen verdienen aan reclame-exploitatie op hun websites en apps. In de VS draait dit al een paar maanden, nu komt het naar Europa.

Marketing

Emerce eDay: STER denkt aan reclame in podcasts NPO

Technisch gezien staat er exploitant STER niets in de weg om reclameboodschappen bij podcasts van de NPO te brengen.

Marketing

Wat is hoge beschikbaarheid (High Availability) en hoe werkt het?

Wanneer de populariteit van je website, webshop of webapplicatie groeit krijg je te maken met nieuwe technische uitdagingen.

Tech

Facebook, Google onder druk om profiling kinderen

Een brede groep belangenvertegenwoordigers in het Verenigd Koninkrijk eist in een open brief dat Facebook en Google stoppen met het profilering van kinderen tot 18 jaar om reclamedoeleinden.

Privacy

Nieuwe country manager Benelux voor Criteo

Advertentieplatform Criteo stelt Tijmen Willems aan als country manager Benelux. Het wordt zijn taak om adverterend Nederland op de hoogte te houden over de transformatie die zijn werkgever nu doorloopt.

Online advertising

Uitgevers stoppen met datadienst NLProfiel

Nederlandse uitgevers zijn niet van plan onderling profieldata van lezers uit te wisselen voor reclamedoeleinden. Nieuwe privacyregels van de techgiganten maken het model onwerkbaar.

Online advertising