Nieuwe country manager Benelux voor Criteo
Advertentieplatform Criteo stelt Tijmen Willems aan als country manager Benelux. Het wordt zijn taak om adverterend Nederland op de hoogte te houden over de transformatie die zijn werkgever nu doorloopt.
Advertentieplatform Criteo stelt Tijmen Willems aan als country manager Benelux. Het wordt zijn taak om adverterend Nederland op de hoogte te houden over de transformatie die zijn werkgever nu doorloopt.
Nederlandse uitgevers zijn niet van plan onderling profieldata van lezers uit te wisselen voor reclamedoeleinden. Nieuwe privacyregels van de techgiganten maken het model onwerkbaar.
Apple wacht nog een paar maanden met de invoering van technieken in iOS 14 die persoongerichte gerichte reclame nagenoeg onmogelijk maken. Uitgevers van apps, onder wie klagend Facebook, krijgen nog even tijd om zich op de nieuwe situatie voor te bereiden.
De winnaars van de Programmatic Awards 2020 zijn bekend. IAB Nederland reikte vanmiddag in een speciale online uitzending de prijzen uit voor de beste programmatic campagnes en solutions en de grootste aanstormende talenten in de digitale industrie. Grote winnaar was ook dit jaar Greenhouse, dat maar liefst twee awards in ontvangst mocht nemen, die van Performance Activation voor Toyota Nederland en Branding Awareness voor ING.
De Programmatic Awards worden vandaag om 16.00 uur uitgereikt. De vierde editie van de prijzen voor onder andere de beste campagnes, opvallendste solutions en grootste talenten is dit jaar door de COVID-19-maatregelen volledig digitaal. Een opzet die naadloos aansluit bij de programmatic-advertisingindustrie: digitaal, vooruitstrevend en flexibel. Organisator IAB Nederland spreekt nu al van een historische editie.
Het programmatic landschap is volgens velen nog steeds gebaat bij een evenwicht met vertegenwoordigers aan beide kanten.
Continuous Integration, Continuous Delivery, Continuous Deployment CI/CD, DevOps, Cloud-native en Site Reliability Engineering. De developmentwereld zit bomvol jargon die op […]
De maker van reclametechnologie Platform 161 valt in handen van het beursgenoteerde Media and Games Invest (MGI). Verkopend directeur en eigenaar Marco Kloots wil zijn bedrijf versneld kunnen laten groeien als onderdeel van een groep.
Veertig procent van de Nederlandse eigenaren van een smartphone is vanaf september niet meer te tracken om reclamedoeleinden. Apple maakt het kunnen uitlezen van de Advertising ID in iOS 14 dan opt-in, iets dat vrijwel niemand zal doen.
Bij BNR Radio is het voortaan mogelijk om (geautomatiseerd) een pre-roll voor de livestream én voor alle podcasts van BNR Nieuwsradio te plaatsen.
Bij de ontwikkeling van websites maken webdevelopers steeds vaker gebruik van JavaScript. Maar wat kun je er eigenlijk allemaal mee?
De Amerikaanse krant New York Times stopt per 2021 met het plaatsen van third party cookies, ook voor zijn thuismarkt. Adverteerders kunnen enkel nog gebruik maken van de klant- en lezerkennis van de krant zelf, verworven met aantoonbare toestemming van die lezer.
De Taskforce Programmatic van brancheorganisatie IAB Nederland publiceert vandaag het eerste Programmatic Native Advertising-handboek. Hiermee wil men meer inzicht bieden in het beschikbare programmatic native aanbod in Nederland, maar ook een eerste aanzet geven voor een individuele standaard voor het populaire advertentieformaat.
Adverteren met cookies en het opbouwen van profielen daarmee heeft zijn langste tijd gehad. Technologiebedrijf Adhese bouwde een systeem dat op programmatic lijkt, dus herkenbaar in gebruik, maar zonder cookies kan werken.
De vierde editie van de IAB Programmatic Awards wordt omgezet naar het nieuwe digitale normaal. Ook haalt de organisatie financiële drempels weg: drie gratis cases en talenten in de acht verschillende categorieën kunnen tot 5 juni 2020 worden aangemeld.