RTL verkoopt SpotX
RTL Group verkoopt zijn dochterbedrijf SpotX aan de Amerikaanse technologiepartij Magnite, een speler op de digitale reclamemarkt. De Duitsers vangen 1,2 miljard dollar voor de specialist in videoreclame.
RTL Group verkoopt zijn dochterbedrijf SpotX aan de Amerikaanse technologiepartij Magnite, een speler op de digitale reclamemarkt. De Duitsers vangen 1,2 miljard dollar voor de specialist in videoreclame.
Veertig procent van de Europese ondervraagden geeft aan dat zijn bedrijf niet klaar is voor het wegvallen van 3rd party cookies. Dertig procent wel, aldus een onderzoek van IAB Europa onder media- en reclameprofessionals.
Massarius, leveranciers van digitale reclametechnologie, breidt uit naar Engeland. Het bedrijf uit Amsterdam krijgt hierbij hulp van gerenommeerde concerns, omdat het de steun van het Oranje Handelsmissiefonds heeft gewonnen.
Google heeft zojuist zijn visie gegeven op het reclamesysteem dat de 3rd party cookie kan vervangen. Het werkt met algoritmes in de browser en generieke doelgroepanalyses en targeting, via API’s, in Googles cloud.
Binnen display marketing is al jaren een verschuiving van directe inkoop naar programmatic inkoop gaande. Waar in 2014 nog 70% direct in werd gekocht en 30% programmatic zijn de verhoudingen 5 jaar later omgedraaid, in 2019 werd 70% van de inventory programmatic ingekocht, en werd slechts 30% direct ingekocht (bron: IAB Ad spend onderzoek 2019 Netherlands). Inmiddels waait deze ontwikkeling ook over naar kanalen als Audio, connected TV en Digital Out Of Home. In dit artikel lichten wij toe waarom je DOOH programmatic zou moeten inkopen, en hoe je het inzet.
De maker van reclametechnologie Pubmatic heeft met zijn beursgang 118 miljoen dollar nieuw werkkapitaal uit de markt gehaald. Beleggers reageren enthousiast op de nieuweling en duwden het aandeel op de eerste handelsdag met 48 procent omhoog tot 29,45.
VONQ, een specialist in het uitzetten van campagnes voor vacatures over een brede waaier van sites, koopt de programmaticspecialist IGB.
Sinds de uitbraak van het coronavirus is het luisteren naar connected devices met bijna de helft toegenomen. Men gebruikt thuis vaker smartspeakers en apps via bijvoorbeeld tv.
Er wordt nog krap een winst van vijf miljoen dollar geschreven (-74%) bij Criteo. Het bedrijf zag de omzet met tien procent dalen in een periode waarin het een fundamentele omslag naar een nieuw product gaat maken.
Het aantal maandelijks leads voor koop- en huurauto’s aan Carnext is dit jaar met 483 procent gestegen. Bovendien wist het zijn geautomatiseerde marketingactiviteiten op te schalen van 1 naar 22 landen.
Amazon lanceert zijn Demand Side Platform voor de Nederlandse markt en biedt daarmee een serieus alternatief voor de ecosystemen van Facebook en Google.
Elke online marketeer wil een website migratie zo soepel mogelijk laten verlopen. Elke marketeer weet ook dat er een enorme […]
Het Franse Criteo brengt technologie uit waarmee webwinkels geld kunnen verdienen aan reclame-exploitatie op hun websites en apps. In de VS draait dit al een paar maanden, nu komt het naar Europa.
Technisch gezien staat er exploitant STER niets in de weg om reclameboodschappen bij podcasts van de NPO te brengen.
Wanneer de populariteit van je website, webshop of webapplicatie groeit krijg je te maken met nieuwe technische uitdagingen.