More stories

Premium

Spotify gaat reclame injecteren in podcasts

Spotify gaat dynamisch reclame injecteren in de streams van pocasts die het zelf exclusief uitgeeft. Adverteerders kunnen gebruik maken van een pakket digitale diensten voor planning, meting en rapportages.

Online advertising

Samenwerking Helden en DPG Media

DPG Media en Helden van Barbara Barend gaan samenwerken. Beide partijen gaan voor adverteerders concepten bouwen, nieuwe content ontwikkelen en bestaande content delen.

Publishing

NU.nl breekt met ANP

NU.nl breekt met het ANP. Sinds 1 oktober werd al geen gebruik meer gemaakt van het persbureau en per 1 januari zal de samenwerking volledig beëindigd zijn. De partijen praten nog wel over een beperkt fotocontract, weet Villamedia.

Media
Premium

ProSiebenSat.1 over op AWS voor advertising

Tv-bedrijf ProSiebenSat.1 schakelt de machine learning-mogelijkheden van AWS in om zijn reclamepraktijken op de Duitstalige markt te automatiseren.

Cloud

Netflix heeft nu een eigen bioscoop

Netflix heeft een meerjarig huurcontract getekend voor de in New York historische bioscoop Paris Theatre.

Media

NU.nl steekt tenen in het water op TikTok

NU.nl zit op TikTok en zoekt in de komende maanden uit hoe de nieuwsmaker het nieuwe medium kan inzetten. “Het is interessant, omdat hier een doelgroep zit die vanwege de leeftijd nog niet op NU.nl zit”, zegt hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman.

Media

PSV grote winnaar Website van het Jaar 2019

PSV is door het Nederlandse publiek verkozen tot dé ‘Website van het Jaar 2019’ en daarmee de overall winnaar van de 19e editie van deze spannende verkiezing. Het is de eerste keer dat PSV de felbegeerde titel in de wacht sleept. Het team achter PSV nam de Award in ontvangst tijdens een feestelijke award night in de evenementenlocatie Amsterdome.

Media

Spotify maakt persoonlijke speellijsten podcasts

Muziekdienst Spotify wil het luisteren naar podcasts stimuleren. Het gesproken woord is een nieuwe, maar sterk opkomende tak bij het Zweedse platform.

Publishing

PayPal zet Pornhub aan de kant

PayPal wil niet meer worden geassocieerd met de porno-industrie en trekt zich daarom terug als financieel dienstverlener aan ’s werelds grootste sexvideosite Pornhub.

Payment

Bookaroo gooit de handdoek, gaat op in Bazarow

Het moest het antwoord van de fysieke boekhandel worden op bol.com toen Bookaroo eind juni 2019 van start ging. De initiatiefnemers gooien nu de handdoek en dragen hun geesteskind over. “Natuurlijk waren we gek op onze naam, maar toch is het beter als ons initiatief doorgaat onder hun vlag”, aldus het afscheidsbericht.

Venture

Surinaamse slavenregisters nu volledig online

De Surinaamse slavenregisters zijn sinds donderdag compleet online beschikbaar via de nationale archieven van Nederland en Suriname. Met de registers uit de periode 1830 tot 1851 is een belangrijke laatste bron toegevoegd.

Publishing

Investeerder koopt contentmarketingbureau MPG

Bedrijvenbouwer Globitas neemt samen met het management contentmarketingbureau MPG. over. Het bureau was onderdeel van het inmiddels failliete Roto Smeets Groep.

Contentmarketing

Cognizant stopt met Facebook-moderatie

IT-bedrijf Cognizant trekt duizenden medewerkers terug van het vaak gruwelijke moderatiewerk dat zij voor Facebook verrichten.

Social

Spotify: 35 miljoen luisteraars voor podcasts

Veertien procent van de maandelijks actieve gebruikers van Spotify luisteren bij de muziekdienst ook naar podcasts. Dat zijn 35 miljoen luisteraars die kiezen uit een aanbod van 500.000 titels, waaronder tientallen producties die exclusief in de muziek-app verschijnen.

Publishing

BBC News duikt onder in het dark web

De BBC gaat zijn internationale nieuws voortaan ook presenteren via het dark web om zo censuur door bepaalde landen te ontlopen.

Publishing