More stories

NY Times begint podcast met dagelijks nieuws

De New York Times begint een dagelijks podcast met nieuws, waarin de luisteraar in maximaal vijftien minuten per werkdag wordt bijgepraat over actuele zaken.

Publishing

Wayne Parker Kent voegt HP/De Tijd toe aan portfolio

Wayne Parker Kent voegt HP/De Tijd toe aan het portfolio. De samenwerking gaat in per 1 februari. Wayne Parker Kent en HP/De Tijd zullen onder andere samenwerken op het gebied van verkoop en ontwikkeling. Begonnen wordt met een redesign van de website.

Publishing

Gebruik Marktplaats nog maar 23% via desktop

Marktplaats.nl wordt in drie kwart van de gevallen met een mobiel toestel gebruikt. Meer dan de helft van de internetters in Nederland bezoekt de site minstens een keer per maand.

Publishing

Gemist-programma’s meest per mobiel bekeken

De video-archieven van de publieke en commerciële omroepen worden vaker per telefoon en tablet bekeken dan vanaf een desktop of laptop.

Publishing

VEB: Inmenging John de Mol bij biedingenstrijd TMG toch vooral eigenbelang

Dat John de Mol zich mengt in de strijd om TMG wekt volgens beleggersvereniging VEB weinig verbazing. Op een totale investering van 191 miljoen euro in aandelen TMG staat De Mol (via zijn bedrijf Talpa) op een verlies van 39 miljoen euro, zo blijkt uit eigen berekeningen van de vereniging.

Publishing

Uitgever Femmetje de Wind naar Wayne Parker Kent

Femmetje de Wind gaat het Amsterdamse mediabedrijf Wayne Parker Kent versterken. Haar eigen bureau Wind Publishing blijft bestaan ‘in afgeslankte vorm’.

Publishing

Reclamefolder.nl laat gebruikers geld verdienen

Reclamefolder.nl begint een cashbackdienst. Merkadverteerders kunnen zo in de app producten promoten met geld-terug-acties. Het bedrijf wil meer inzoomen op het B2B-segment.

Online advertising

Zalando sluit eerste grote reclamedeal met mediabedrijf

Zalando Media Solutions sluit een strategische samenwerking met de digitale tak van het Duitse tv-bedrijf ProSiebenSat.1. De partijen gaan geanonimiseerde data uitwisselen om gerichtere reclame mogelijk te maken. Deals in andere landen moeten volgen. Nederland had afgelopen zomer de primeur.

Online advertising

John de Mol wil TMG uit handen van Belgen redden

Talpa Holding van John de Mol wil uitgeverij TMG kopen. De media ondernemer biedt 5.90 euro per TMG aandeel in cash. Dat is fors hoger dan het bod dat Mediahuis N.V. en VP Exploitatie N.V. op 14 december uitbrachten.

Publishing

John de Mol vergroot belang in TMG

Media-ondernemer John de Mol heeft zijn belang in Telegraaf Media Groep vergroot van 18,4 naar 20,2 procent.

Publishing

bol.com spoedig met leesabonnement e-boeken

Bol.com lanceert in de komende maanden een abonnementsdienst waarbij klanten voor iets minder dan tien euro per maand onbeperkt e-books kunnen lezen. De dienst is in samenwerking met e-readerfabrikant Kobo ontwikkeld.

Publishing
Premium

John de Mol koopt 18 procent van TMG

John de Mol verwerft een belang in De Telegraaf van 18,4 procent, aldus een melding bij de AFM.

Publishing

Maandelijks 3,3 miljoen online kijkers Nederlandse zenders

In 2016 keken er maandelijks gemiddeld 3,3 miljoen Nederlanders achteraf naar een tv-programma via internet. Opvallend ook dat meer dan veertig procent van het kijkpubliek afgelopen jaar geen enkel programma terugkeek via computer, tablet of telefoon.

Analytics

‘Facebook en Google niet aansprakelijk voor (onjuiste) informatie’

Gisteren las ik, met veel genoegen overigens, het meest recente essay van Rob Wijnberg op de Correspondent. De auteur, filosoof en bedrijfskundige Rob Wijnberg, zet in zijn essay vrij helder uiteen dat we een drietal verschillende waarheden kennen: de gegeven waarheid, de gevonden waarheid en de gemaakte waarheid.

Publishing

De Correspondent zet Google Analytics overboord

De Correspondent heeft Google Analytics overboord gezet om de privacy van zijn lezers te beschermen. Het vervangende, lokaal draaiende pakket is Piwik.

Analytics