NY Times begint podcast met dagelijks nieuws
De New York Times begint een dagelijks podcast met nieuws, waarin de luisteraar in maximaal vijftien minuten per werkdag wordt bijgepraat over actuele zaken.
De New York Times begint een dagelijks podcast met nieuws, waarin de luisteraar in maximaal vijftien minuten per werkdag wordt bijgepraat over actuele zaken.
Wayne Parker Kent voegt HP/De Tijd toe aan het portfolio. De samenwerking gaat in per 1 februari. Wayne Parker Kent en HP/De Tijd zullen onder andere samenwerken op het gebied van verkoop en ontwikkeling. Begonnen wordt met een redesign van de website.
Marktplaats.nl wordt in drie kwart van de gevallen met een mobiel toestel gebruikt. Meer dan de helft van de internetters in Nederland bezoekt de site minstens een keer per maand.
De video-archieven van de publieke en commerciële omroepen worden vaker per telefoon en tablet bekeken dan vanaf een desktop of laptop.
Dat John de Mol zich mengt in de strijd om TMG wekt volgens beleggersvereniging VEB weinig verbazing. Op een totale investering van 191 miljoen euro in aandelen TMG staat De Mol (via zijn bedrijf Talpa) op een verlies van 39 miljoen euro, zo blijkt uit eigen berekeningen van de vereniging.
Femmetje de Wind gaat het Amsterdamse mediabedrijf Wayne Parker Kent versterken. Haar eigen bureau Wind Publishing blijft bestaan ‘in afgeslankte vorm’.
Reclamefolder.nl begint een cashbackdienst. Merkadverteerders kunnen zo in de app producten promoten met geld-terug-acties. Het bedrijf wil meer inzoomen op het B2B-segment.
Zalando Media Solutions sluit een strategische samenwerking met de digitale tak van het Duitse tv-bedrijf ProSiebenSat.1. De partijen gaan geanonimiseerde data uitwisselen om gerichtere reclame mogelijk te maken. Deals in andere landen moeten volgen. Nederland had afgelopen zomer de primeur.
Talpa Holding van John de Mol wil uitgeverij TMG kopen. De media ondernemer biedt 5.90 euro per TMG aandeel in cash. Dat is fors hoger dan het bod dat Mediahuis N.V. en VP Exploitatie N.V. op 14 december uitbrachten.
Media-ondernemer John de Mol heeft zijn belang in Telegraaf Media Groep vergroot van 18,4 naar 20,2 procent.
Bol.com lanceert in de komende maanden een abonnementsdienst waarbij klanten voor iets minder dan tien euro per maand onbeperkt e-books kunnen lezen. De dienst is in samenwerking met e-readerfabrikant Kobo ontwikkeld.
John de Mol verwerft een belang in De Telegraaf van 18,4 procent, aldus een melding bij de AFM.
In 2016 keken er maandelijks gemiddeld 3,3 miljoen Nederlanders achteraf naar een tv-programma via internet. Opvallend ook dat meer dan veertig procent van het kijkpubliek afgelopen jaar geen enkel programma terugkeek via computer, tablet of telefoon.
Gisteren las ik, met veel genoegen overigens, het meest recente essay van Rob Wijnberg op de Correspondent. De auteur, filosoof en bedrijfskundige Rob Wijnberg, zet in zijn essay vrij helder uiteen dat we een drietal verschillende waarheden kennen: de gegeven waarheid, de gevonden waarheid en de gemaakte waarheid.
De Correspondent heeft Google Analytics overboord gezet om de privacy van zijn lezers te beschermen. Het vervangende, lokaal draaiende pakket is Piwik.