More stories

Premium

Digital zorgt voor 11 procent omzet RTL Group

De digitale omzet bij RTL Group groeide in 2016 met 32 procent tot 670 miljoen euro. Digital is goed voor 11 procent van de concernomzet. Dat moet rond 2020 op 15 procent liggen. Digital en Duitsland leiden in 2017 de groei.

Online advertising

Kleine winst voor TMG in woelige tijden

Ondanks dalende opbrengsten realiseerde TMG in 2016 toch nog een kleine winst. De nettowinst van bedroeg 1,6 miljoen tegenover een verlies van 23,6 miljoen in 2015, zo laat TMG weten in een voorlopig verslag.

Publishing

Talpa en Centrale Ondernemingsraad (COR) TMG naar de rechter

Talpa verzoekt de Ondernemingskamer om een onderzoek te gelasten en bij uitgever TMG een onafhankelijke commissaris te benoemen. ‘In weerwil van uitdrukkelijk en publiekelijk gedane toezeggingen heeft de Raad van Commisarissen het vereiste gelijke speelveld voor Talpa illusoir gemaakt’, zo laat aandeelhouder John de Mol dinsdagavond laat weten.

Publishing

NRC stapt uit Blendle na introductie premium abonnement

NRC stapt vanaf 1 april uit bladenkiosk Blendle. Hoofdredacteur Peter Vandermeersch vreest naar eigen zeggen oprecht dat Blendle ‘op middellange termijn niet goed is voor de journalistiek’.

Publishing

Beleggers verbaasd over stammenstrijd TMG

Beleggersvereniging VEB vindt dat uitgever TMG heel wat heeft uit te leggen aan beleggers nu de Raad van Commissarissen niet met Talpa in gesprek wil. Het mediabedrijf van John de Mol biedt sinds zondag 6,50 euro per aandeel TMG. Een fors hoger bedrag dan de 6 euro die Mediahuis/VPE nu biedt.

Publishing

John de Mol koopt weer aandelen TMG

John de Mol geeft niet op. Zojuist meldt Talpa dat het maandag opnieuw 874.692 certificaten van aandelen in Telegraaf Media Groep heeft gekocht tegen gemiddeld 6,4 euro per aandeel.

Publishing

TMG akkoord met Mediahuis en VP Exploitatie, maar ruzie in de top (update)

TMG, Mediahuis en VP Exploitatie hebben een voorlopige overeenstemming bereikt over een bod van 6 euro per aandeel TMG. Daarmee is John de Mol, die zijn bod verhoogde naar 6,35 euro per aandeel, op een zijspoor gezet. Leo Epskamp en Geert-Jan van der Snoek, bestuursleden van Telegraaf Media Groep (TMG), zijn per direct geschorst door de Raad van Commissarissen.

Publishing

John de Mol koopt weer plukje aandelen TMG (update)

Talpa Holding N.V. heeft op de beurs 387.830 certificaten van aandelen in Telegraaf Media Groep N.V. gekocht tegen voor gemiddeld 6,2 euro per aandeel.

Publishing

Gert-Jan Lasterie naar TMG Digital

Gert-Jan Lasterie, onder meer oprichter van Flabber, gaat naar TMG Digital voor de functie Director Business Development.

Online marketing

‘TMG moet Talpa gelijk speelveld bieden’

Mediahuis/VPE nemen als aandeelhouders van uitgeverij TMG een grotere positie in dan Talpa. Toch is het in het belang van TMG èn de minderheidsaandeelhouders dat TMG ook het bod van Talpa serieus overweegt. Dat schrijft de Nederlandse beleggersvereniging naar aanleiding van de biedingenstrijd tussen Mediahuis en John de Mol.

Publishing

FD Mediagroep: 44 % omzet uit Digitaal

FD Mediagroep zag zijn omzet in 2016 met 4,3 procent groeien tot 74,5 miljoen euro. Bijna de helft daarvan, 44 procent, is afkomstig uit digitale diensten.

Publishing

Talpa verhoogt bod op TMG (update)

Talpa verhoogt haar bod op uitgever TMG naar 6,35 euro per aandeel, ruim boven het bod van Mediahuis van 5,90 euro. Mediahuis en VP Exploitatie noemen het bod ‘kansloos’.

Publishing

Mozilla’s eerste overname: Pocket

Softwareontwikkelaar Mozilla koopt de digitale knipselmap Pocket. Op termijn levert dit gebruikers van Firefox leestips en andere redactionele aanbevelingen van verhalen en video’s op.

Publishing

Grote e-sportsuitgever tekent Improve Digital

Level Up Media, onder meer uitgever van DingIt.tv, heeft Improve Digital uit Amsterdam gecontracteerd om zijn diepe archief met exclusieve premium gamevideo te exploiteren.

Programmatic

Gert-Jaap Hoekman: ‘NU.nl is een timeline, net als Facebook en Twitter’

In een presentatie tijdens het Crossmedia Café vertelde Gert-Jaap Hoekman dat slechts twee procent van het verkeer van NU.nl uit Facebook afkomstig is. ‘Thumbs up!’, tweette ik, waarna die twee procent me bleef intrigeren. Drie weken voor de Tweede Kamerverkiezingen sprak ik Gert-Jaap, hoofdredacteur van het grootste digitale nieuwsmerk van Nederland, over dat lage percentage social verkeer.

Publishing