More stories

De Mol geeft strijd om TMG niet op

Talpa Holding trekt zijn bod op de Telegraaf Media Groep van 5,90 euro per TMG aandeel niet in nu Mediahuis zijn bod op de uitgever heeft verhoogd. Een aanvraag tot goedkeuring van het concept biedingsbericht zal voor 17 april 2017 door Talpa bij de AFM ingediend worden.

Publishing

Mediahuis verhoogt bod op Telegraaf Media Groep

Mediahuis en VP Exploitatie verhogen hun bod op TMG een dag nadat John de Mol in de Telegraaf heeft gezegd dat hij eigenaar van de uitgever wil worden om ‘een Nederlands mediabedrijf te bouwen’.

Publishing

Sjors Fröhlich: ‘Radio is impactvoller dan tv, podcasts impactvoller dan radio.’

In de jacht naar pageviews verliezen veel uitgevers hun unieke signatuur. In dit artikel vraag ik Sjors Fröhlich, hoofdredacteur van BNR naar zijn missie en de keuzes die hij maakt als het gaat om verhalen, vorm en distributie. BNR maakt sinds oktober eigen podcasts en in maart gaat hun Expertnetwerk van start, waarbij BNR podcasts van deskundigen cureert, faciliteert en distribueert.

Publishing

Ghostery in Duitse handen

Scriptblocker Ghostery, een bekende verschijning in de wereld van de adblockers, is gekocht door de Duitse start-up Cliqz. De technologie van beide bedrijven zal worden samengevoegd. Ze willen ‘anti-tracking’ van surfgedrag perfectioneren.

Online advertising

Mediahuis ziet sterke groei digitale verkoop

Mediahuis, de Vlaamse uitgever die Telegraaf Media Groep (TMG) wil overnemen, bouwde in 2016 naar eigen zeggen verder op solide resultaten. De Belgische activiteiten van Mediahuis en het Nederlandse NRC waren vrijwel gelijkwaardig verantwoordelijk voor de groei.

Publishing

Mediahuis mag belang Delta Lloyd in TMG overnemen

De Vlaamse uitgever Mediahuis is een stap dichterbij de overname van TMG gekomen. Het bedrijf mag het belang van Delta Lloyd van ongeveer 11 procent in de Telegraaf Media Groep overnemen.

Publishing

Amper groei bij Sanoma Nederland

Sanoma heeft niet kunnen profiteren van de groei op de online reclamemarkt in Nederland en België in 2016. De uitgeverij noteerde hier een verkoopgroei van twee procent.

Online advertising

Axel Springer rolt nieuwsdienst Upday Europees uit

Uitgever Axel Springer gaat zijn nieuwsverzamelapp Upday uitrollen naar nog eens twaalf EU-landen en opent ook een redactie in Amsterdam.

Online marketing

De datagedreven redactie: eerste stappen met machine learning

De datagedreven redactie is in opkomst. Zelflerende mechanismen gaan precies vertellen waar en wanneer een doelgroep is te bereiken en met welke content.

Contentmarketing

Albert Heijn begint interactieve online zender

Albert Heijn begint vandaag onder de naam Appie Today een interactieve online zender met programma’s gemaakt voor en door klanten en medewerkers.

Publishing

MGL en L1 beëindigen samenwerking 1Limburg

De Limburger stapt uit het digitale samenwerkingsproject 1Limburg. Haar samenwerkingspartner L1, de publieke omroep in Limburg, gaat zelfstandig verder met het nieuwsplatform (web en app).

Publishing

NY Times begint podcast met dagelijks nieuws

De New York Times begint een dagelijks podcast met nieuws, waarin de luisteraar in maximaal vijftien minuten per werkdag wordt bijgepraat over actuele zaken.

Publishing

Wayne Parker Kent voegt HP/De Tijd toe aan portfolio

Wayne Parker Kent voegt HP/De Tijd toe aan het portfolio. De samenwerking gaat in per 1 februari. Wayne Parker Kent en HP/De Tijd zullen onder andere samenwerken op het gebied van verkoop en ontwikkeling. Begonnen wordt met een redesign van de website.

Publishing

Gebruik Marktplaats nog maar 23% via desktop

Marktplaats.nl wordt in drie kwart van de gevallen met een mobiel toestel gebruikt. Meer dan de helft van de internetters in Nederland bezoekt de site minstens een keer per maand.

Publishing

Gemist-programma’s meest per mobiel bekeken

De video-archieven van de publieke en commerciële omroepen worden vaker per telefoon en tablet bekeken dan vanaf een desktop of laptop.

Publishing