More stories

Bol en Kobo lanceren ‘onbeperkt lezen’

Het eerder aangekondigde ebook-abonnement van bol.com en Rakuten Kobo is vandaag van start gegaan. Voor een vast bedrag van 9,99 euro per maand hebben consumenten de beschikking over nieuwe uitgaven en bestsellers.

Publishing

Tweakers vernieuwt abonnementen

Techsite Tweakers heeft zijn abonnementen op de schop genomen. Vanaf nu zijn er drie abonnementen, met automatische incasso.

Publishing

Fox Sports zendt Feyenoord-PSV in VR uit

Tv-zender Fox Sports zendt de wedstrijd Feyenoord-PSV aanstaande zondag in Virtual Reality uit. Dat staat meerdere cameraperspectieven toe, maar ook VR-replays en bijzondere data-analyses.

Entertainment

Jeroen Verkroost naar Adoptiq

Jeroen Verkroost is in dienst getreden bij advertentieplatform Adoptiq, een marktplaats die digitale media-inkoop faciliteert voor papieren kranten en tijdschriften.

Online advertising

De Mol geeft strijd om TMG niet op

Talpa Holding trekt zijn bod op de Telegraaf Media Groep van 5,90 euro per TMG aandeel niet in nu Mediahuis zijn bod op de uitgever heeft verhoogd. Een aanvraag tot goedkeuring van het concept biedingsbericht zal voor 17 april 2017 door Talpa bij de AFM ingediend worden.

Publishing

Mediahuis verhoogt bod op Telegraaf Media Groep

Mediahuis en VP Exploitatie verhogen hun bod op TMG een dag nadat John de Mol in de Telegraaf heeft gezegd dat hij eigenaar van de uitgever wil worden om ‘een Nederlands mediabedrijf te bouwen’.

Publishing

Sjors Fröhlich: ‘Radio is impactvoller dan tv, podcasts impactvoller dan radio.’

In de jacht naar pageviews verliezen veel uitgevers hun unieke signatuur. In dit artikel vraag ik Sjors Fröhlich, hoofdredacteur van BNR naar zijn missie en de keuzes die hij maakt als het gaat om verhalen, vorm en distributie. BNR maakt sinds oktober eigen podcasts en in maart gaat hun Expertnetwerk van start, waarbij BNR podcasts van deskundigen cureert, faciliteert en distribueert.

Publishing

Ghostery in Duitse handen

Scriptblocker Ghostery, een bekende verschijning in de wereld van de adblockers, is gekocht door de Duitse start-up Cliqz. De technologie van beide bedrijven zal worden samengevoegd. Ze willen ‘anti-tracking’ van surfgedrag perfectioneren.

Online advertising

Mediahuis ziet sterke groei digitale verkoop

Mediahuis, de Vlaamse uitgever die Telegraaf Media Groep (TMG) wil overnemen, bouwde in 2016 naar eigen zeggen verder op solide resultaten. De Belgische activiteiten van Mediahuis en het Nederlandse NRC waren vrijwel gelijkwaardig verantwoordelijk voor de groei.

Publishing

Mediahuis mag belang Delta Lloyd in TMG overnemen

De Vlaamse uitgever Mediahuis is een stap dichterbij de overname van TMG gekomen. Het bedrijf mag het belang van Delta Lloyd van ongeveer 11 procent in de Telegraaf Media Groep overnemen.

Publishing

Amper groei bij Sanoma Nederland

Sanoma heeft niet kunnen profiteren van de groei op de online reclamemarkt in Nederland en België in 2016. De uitgeverij noteerde hier een verkoopgroei van twee procent.

Online advertising

Axel Springer rolt nieuwsdienst Upday Europees uit

Uitgever Axel Springer gaat zijn nieuwsverzamelapp Upday uitrollen naar nog eens twaalf EU-landen en opent ook een redactie in Amsterdam.

Online marketing

De datagedreven redactie: eerste stappen met machine learning

De datagedreven redactie is in opkomst. Zelflerende mechanismen gaan precies vertellen waar en wanneer een doelgroep is te bereiken en met welke content.

Contentmarketing

Albert Heijn begint interactieve online zender

Albert Heijn begint vandaag onder de naam Appie Today een interactieve online zender met programma’s gemaakt voor en door klanten en medewerkers.

Publishing

MGL en L1 beëindigen samenwerking 1Limburg

De Limburger stapt uit het digitale samenwerkingsproject 1Limburg. Haar samenwerkingspartner L1, de publieke omroep in Limburg, gaat zelfstandig verder met het nieuwsplatform (web en app).

Publishing