More stories

Criteo sluit strategisch pact Microsoft Advertising

Technologiebedrijven Criteo en Microsoft sluiten een strategische samenwerking op het terrein van retailmedia.

Retailmedia

Microsoft sluit fysieke winkels in China

Microsoft heeft al zijn 47 winkels in China gesloten. De verkoop via fysieke winkels viel tegen. Het bedrijf gaat zijn hardware nu via partners verkopen.

Retail

De voor- en nadelen van adverteren via Connected TV

De verschuiving van lineaire televisie naar streamingdiensten is in volle gang. Wat zijn de voor- en nadelen van adverteren via Connected TV?

Media

Online 1,6 procent meer omgezet in mei

De onlineomzet was in mei 1,6 procent hoger dan in mei 2023. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 7,2 procent meer omgezet. De onlineomzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 5,3 procent lager.

Retail

Let op: Microsoft Safelinks leidt tot klikken in e-mails waar je niets mee kunt

Meer openingen en klikken in je mailings zonder dat je er iets voor hoeft te doen? Dat komt door Microsoft Safelinks. Klinkt goed, maar dat is het niet.

E-mailmarketing

Zo begin je met generatieve AI en boost je je commerce

De kansen van AI zijn uiteraard interessant, maar waar begin je? Met AI tools die in je werkproces zijn geïntegreerd stimuleer je verkoop.

Artificial Intelligence

(Emerce TV) ‘Retailmedia te duur voor merkdoelstellingen’

Retailmedia als reclamevehikel is nog niet interessant voor bereiksdoelstellingen, vertelt Thijs van de Heuvel van GroupM tegen Emerce TV. Het is te duur.

Retailmedia

[Podcast] Shaping the Future: hoe merk en performance hand in hand kunnen gaan

In een tijd waarin data steeds vaker de kern vormt van marketingstrategieën, blijft de integratie van branding en performance een uitdaging.

Online marketing
Premium

Retailmedia Jumbo: ‘Gemiddelde ROAS sponsored products 5,5’

Sponsored product-campagnes leveren bij Jumbo een gemiddelde ROAS van 5,5 op, zo blijkt uit cijfers van het supermarktbedrijf. Ondertussen gaat de aandacht uit naar onder andere non-endemisch adverteren en instore- schermen binnen productcategorieën.

Marketing

Productdata en generatieve AI: een vruchtbare combinatie

Kwalitatief hoogstaande productdata zijn essentieel voor een gezonde bedrijfsvoering. Generatieve AI kan helpen productdata te verbeteren en uit te breiden.

PIM

Uitstel van betaling voor Game Mania

Game Mania heeft uitstel van betaling aangevraagd vanwege financiële problemen. De gamewinkelketen is op zoek naar een koper. Vooralsnog blijven de winkels blijven wel open.

Retail

Duits MKB start petitie tegen Temu, Shein

Duizenden Duitse MKB-bedrijven willen dat Europa optreedt tegen oneerlijke handelspraktijken die zij ervaren van bedrijven als Temu en Shein.

E-commerce

[Podcast] Shaping the Future: influencer marketing bij Coca-Cola

Eind april lanceerden DDMA, Stichting Reclame Code en Bond van Adverteerders het initiatief ‘Certified by influencerregels.com’.

Influencer marketing

Van digitale strategie naar succes: hoe je ‘roadmap’ echt waarde oplevert

Je hebt een routeplan voor je digitale strategie, maar in de praktijk gaat er vaak veel mis. Hoe zorg je dat je roadmap werkelijk waarde oplevert?

Digital Transformation

Internationaal gaan op Amazon: ‘best practices’ voor een succesvolle uitbreiding

Op Amazon eenvoudigweg je producten opengooien voor buitenlandse klanten gaat je geen optimaal resultaat opleveren. Hoe ga je wel succesvol de grens over?

Cross Border