De kansen van grensoverschrijdende e-commerce in Centraal- en Oost-Europa
Verkopen in Centraal- en Oost-Europa? Te lastig vanwege de onbekende en consumentenverwachtingen? Denk dan opnieuw, want je hoeft niet alles zelf te doen.
Verkopen in Centraal- en Oost-Europa? Te lastig vanwege de onbekende en consumentenverwachtingen? Denk dan opnieuw, want je hoeft niet alles zelf te doen.
Effective Media & Marketing verkoopt zijn meerderheidsbelang in data- en insightsplatform Hiiper aan Woolsocks, het Zwitserse cashbackplatform.
Rabobank raadt de detail- en groothandel aan zich te verdiepen in Chinese concurrenten, want die maken duidelijk wat de Nederlandse en Europese consument verlangt.
De jaarlijkse prognose voor de feestdagenretail van adviesbureau Deloitte geeft aan dat retailers dit jaar nog steeds een matige groei kunnen verwachten.
Webwinkels die gratis retouren aanbieden, doen dat vaak uit na-aperij. Ze hebben dan geen gecalculeerd retourenbeleid, waarmee ze zelfs winst zouden kunnen maken.
De Europese Unie heeft Google in 2017 terecht beboet om machtsmisbruik met productvergelijker Google Shopping, bepaalt Europa’s hoogste rechter.
Heeft het nog wel zin te investeren in SEO? Ik zie een aantal redenen waarom het juist van belang is om topposities in zoekmachines na te blijven streven.
Schoenenhandelaren en -fabrikanten in Duitsland kampen met toenemende concurrentie van Aziatische winkelportalen, meldt heise online. ‘Temu en Shein overspoelen Duitsland met goedkope schoenen van meestal slechte kwaliteit, soms zijn de goederen ook schadelijk voor de gezondheid’, zegt Rolf Pangels, algemeen directeur van de handelsvereniging Textil Schuhe Lederwaren (BTE), ter gelegenheid van de beurs Shoes in Düsseldorf. De vereniging roept op tot effectieve controles en eerlijke concurrentie.
Donderdag heeft MediaMarkt de allergrootste elektronicawinkel van Europa geopend. Een flagshipstore met een oppervlakte van 15.000 vierkante meter in Hamburg. Met 47 merkboutiques, ervaringszones en een gaminggebied biedt de winkel naar eigen zeggen een klantbeleving die de nieuwe standaard voor de toekomst zal zijn.
De retail staat voor grote uitdagingen, zoals de voortgaande verschuiving naar ‘online’ en veranderende klantbehoeften, blijkt uit onderzoek onder 2.171 consumenten van ABN AMRO en Q&A Retail. Om succesvol te blijven in een veranderende retailmarkt, moeten ondernemers volgens ABN AMRO inspelen op verschillen in winkelgedrag tussen generaties. Winkels die een brug slaan tussen de winkel- en online omgeving, kunstzinnig of prikkelend zijn ingericht, events organiseren, nieuwe technologieën toepassen – zoals interactieve displays en augmented reality – en ‘instagrammable’ zijn, kunnen hen verrassen en aan zich binden.
De berg data blijft groeien. Marketeers zijn daarom vooral veel tijd kwijt met het analyseren van die data en minder met de creatieve of strategische kant.
Bedrijven willen klik- en bezoekgedrag in real time kunnen volgen. De echte vraag is: hoe snel kun je zulke nzichten omzetten naar een betere klantbeleving?
In Duitsland neemt Just Eat Takeway met zijn lokale label Lieferando boodschappen van supermarktketen Rewe op in zijn assortiment.
Game Mania heeft maandag faillissement aangevraagd. Er is geen partij gevonden om het bedrijf over te nemen. De fysieke winkels zijn vanaf dinsdag gesloten, de webshop blijft nog wel open.
Regulering van AI-systemen is een belangrijk onderdeel van de plannen van de Europese Unie voor een digitale maatschappij.