Google wacht (opnieuw) met het uitfaseren van third-party cookies: wacht zelf niet
Google aangegeven het testen met het beëindigen van third-party cookies in Chrome te pauzeren. De echte uitfasering is daarmee opnieuw uitgesteld.
Google aangegeven het testen met het beëindigen van third-party cookies in Chrome te pauzeren. De echte uitfasering is daarmee opnieuw uitgesteld.
Terwijl we de eerste helft van 2024 zijn gepasseerd, is het belangrijk om de balans op te maken. Wat is de huidige staat van retailmedia?
Telemarketing staat al jaren onder druk, met strengere regels in de telecommunicatiewet en de code telemarketing tot gevolg.
Duurzaamheid moet bij elke organisatie op de radar staan: vanuit een intrinsieke wil om dingen beter te doen, of anders gewoon vanuit strategische redenen.
Coolblue heeft vandaag zijn nieuwe winkel aan de Hoogstraat in Rotterdam geopend. De winkel aan het Oostplein en alle Coolblue’ers zijn verhuisd na deze nieuwe locatie. In de winkel, die twee keer zo groot is, kunnen klanten producten zelf ervaren en de gekochte producten direct meenemen.
De Duitse elektronicaketen MediaMarkt, die woensdag zijn 25e winkel in België opende, opent volgende maand zijn 26e vestiging in het land.
Technologiebedrijven Criteo en Microsoft sluiten een strategische samenwerking op het terrein van retailmedia.
Microsoft heeft al zijn 47 winkels in China gesloten. De verkoop via fysieke winkels viel tegen. Het bedrijf gaat zijn hardware nu via partners verkopen.
De verschuiving van lineaire televisie naar streamingdiensten is in volle gang. Wat zijn de voor- en nadelen van adverteren via Connected TV?
De onlineomzet was in mei 1,6 procent hoger dan in mei 2023. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 7,2 procent meer omgezet. De onlineomzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 5,3 procent lager.
Meer openingen en klikken in je mailings zonder dat je er iets voor hoeft te doen? Dat komt door Microsoft Safelinks. Klinkt goed, maar dat is het niet.
De kansen van AI zijn uiteraard interessant, maar waar begin je? Met AI tools die in je werkproces zijn geïntegreerd stimuleer je verkoop.
Retailmedia als reclamevehikel is nog niet interessant voor bereiksdoelstellingen, vertelt Thijs van de Heuvel van GroupM tegen Emerce TV. Het is te duur.
In een tijd waarin data steeds vaker de kern vormt van marketingstrategieën, blijft de integratie van branding en performance een uitdaging.
Sponsored product-campagnes leveren bij Jumbo een gemiddelde ROAS van 5,5 op, zo blijkt uit cijfers van het supermarktbedrijf. Ondertussen gaat de aandacht uit naar onder andere non-endemisch adverteren en instore- schermen binnen productcategorieën.