More stories

Composable commerce: flexibiliteit of financieel risico?

De voordelen van composable zijn onmiskenbaar, maar er zijn risico’s en problemen. Hoe bepaal je of het de juiste keuze is voor jouw bedrijf?

Composable Commerce

Blokker nu echt failliet, winkels blijven open

De bewindvoerders van Blokker hebben het faillissement van Blokker gevraagd. De eerder door de Rechtbank aangestelde bewindvoerders Jasper Berkenbosch van Jones Day en Robin de Wit van HVG Law zullen nu door de Rechtbank worden aangesteld als curatoren om voor de afwikkeling van het faillissement zorg te dragen.

Retail

Startup Antfarm: zwermtechnologie voor duurzaam afvalbeheer

FundsUp sprak met Sébastien Willems van Antfarm, een start-up die afvalverwerking wil revolutioneren met autonome, kleine robots. Antfarm zoekt momenteel […]

Sustainability

Veertigers en vijftigers drijven groei tweedehands

Anders dan algemeen aangenomen zijn het niet de jongere consumenten die de groei drijven van tweedehands retailers en marktplaatsen.

E-commerce

Hoe AI zou kunnen helpen Black Friday-records (opnieuw) te verbreken

In 2023 leverde Black Friday in Nederland een recordomzet van 366 miljoen euro op. Dit jaar worden er, vanwege AI, waarschijnlijk opnieuw records verbroken.

Online advertising

Kruidvat, Bike Totaal en Picnic uitgeroepen tot overall winnaars ‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands’ 2024-2025

Kruidvat, Bike Totaal en Picnic uitgeroepen tot overall winnaars
‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands’ 2024-2025

Retail
Premium

‘Duits e-commerce verwacht amper groei feestdagen’

De groei is eruit op internet, voor Duitse retailers. Zowel in de kerstbusiness als over het hele jaar is online retail in 2024 niet meer de groeimotor die het jaren was.

E-commerce

SEO trends voor 2025: EEAT, AI en verder kijken dan Google

De zoekresultatenpagina is nog nooit zoveel veranderd als het afgelopen jaar: meer rich snippets, advertenties en de introductie van AI overviews.

SEO

Onderzoek: AI-beelden leiden tot waardevollere comments op social media

Socialmediagebruikers geven bij posts met AI-genereerde beelden vaker comments die een merkvermelding of een tag van vrienden/andere accounts bevatten dan bij traditionele beelden. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek dat Emerce vandaag heeft gepubliceerd.

Marketing

Emerce Rapport Generatieve AI in Socialmediamarketing

Hoe effectief zijn AI-gegeneerde beelden in social media marketing? Dit onderzoek laat zien welke impact AI-gegeneerde beelden hebben op customer […]

Marketing

Blokker vraagt surseance van betaling aan, webshop gesloten

Blokker heeft vandaag bij de Rechtbank in Amsterdam surseance van betaling aangevraagd. De bewindvoerder Jasper Berkenbosch van Jones Day zal in nauw overleg met het management de mogelijkheden voor de toekomst van Blokker gaan onderzoeken. De surseance geldt voor alle activiteiten van Blokker B.V., met uitzondering van het door MRG Logistics verzelfstandigde distributiecentrum.

E-commerce

Blessuretijd voor ‘third-party’ cookies in Chrome: hoe nu verder?

Google gaat ‘third-party’ cookies in Chrome voorlopig tóch niet uitfaseren. Waren voorbereidingen daarop voor niets? Waar moeten we ons nu op voorbereiden?

Data

Quote: einde Blokker nadert

Blokker zou hebben besloten ‘de handdoek in de ring te gooien’ en stevent af op een faillissement. Dat meldt Quote. Het bedrijf zou uitstel van betaling hebben aangevraagd. Moederbedrijf Mirage Retail Group zegt dat daarvan nog geen sprake is. Maandag worden alle betrokkenen geïnformeerd.

E-commerce
Premium

Groei retailmedia dempt omzetdaling Criteo

De groei in retailmedia (+22%) houdt de omzet van Criteo grotendeels overeind. De maker van reclametechnologie boekt een klein daling in de verkopen. Beleggers verwachtten beter.

Online advertising

MediaMarkt richt internationale ‘digital experience’-hub op in Nederland

Nederland wordt het internationale hoofdkwartier voor de internationale digitale groeiactiviteiten van MediaMarkt.

Online marketing