More stories

Premium

E-commerce Nederland groeit in omzet, daalt in afzet

De omzet in Nederlands e-commerce groeide in de eerste zes maanden van 2024 met zes procent tot 17,5 miljard euro. Het aantal aankopen dat men deed, het aantal transacties dus, daalde met twee procent tot 173 miljoen.

E-commerce

IAB Europe publiceert standaarden in-store retailmedia

Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.

Retailmedia
Premium

‘Retailmedia onvolwassen, mist standaarden en attributie’

Duitse marketeers en reclamespecialisten zien in retailmedia een vorm van digitale reclame die onmisbaar wordt. Dan moet er wel eerst stappen naar volwassenheid worden gezet.

Online advertising

De kansen van grensoverschrijdende e-commerce in Centraal- en Oost-Europa

Verkopen in Centraal- en Oost-Europa? Te lastig vanwege de onbekende en consumentenverwachtingen? Denk dan opnieuw, want je hoeft niet alles zelf te doen.

Cross Border

Na Scoupy ook Hiiper naar Woolsocks

Effective Media & Marketing verkoopt zijn meerderheidsbelang in data- en insightsplatform Hiiper aan Woolsocks, het Zwitserse cashbackplatform.

Marketing
Premium

Rabobank: ‘Verdiep je in Chinese concurrentie’

Rabobank raadt de detail- en groothandel aan zich te verdiepen in Chinese concurrenten, want die maken duidelijk wat de Nederlandse en Europese consument verlangt.

E-commerce
Premium

‘E-commerce november en december groeit 7 tot 9 procent’

De jaarlijkse prognose voor de feestdagenretail van adviesbureau Deloitte geeft aan dat retailers dit jaar nog steeds een matige groei kunnen verwachten.

E-commerce
Premium

‘Retouren bieden webwinkels veel potentie’

Webwinkels die gratis retouren aanbieden, doen dat vaak uit na-aperij. Ze hebben dan geen gecalculeerd retourenbeleid, waarmee ze zelfs winst zouden kunnen maken.

Logistics
Premium

Europese rechter: Google moet boete 2,4 miljard betalen

De Europese Unie heeft Google in 2017 terecht beboet om machtsmisbruik met productvergelijker Google Shopping, bepaalt Europa’s hoogste rechter.

Legal

Waarom je ondanks SEO-erosie toch moet blijven investeren in SEO

Heeft het nog wel zin te investeren in SEO? Ik zie een aantal redenen waarom het juist van belang is om topposities in zoekmachines na te blijven streven.

SEO

Temu en Shein maken het de Duitse schoenenhandel lastig

Schoenenhandelaren en -fabrikanten in Duitsland kampen met toenemende concurrentie van Aziatische winkelportalen, meldt heise online. ‘Temu en Shein overspoelen Duitsland met goedkope schoenen van meestal slechte kwaliteit, soms zijn de goederen ook schadelijk voor de gezondheid’, zegt Rolf Pangels, algemeen directeur van de handelsvereniging Textil Schuhe Lederwaren (BTE), ter gelegenheid van de beurs Shoes in Düsseldorf. De vereniging roept op tot effectieve controles en eerlijke concurrentie.

Retail

MediaMarkt opent grootste electronicawinkel van Europa in Hamburg

Donderdag heeft MediaMarkt de allergrootste elektronicawinkel van Europa geopend. Een flagshipstore met een oppervlakte van 15.000 vierkante meter in Hamburg. Met 47 merkboutiques, ervaringszones en een gaminggebied biedt de winkel naar eigen zeggen een klantbeleving die de nieuwe standaard voor de toekomst zal zijn.

Retail
Premium

‘Gen Z en Millennials zoeken ‘experience’ en inspiratie in de winkelstraat’

De retail staat voor grote uitdagingen, zoals de voortgaande verschuiving naar ‘online’ en veranderende klantbehoeften, blijkt uit onderzoek onder 2.171 consumenten van ABN AMRO en Q&A Retail. Om succesvol te blijven in een veranderende retailmarkt, moeten ondernemers volgens ABN AMRO inspelen op verschillen in winkelgedrag tussen generaties. Winkels die een brug slaan tussen de winkel- en online omgeving, kunstzinnig of prikkelend zijn ingericht, events organiseren, nieuwe technologieën toepassen – zoals interactieve displays en augmented reality – en ‘instagrammable’ zijn, kunnen hen verrassen en aan zich binden.

Retail

Waarom elk marketing- en communicatieteam een datawetenschapper nodig heeft

De berg data blijft groeien. Marketeers zijn daarom vooral veel tijd kwijt met het analyseren van die data en minder met de creatieve of strategische kant.

Marketing

Meer slagkracht met realtime data-analyse? Alleen met de juiste ‘use cases’

Bedrijven willen klik- en bezoekgedrag in real time kunnen volgen. De echte vraag is: hoe snel kun je zulke nzichten omzetten naar een betere klantbeleving?

Data