More stories

Hoe je API’s succesvol inzet om op te schalen

Om op te kunnen schalen is het van belang om twee belangrijke uitdagingen rond API’s goed aan te pakken: governance en technische complexiteit.

Research and development

Amerikaanse consument shopt goedkoper

De Amerikaanse consument, zelfs hij, is afgelopen maanden meer op de kleintjes gaan letten. Nieuw onderzoek laat zien dat het winkelgedrag ingrijpend verandert ten gunste van goedkopere artikelen.

E-commerce
Premium

Mediamarkt-Saturn test duurzaamheidswinkel

Mediamarkt-Saturn test een pop-upwinkel over duurzaamheid. Sinds kort heeft het een klein filiaal in het centrum van de ‘groene’ universiteitsstad Tübingen met een selectie uit het duurzame assortiment van Mediamarkt met het Betterway-logo en gereviseerde elektrische apparaten.

Retail

Connectiviteit in retail: lifeline voor gepersonaliseerde klantbeleving

Als consument wil je tijdens het winkelen en doen van je aankopen maar twee dingen: gemak en eenvoud. Of het […]

Retail

Goede klantenservice tijdens piekmomenten, lukt het jou?

Zelfs als je klantenservice in orde is kan deze op piekmomenten alsnog tegenvallen voor de klant. Seizoensgebonden drukte kan je […]

Retail

Doek valt voor Duitse Amac

De Duitse tegenhanger van Apple reseller Amac Gravis stopt ermee. Medio volgende maand worden 37 winkels gesloten door eigenaar Freenet AG.

Retail

Storytelling als key-element: het verkopen van een experience

In het digitale tijdperk blijft de zoektocht naar unieke ervaringen van onschatbare waarde, misschien zelfs meer dan ooit tevoren. Wat […]

Retail

Waar begin je als je met AI je logistieke processen wilt verbeteren?

Wat zijn de trends in AI & logistics? Hoe kan AI helpen om je retouren terug te dringen? In deze […]

Retail

Emerce TV: ‘Ik leer mensen parfum online begrijpen’

Sophie van Balen, bedenker en eigenaar van parfummerk mmoire, ging zonder het te weten een uitdaging aan waar grote concerns over struikelen. Een offline experience-product online verkopen.

E-commerce

Emerce TV: Hoe Omoda retouren terugdringt met AI

Kunstmatige intelligentie komt dichterbij de eindgebruiker. Er zijn minder ontwikkelaars nodig voor retailers om deze nieuwe technologie in hun dagelijkse praktijk in te zetten.

Artificial Intelligence

De kunst van slimme marketingbeslissingen als underdog

Tussen alle marketingopties kan het voelen alsof je door de bomen het bos niet meer ziet. Succes zit in de balans tussen snelheid en slimme keuzes.

Strategy

Waarom zijn communities juist nú zo urgent en hoe kun je ze het beste inzetten?

Online communities zijn het grote geheim achter de groei en het succes van veel bedrijven en social movements. Wat zijn […]

Retail

Drie jaar geleden besloot ING het roer om te gooien

Van traditioneel bankieren naar een digital sales powerhouse. De verkoop van producten via de app moest omhoog, dus alle ballen […]

Retail

De drie pijlers van verantwoordelijke AI: hoe te voldoen aan de Europese AI-wet

De Europese Unie heeft haar AI-wet geïntroduceerd. Wat houdt die in en hoe vertalen wat daarin is vastgelegd naar concrete principes en ijkpunten?

Artificial Intelligence

Emerce TV: Retailmedia nog op tweede plan bij retailers

Nederlandse online retailers staan nog niet te springen om massaal media-operaties op te tuigen in hun webshop en apps. De nieuwe bron van inkomsten is interessant, maar men kijkt het nog aan.

Retailmedia