More stories

Nieuwe winkel Coolblue Rotterdam, dubbele capaciteit

Coolblue verhuist in Rotterdam van het Oostplein naar de Hoogstraat, een nog centralere locatie voor de elektronicaverkoper.

E-commerce

Zo blijf je groeien ondanks strikter wordende privacywetgeving

Bedrijven steken tijd en moeite veelal in ‘compliant’ worden. Maar bij een echt doordachte aanpak geef je gebruikersbelangen continu prioriteit.

Privacy

Herfinanciering Blokker is rond, verkoop gestaakt

Blokker heeft overeenstemming bereikt over haar herfinanciering, die de komende week zal worden afgerond. Verstrekker van de lening is Gordon Brothers.

Retail

Ytsen van der Meer (GEC Capital): ‘In Nederland kans om al vroeg in pareltjes te investeren’

Een gesprek met Ytsen van der Meer die bij de Ontwikkelingsmaatschappij Noord-Nederland ervaring opdeed in de dynamiek van vroeg investeren in startups.

Start-ups

Hoe je met data meer rendement uit je magazijn haalt

Het verlagen van de kosten per order is een belangrijk doel bij magazijnbeheer. Data helpen je efficiënter gebruik te maken van je beschikbare middelen.

Fulfillment
Premium

MediaMarkt en Essent lanceren ‘shop-in-shop’ concept

MediaMarkt en energiebedrijf Essent hebben de handen ineen geslagen om consumenten te helpen bij de energietransitie. Essent krijgt shop-in-shops op de winkelvloer van de elektronicaketen. Daarin staan energiezuinigere producten voor het verduurzamen van het huis centraal.

Retail
Premium

Faillissementen hebben beperkte invloed op winkelleegstand

Faillissementen of sluiting van retailketens hebben nauwelijks invloed op de winkelleegstand. Hoewel de leegstand recent iets is gestegen naar gemiddeld 6,3 procent, wordt toename van beschikbare winkelruimten door faillissementen vaak beperkt door een doorstart of overname. Ongeveer 1 op de 3 winkels komt namelijk niet leeg te staan. Dat blijkt uit een analyse gemaakt door CBRE van faillissementen van 30 bekende ketens in de afgelopen vijf jaar.

Retail

Online 2,3 procent meer omgezet in maart

De onlineomzet was in maart 2,3 procent hoger dan in maart 2023. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 3,8 procent meer omgezet. De onlineomzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 0,2 procent hoger, zo blijkt uit gegevens van het CBS.

Retail

Laatste kans: einde ‘third-party’ cookies is kans om je weer op mensen te richten

Third-party cookies verdwijnen. Vaak gebeurt er nog niets, maar uitstel is echt geen optie meer. Tegelijk is het is een kans je weer te richten op mensen.

Online marketing

Eerste winkel van Coolblue in Wallonië

Coolblue opent dit najaar een winkel in Shopping Hognoul, een winkelcentrum in Awans, vlak bij Luik. Het wordt daarmee de eerste winkel van Coolblue in Wallonië.

Retail

SXSW 2024 – Diana Janssen (BNO): ‘Nederlanders profileren zich zelden als Nederlander’

Tijdens SXSW waren we onder meer gericht op de Nederlanders: een gesprek met Diana Janssen, directeur van de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers.

SxSW

IAB Europe publiceert 1.0-meetstandaard retailmedia

Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert de basis voor meetstandaarden voor reclamecampagnes in retailmedia.

Retailmedia
Premium

ALDI probeert kassaloze winkel

ALDI doet in de VS een experiment met een kassaloze winkel. Camera’s zien wat iemand koopt en rekenen af zodra hij de winkel verlaat.

Payment

Is een AI-gestuurde Social Robot de juiste keuze voor je winkel?

Het met succes inzetten van een sociale robot in de winkel kent uitdagingen. Wat zijn de belangrijkste aandachtspunten als je met een sociale robot begint?

Customer Service

Het eind van Google Analytics Universal: hoe je je data het beste exporteert

Vanaf 1 juli schakelt Google alle Universal Analytics-services en Universal Analytics API’s uit. Zorg dat je je data vooraf op een goede manier exporteert.

Analytics