More stories

Premium

MediaMarkt vernieuwt klantenprogramma, komt met meer diensten

MediaMarkt steekt loyaltyprogramma in het nieuw en gaat het veel actiever inzetten.

Customer Loyalty

Wat de retailer met AI kan: personalisatie, klantenservice, voorraadbeheer

Hoe kun je als retailer AI gebruiken? Het biedt kansen voor onder andere verbeterde klantenservice, verhoogde productiviteit en beter voorraadbeheer.

Retail
Premium

SBS-commercials krijgen ‘connected’ QR-codes

Talpa Network doet komende weken een proef met QR-codes in tv-commercials waarvan de conversie bij winkels en webwinkels direct meetbaar is.

Marketing

Vanaf 2027: vervanging barcode door multifunctionele QR-code

Vanaf 2027 wordt de bekende barcode vervangen door een multifunctionele QR-code die zowel ketenpartners als consumenten kunnen gebruiken.

Communicatie

De vacature is de grootste vijand in recruitment

Recruiters moeten af van het traditionele denken in vacatures om mensen te werven. De juiste vraag is: welke klus moet er geklaard worden?

Recruitment

Coolblue opent eerste winkel in Frankfurt medio november

Coolblue opent medio november zijn eerste winkel in Frankfurt. De nieuwe winkel in het hart van het stadscentrum wordt de eerste winkel van het bedrijf in Hessen en buiten Noordrijn-Westfalen. De uitbreiding was al aangekondigd.

Retail

Terug naar huis: de transitie van uitbesteden naar intern digitalmarketingteam

Steeds meer organisaties willen hun digitale marketingactiviteiten weer in eigen huis halen. Die transitie vraagt om een zorgvuldig gestructureerde aanpak.

Strategy

Grote internationale techbedrijven leiden de weg in retailmedialand

Grote internationale techbedrijven zoals Amazon, Google en Facebook hebben een aanzienlijke invloed op de retailmedia-industrie, door hun geavanceerde technologieën en […]

Retailmedia

Aan de slag met retailmedia: ga je voor in-house of zoek je een partner? 

Retailmedia is een discipline die snel verandert. De gemiddelde investeringscyclus die nodig is om koploper te blijven, is 18 maanden.

Retailmedia

Waarde creëren met AI: drie concrete toepassingen

Iedereen wil ‘iets’ met AI, maar hoe pas je het echt nuttig toe? Dit zijn drie concrete toepassingen waarmee je met behulp van AI écht waarde creëert.

Artificial Intelligence

Wat is nieuw binnen retailmedia?

Retail

E-Commerce Live: De impact van fysieke winkels op de klantreis bij Coolblue

Bij Coolblue doen ze alles voor een glimlach. Daarom hebben ze twee doelen voor ogen: een voorbeeldbedrijf zijn op het gebied van klantgericht ondernemen en waarde toevoegen. Om deze doelen te halen, kijken ze per producttype waar klanten behoefte aan hebben en op basis daarvan richten ze hun productreizen in. Jos Groenendijk vertelt er meer over op Emerce E-Commerce Live op 5 juni in de Beurs van Berlage.

Retail

Wat is de meerwaarde van een SEA-consultant in het AI-tijdperk?

Soms lijkt het alsof alles geautomatiseerd wordt met behulp van AI, zeker in de marketingwereld. Waarom heb je nog een SEA-consultant nodig?

Online advertising

E-Commerce Live: De digitale betaalpas van Albert Heijn

Albert Heijn heeft een nieuwe betaalmethode geïntroduceerd voor klanten die hun boodschappen online bestellen: de digitale betaalpas. Met de digitale betaalpas betalen klanten met hun vertrouwde betaalpas maar dan digitaal. Namens AH vertelt Linda Junker-Kolk meer over de mogelijkheden op E-Commerce Live! In de Beurs van Berlage op 5 juni.

Retail

Jurrie van Rooijen IT-directeur Jumbo

Supermarktketen Jumbo stelt Jurrie van Rooijen aan als nieuwe IT-directeur. Hij neemt dertien jaar ervaring mee van bol.com, zusterbedrijf van concurrent Albert Heijn.

Retail