More stories

Online klantenbestand Brabantia gehackt

Onbekenden hebben toegang gehad tot de klantendatabase van Brabantia, een fabrikant van huishoudelijke artikelen.

Retail

Nederlands Treatwell verkocht voor 34 miljoen euro

De online boekingsplatform voor de beautybranche Treatwell is overgenomen door zijn internationale branchegenoot Wahanda voor 34 miljoen euro.

Retail

Greetz start met same day-deliveries

Het wordt nog moeilijker om op de dag van iemands verjaardag geen verrassing te laten bezorgen. Kaartensite Greetz.nl begint met same day-deliveries.

Retail

Shoppers willen zelf uitchecken

Opzij, opzij, opzij. De consument heeft haast en wil de snelst mogelijke checkout. Vandaar dat steeds meer mensen in de winkel het heft in eigen handen nemen en kiezen voor de zelfscanner. Interactie met een kassière? Duurt te lang!

Retail

Zalando Nederland lanceert site voor kledingadvies

Zalando staat in Nederland op het punt om de dienst Zalon te lanceren. Dat is een platform waar freelance stylisten kledingadviezen kunnen gaan geven aan consumenten en daar commissies mee verdienen.

Retail

bol.com: Mobiel neemt rol van tablet over

Mobiele telefoons leveren een groeiende bijdrage aan de omzet van bol.com en die van tablets neemt, verrassend genoeg, af. Maurice Jongerius stelt dat apps bovendien een orderverhogende waarde hebben.

Retail

Online discounter Lesara komt naar Nederland

Direct uit fabrieken in China en Turkije en daarom goedkoper dan van merkfabrikanten, maar wel dezelfde producten. Met die propositie probeert Lesara een Europese online winkelketen te stichten, vanaf woensdag ook in Nederland.

Retail

Wearable moet winkel opleuken

Wearables, we raken er maar niet over uitgepraat. Blijft het een fitnesshulpje of gaat het de gloednieuwe device toch lukken om uit de gezondheidshoek te treden? Zeker is in ieder geval dat de technologie nieuwe mogelijkheden biedt. Zoals tijdens het shoppen. En dat is best iets waar de consument op zit te wachten.

Retail

Nominaties European E-Commerce Awards bekend

Coolblue is de Nederlandse genomineerde voor een Europese E-commerce Award, meer specifiek in de categorie die het ondernemerschap van de directie beloont.

Retail

Nieuwe baas E-commerce voor HEMA

Tico Schneider wordt de nieuwe baas E-commerce bij warenhuis HEMA. Hij wordt verantwoordelijk voor een kanala waar het bedrijf nog veel groei moet kunnen realiseren.

Retail

Startup maakt ‘slapend winkelglas’ wakker

De Nederlandse startup WindowSketch hoopt een nieuwe nichemarkt aan te boren met interactieve advertenties op winkelruiten. Slapend glas wakker maken, zo formuleert initiatiefnemer Floris Sanders het. Deze zomer is de primeur bij een niet nader genoemde landelijke retailer.

E-commerce

‘Vierde Nederlandse Apple Store in Utrecht of Gelderland’

Er komt een vierde Apple Store in Nederland. Dat meldt het blog One More Thing op basis van ingewijden uit de vastgoedsector.

E-commerce

Column: Het wordt tijd voor een digitale revolutie in modeland

Terwijl veel industrieën, van muziek tot travel, door technologische ontwikkelingen worden hervormd, staan sommige sectoren zo goed als stil. Een treffend voorbeeld is de modebranche die steevast digitaal achterloopt.

Retail

Zalando neemt belang in softwareontwikkelaar

Modewinkel Zalando neemt een belang van twintig procent in de Engelse softwareontwikkelaar Anatwine. Dat stelt merken sneller in staat om de kledingverkoop en -voorraden op Zalando beter te beheren.

Retail

De mythe van Omnichannel

Multichannel, Cross-channel en Omnichannel, het lijkt allemaal op elkaar, en in de praktijk worden de begrippen dus vaak, ook door bijvoorbeeld Wikipedia, door elkaar gebruikt. Dat maakt het allemaal nogal onoverzichtelijk, terwijl er toch duidelijk ‘lucht’ tussen deze begrippen zit.

Retail