More stories

Online heeft grote invloed op offline winkelverkopen

Een op de drie verkopen in een fysieke winkel is in het proces tot de transactie beïnvloed door informatie van internet. Winkeliers, zegt Deloitte, moeten de hele ervaring rondom winkelen beter aansluiten op de belevingswereld van hun klanten.

E-commerce

Haagse Store of the Future vanaf nu open

De Store of the Future in het Haagse winkelcentrum New Babylon is gisteren opengegaan. In deze proeftuin van onderzoeksbureau Q&A Research & Consultancy testen retailers en technologiebedrijven laatste innovaties op consumenten.

E-commerce

Onderzoek: grote veranderingen in de foodretail

De pick-up-point, is dat een logistieke activiteit of detailhandel? De grenzen in de foodmarkt vervagen. Maar in de bestemmingsplannen is er vaak geen plek voor. Moeten de regels worden aangepast? Jazeker. Blurring is verre van een hype.

Retail

Jumbo nummer 1 met zelfscan

Jumbo is Albert Heijn voorbij gestreefd met zelfscan appararuur. Dat blijkt uit een onderzoek van Distrifood onder een twintigtal supermarktformules. Twee jaar geleden was Albert Heijn nog met grote afstand de nummer 1 in zelfscan.

E-commerce

Hornbach opent Nederlandse webwinkel

Hornbach treft voorbereidingen om nog voor het einde van het jaar een eigen webshop te openen. Het ziet ernaar uit dat dat met een beperkt assortiment gebeurt.

Retail

Amazon start reclamedienst voor Duitse verkopers

Amazon start een dienst waarmee shops die verkopen op het e-commerceplatform reclame kunnen maken voor hun producten.

Retail

Iedere derde Nederlander shopt over de grens

Een op de drie Nederlanders heeft afgelopen kwartaal iets gekocht bij een buitenlandse webwinkel. Dat is dertig procent meer dan vorig jaar en een teken dat internationaal webwinkelen groeit.

E-commerce

Nieuwe CEO voor Sundio Group

Gert De Caluwe wordt de nieuwe algemeen directeur van reisbedrijf Sundio Group. Hij volgt Joost Romeijn op die zich meer met de strategie en vernieuwing gaat bezighouden.

Retail

Snelle logistiek: dé WOW-factor bij online kopen

Uit een analyse van reviews blijkt dat de Nederlandse online koper het meest enthousiast is over de snelle levering. Op forse afstand volgen positieve opmerkingen die in reviews worden gemaakt over het koopgemak in de webshop, de scherpe prijs of het brede assortiment waaruit men kan kiezen. De logistiek service wordt in e-business een “satisfier” van formaat, in plaats van alleen maar een noodzakelijk proces op de achtergrond.

Fulfillment

Click & collect doet vaak afbreuk aan klantervaring

Winnaar worden in de competitieve wereld van online retailing? Dat lukt alleen met de juiste customer experience. Positioneer jezelf liever […]

Customer Experience

Glass Shop Wall: nieuwe mogelijkheden voor je winkelruit

The Matrix in real life – zo omschrijft Wesley Weerdenburg zijn interactieve toepassingen op glas. In de nabije toekomst word je direct verwelkomd met een gratis kopje koffie van een lokale horeca-aangelegenheid wanneer je net een internationale reis hebt gemaakt. Hoe? De slimme technologie van de Glass Shop Wall herkent jou en weet precies wat je wilt.

Retail

Dentsu Aegis koopt dataspecialist

De Engelse tak van bureaunetwerk Dentsu Aegis koopt Ecommera, een dataspecialist voor retailers.

Analytics

Kellogg’s wil eigen webwinkel

De Amerikaanse voedingfabrikant Kellogg’s wil een eigen webwinkel openen waar het op abonnementsbasis snacks en ontbijtgranen verkoopt.

E-commerce

Oscar Diele operationeel directeur Flinders

Marketeer Oscar Diele wordt per 1 augustus operationeel directeur voor Flinders en verwerft tevens een belang in de online designmeubelwinkel.

Retail

Alternate.nl stopt met Beslist.nl

Een van de grotere online elektronicawinkels van Nederland, Alternate.nl uit Ridderkerk, trekt al zijn producten terug van Beslist.nl. De vergelijker is te duur geworden.

Marketing