More stories

Site bol.com hele middag offline (update)

bol.com verliest vandaag misschien wel een miljoen euro aan omzet omdat de site van de winkel kapot is.

Retail

Google wordt bemiddelaar huishoudelijke klusjes

Diensten als Werkspot en Helpling gaan er concurrentie bij krijgen in de vorm van Google. Het bedrijf kocht in Amerika het team van een failliete bemiddelaar in huishoudelijke diensten.

Retail

eBay bevestigt verkoop eBay Enterprise

eBay verkoopt zijn zakelijke divisie eBay Enterprise aan een groep investeerders voor 925 miljoen dollar.

Retail

‘Nederlandse retail innoveert weinig in winkelcommunicatie’

Retailers zijn behoudend als het gaat om visuele instore en outstore-communicatie in hun winkels. Dit blijkt uit onderzoek van Van Straaten. Traditionele presentatietechnieken voeren nog steeds de boventoon in etalages en winkelinterieurs.

E-commerce

‘Veel vraag naar prijsinformatie webwinkels’

Webwinkels zetten geavanceerde middelen in om de concurrentie af te troefen. De P van prijs uit de marketingmix wordt steeds belangrijker, merkt ook GfK dat hiervoor een nieuwe pricingtool in de markt zet.

E-commerce

Media Markt lokt bezoekers met robot

Media Markt zet een robot Trusty in om bezoekers van de Rotterdamse winkel te begeleiden. Trusty is ontstaan uit een samenwerking tussen Media Markt en de Nederlandse hardwarefabrikant Trust. Het is voor het eerst in Nederland dat een robot wordt ingezet op de winkelvloer, zegt de retailer.

Customer Experience

‘Rocket Internet investeert in shop-app’

Bedrijvenbouwer annex investeerder Rocket Internet zou een belang hebben genomen in Shopkin, een visueel georiënteerde lerende app om mee zoeken en shoppen.

Retail

Provincie Utrecht: leegstand wordt alleen maar groter door internet

De provincie Utrecht wil het aantal detailhandelsmeters in de diverse steden en dorpen drastisch terugbrengen. Het economisch functioneren van de retailsector staat onder enorme druk door internet, zo concludeert de provincie in een maandag verschenen rapport.

E-commerce

Brillenwinkel krijgt drie miljoen groeigeld

Glasses Group Global, in Nederland actief als Glassesco.nl, krijgt een kapitaalinjectie van drie miljoen euro om zijn internationale expansie te financieren.

Retail

Rakuten koopt maker virtuele paskamers

Rakuten uit Japan neemt Fits.me uit Estland over en voegt het technologiebedrijf toe aan zijn portfolio e-commercedochters.

Retail

Vernieuwd WAAT met dagaanbiedingen wooninrichting

Dagaanbiedingensite WAAT trekt een nieuw jasje aan en richt zich in de nieuwe verschijningsvorm op de home & living-markt.

Retail

Consument wil online kopen, in-store afhalen

Een omnichannel experience. Het is inmiddels de focus van bijna iedere retailer. Maar zowel de grote namen als de kleinere worstelen er nog regelmatig mee. De nieuwste trend? Online kopen en in de winkel ophalen. Wie die aankoopoptie niet biedt, lijkt alsnog de boot te missen.

Fulfillment

Reclamefolder.nl begint langdurige tv-campagne

Reclamefolder.nl gaat vanaf zondag gedurende een halfjaar adverteren op televisie op de vier RTL-zenders.

Retail

Pure players presteren beter dan omnichannel retailers

Hogere online conversie. Minder last van verlaten winkelwagentjes. Een betere beoordeling door klanten. En de inzet van personeel is efficiënter. Kortom, pure players scoren online beter dan omnichannel bedrijven op veel KPI’s. Maar niet alle. Zo zijn de hogere gemiddelde kosten van retourzendingen uitzondering op de regel.

Retail

IKEA gaat in herkansing met nieuwe Store-app

IKEA brengt in Nederland een nieuwe Store-app uit voor publiek dat gaat winkelen in een van de filialen van de woonwinkel. De versie van de app die vervangen nu wordt, scoorde bar slecht onder gebuikers.

Marketing