More stories

Welke impact heeft Googles Buy Button op retailers en e-commerce spelers?

Google kondigde onlangs aan dat het een ‘Buy Button’ zou laten verschijnen in zijn zoekresultaten. In eerste instantie zou dit gebeuren bij mobiele zoekresultaten. Logisch, want we weten allemaal dat in sommige delen van de wereld het zoek- en online shoppinggedrag zich meer en meer mobiel afspeelt. Dit is nog maar de start van de launch, dus de kans bestaat dat die binnen afzienbare tijd verder uitgerold wordt naar desktop search pagina’s.

Retail

Iceleads: de win-win-winsituatie van de koopknop

Waarom kun je op de website van grote merken zo vaak niet hun producten kopen of enkel een dealer in de buurt opzoeken? Joris Kroese vroeg het zich af toen hij bij een e-retailer werkte. Waarom zouden die merken niet een linkje op hun site zetten zodat de klanten die hun producten bekijken, direct kunnen overgaan tot aankoop? Dat was de basis voor Iceleads.

E-commerce

De bouwers van Zalando zijn binnenkort te huur

Rocket Internet lanceert Rocket Labs, een apart bedrijf dat is in te huren om SaaS-oplossingen te bouwen voor e-commercebedrijven en marktplaatsen. In eerste instantie enkel voor Rocket-bedrijven, op termijn ook voor buitenstaanders.

Retail

Richard Musch (Netflix) wordt directeur omnichannel ING

Met ingang van 15 juni start Richard Musch als directeur Omnichannel binnen ING Nederland. In deze functie zal hij zich toeleggen op het verder ontwikkelen en uitrollen van de omnichannel dienstverlening van ING.

E-commerce

De toekomst van online boodschappen doen

Nederland is dol op online kopen. En maar liefst 96 procent van onze huishoudens heeft internet. Toch doet slechts vijf procent van de Nederlanders momenteel zijn boodschappen online. De groei is echter ingezet: 44 procent van de consumenten is van plan zijn huis-, tuin- en keukenboodschapjes in de toekomst online te doen.

Retail

Gap exclusief bij Zalando

Zalando zal in Europa online de enige wederverkoper van kledingmerk Gap zijn. De brandstore van de Amerikanen ging begin deze week live.

Retail

Bol.com sterkste retailmerk

Bol.com moederbedrijf Ahold claimt de eerste twee plekken van de eerste editie van het Retail Merkenonderzoek, met een tweede plaats voor Albert Heijn. Kruidvat staat op de derde plaats.

E-commerce

Schoenwinkel Mirapodo levert naar Nederland

Online schoenwinkel Mirapodo breidt zijn werkterrein aanmerkelijk uit en gaat leveren in alle EU-lidstaten.

Retail

Home24 ‘naar de beurs’, Heineken en Berlusconi investeren

Duitse vakmedia speculeren erop dat Home24 zich opmaakt voor een beursgang. De familie van bierbrouwer Heineken kan daarvan profiteren, omdat zij net als de zoon van Silvio Berlusconi, onlangs een belang nam in de meubelwinkel.

Retail

Nieuwe interactieve KPN-winkels volgen klant stap voor stap

KPN opent over twee weken pilotwinkels waarin een aantal nieuwe technologieën wordt beproefd om de klantenservice te verbeteren. De klant wordt er stap voor stap gevolgd, doorlopend geïnformeerd en hoeft amper te wachten.

Retail

Huawei opent partnerstore in Kalverstraat

Huawei opent vandaag samen met T-Mobile in Amsterdam de deuren van de eerste Huawei partnerstore. De samenwerking betekent voor het Chinese bedrijf een primeur voor Europa.

E-commerce

Selfservice: verrijking van de customer experience?

Selfservice is in opkomst. Binnen de service designs van steeds meer organisaties wordt de zelfbediening gezien als verrijking van de customer experience. Dat heeft zo zijn effecten op consumentengedrag.

Customer Experience
Premium

Online omzet Adidas: +56 procent

Sportkledingfabrikant Adidas Group zag de digitale verkopen in het eerste kwartaal van dit jaar met 56 procent groeien.

Retail

CBS-cijfers laten zien: multichannel retailing loont

Fysieke winkels die ook verkopen via een webshop zagen hun digitale omzet met 23,5 procent groeien in het eerste kwartaal van dit jaar. Nieuwe cijfers van het CBS laten ook zien dat multichannel retailers hiermee grotere groei boeken dan pure players.

E-commerce

Googles Kate Adams over de relatie tussen online zoeken en fysiek winkelbezoek

Slechts een handjevol adverteerders pakt het daadwerkelijk goed aan: online advertising, het meten van online impact en de inzet van verzamelde data. “Want mensen worden slimmer, hebben hogere verwachtingen en ongeduldiger. Bedrijven beseffen nog niet volledig hoe ze daar goed op kunnen inspelen,” aldus Kate Adams van Google.

Mobile