New Store Europe vraagt surseance aan
New Store Europe heeft surseance van betaling aangevraagd. Het Bossche bedrijf verzorgde de winkelinrichting van onder meer Carphone Warehouse, BelCompany, het Skype kantoor in Praag en Dixons Retail in Zweden.
New Store Europe heeft surseance van betaling aangevraagd. Het Bossche bedrijf verzorgde de winkelinrichting van onder meer Carphone Warehouse, BelCompany, het Skype kantoor in Praag en Dixons Retail in Zweden.
Veel traditionele retailers die een webshop openen, houden zich met de verkeerde zaken bezig om hun omzet en conversie te verbeteren. Dat vindt Jurjen Jongejan van ISM eCompany.
Intergamma, het moederbedrijf van Gamma, gaat nog dit jaar internetzuilen in zijn winkels plaatsen, zodat klanten het volledige webassortiment kunnen doorzoeken. Ook kunnen klanten zo kasten configureren en gordijnen op maat laten maken.
Een nieuwe app van Datacrowd moet zorgen dat schappen in winkel niet leeg blijven. Klanten kunnen een ‘selfie’ maken van een leeg schap en het label daaronder, waarna winkels het schap kunnen aanvullen.
Eigenlijk was het niet eens bedoeld als serieuze bron van inkomsten, maar de webwinkel Evernote Market levert al wel een omzetbijdrage van 12 miljoen dollar.
Een jaar na de introductie ervan is de app van Westwing nu een miljoen keer gedownload. Mobiel verkeer is goed voor veertig procent van de omzet.
De koers van digitale bedrijvenbouwer Rocket Internet daalt direct na opening van de beurs met meer dan tien procent, een vergelijkbare ontwikkeling met die van dochterbedrijf Zalando na een dag.
Warenhuis Selfridges trekt 40 miljoen pond uit voor een digitaal vijfjarenplan. De multichannelstrategie omvat een nieuwe website, een app en een click & collect-dienst.
Retailer John Lewis investeert 100.000 pond in een Austalische iBeacon startup Localz. De bakens moeten het click & collect proces bespoedigen.
Europa’s grootste besloten webwinkel Vente Privée opent Koroo, ook een winkel voor leden, waar cosmeticafabrikanten nieuwe producten kunnen introduceren.
Na Alibaba in Amerika kent Europa vandaag een aansprekende beursgang, die van Zalando. Daarmee zal het de oorlogskas met nog eens een half miljard euro versterken, bedoeld voor algemene Europese groeidoeleinden.
Het nieuwe prijsbeleid van Kieskeurig.nl zet zoveel kwaad bloed onder webwinkels dat ze zich op grote schaal uit de zoekindex terugtrekken. Tientallen grote webwinkels zijn, net als bol.com en Coolblue, vanaf vandaag niet meer vindbaar in de productvergelijker.
De Nederlandse consument vindt bol.com de beste winkel. IKEA volgt op de tweede plaats, terwijl de Bijenkorf en Douglas de derde plaats delen. Dat blijkt uit jaarlijks onderzoek van OC&C Strategy Consultants naar de waardering van 75 winkelketens onder ruim drieduizend consumenten.
Computerwinkel Alternate.nl laat zijn producten uit de zoekindex van Kieskeurig.nl verwijderen. Het bedrijf is de volgende grote webwinkel die zich verzet tegen de nieuwe tarieven die de productvergelijker van Sanoma morgen doorvoert.
bol.com haalt honderdduizenden artikelen uit de index van Kieskeurig.nl en Coolblue wordt ertoe gedwongen zijn hele aanbod uit de prijsvergelijker van Sanoma te halen. Vanaf morgen krijgen webwinkels nieuwe reclameprijzen opgelegd, wat soms tot 50 procent hogere klikprijzen leidt.