Microsoft krijgt flagship store in New York
Microsoft opent een eigen winkel in New York City aan 677 Fifth Avenue. Dat heeft het bedrijf zojuist bevestigd. Geruchten over een eigen flagshipwinkel deden al langer de ronde.
Microsoft opent een eigen winkel in New York City aan 677 Fifth Avenue. Dat heeft het bedrijf zojuist bevestigd. Geruchten over een eigen flagshipwinkel deden al langer de ronde.
Meer dan de helft van al het verkeer (en de winstmarge) op de sites en apps van VakantieVeilingen.nl komt al uit mobiele dragers. “Mobiel staat bij ons centraal in de customer journey. Volgend jaar beginnen we te bouwen aan de band met onze klanten als ze op hun bestemming zijn”, zegt UX- en conversiemanager Fabian Spaargaren.
Vergelijk.nl opent met Feestartikelen en Gadgets nieuwe productcategorieën en dat is een voorbode voor meer. Volgend jaar gaat de site helemaal in het nieuw.
De commercieel directeur van VNU Vacature Media, Florence Schmit, wordt per 1 oktober commercieel directeur bij AlbumPrinter van Albelli.
H&M zet zijn internationale digitale expansie kracht bij en opent volgend jaar nog eens tussen de acht en tien winkels. Mede de digitale verkopen steeg de omzet afgelopen kwartaal met meer dan twintig procent.
De generatie 25 tot 34 jaar neigt het meest tot het online doen van hun boodschappen, ook al heeft meer dan de helft van hen een supermarkt binnen tien minuten afstand van hun huis.
Catawiki.nl uit Assen trekt tien miljoen euro aan van investeerders voor Europese uitbreiding. De hoofdinvesteerder is venture capitalist Accel Partners, dat hiermee zijn eerste Nederlandse investering doet.
Slechts 32 procent van de Amerikaanse retailers heeft een mobiele strategie voor het komende feestseizoen, ondanks het concurrentievoordeel dat hiermee kan worden behaald. Dat blijkt uit een studie 2014 Holiday Retail Audit van eBay onder duizend winkelbedrijven.
In de competitieve retailwereld met toenemend kritische consumenten is een omnichannel strategie niet meer genoeg. Big Data omzetten naar inzichten staat centraal. Het denken in kanalen wordt vervangen door het denken in consumentenbeleving. Alleen met compleet nieuwe businessmodellen kan de retailbranche meer consumentenwaarde bieden.
Europese webwinkels kunnen in de loop van 2015 een internationaal keurmerk gaan aanvragen. Dat zou de EU-variant zijn van het stempel dat Thuiswinkel.org aan Nederlandse shops verstrekt.
“Het zal niet lang duren voordat we automatisch je boodschappenlijstje gaan maken. Met een druk op de knop zou die 80 à 90 procent correct zijn”, zei AH.nl-baas Adriaan Thierry vanochtend. Hij bouwt aan een reeks digitale vernieuwingen.
Het grote Amerikaanse warenhuis Macy’s rolt zijn ShopBeacon-technologie landelijk uit, ruim voor de feestdagen. Vorig jaar werd al kleinschalig met iBeacon geëxperimenteerd in San Francisco en New York.
De Nederlandse consument heeft in de eerste zes maanden van 2014 voor 6,6 miljard euro uitgegeven bij webwinkels. Het online kanaal is daarmee goed voor 4 procent van de aankopen, zo meldt Thuiswinkel.org na GfK-onderzoek.
Het failliete Britse retailbedrijf Phones4U wordt in onderdelen verkocht. Vodafone neemt 140 Britse winkels over, en EE koopt voor 2,5 miljoen pond 58 winkels. Daarnaast heeft Dixons Carphone 800 werknemers ingehuurd van zo’n 160 winkels. In totaal zijn daarmee zo’n tweeduizend banen gered, maar voor zeker 2400 werknemers is er geen toekomst meer.
Betaaldienst Klarna trekt zwaargewichten aan van PayPal, Alliance Data en Apple Payments om zijn Amerikaanse tak op te tuigen. Het bedrijf bevestigde zojuist de geruchten dat het de hevig concurrerende Amerikaanse markt betreedt.