More stories

Shopper wil mobiel, maar blijft kritisch (infographic)

Voor het vijfde jaar op rij heeft Cognizant samen met RIS News de Shopper Experience Study uitgevoerd. En wel onder ruim 5.300 consumenten. Mobiel is de trend, maar tevreden is de shopper niet.

E-commerce

Twee miljoen euro groeigeld voor Scoupy

Netwerk VSP verkoopt zijn aandelen Scoupy aan Sanoma Ventures en Gennie Freen Producties. Zij investeren bovendien, samen met de oprichters van het mobiele marketingbedrijf, twee miljoen euro om de groei te versnellen.

Customer Loyalty

Hema vernieuwt: meer ‘online only’ assortiment

Warenhuis Hema gaat via zijn website nog meer artikelen verkopen die niet in de winkels liggen. De fotozuilen worden internetkiosken en binnenkort krijgen medewerkers iPads om klanten mee te helpen oriënteren en kopen.

E-commerce

Thomas Joosten weg als CEO Zanox

De complete directie van Zanox International wordt vervangen, onder wie CEO Thomas Joosten, en enkel de financieel directeur blijft aan. De directie van fusiebedrijf Affiliate Window neemt de controle over.

Marketing
Premium

Vente Privée: veertig procent omzet via mobiel

De besloten webwinkel Vente Privée realiseert in Nederland 38 procent van zijn omzet via het mobiele kanaal. Om de mobiele winkel te verbeteren, brengt het een nieuwe versie uit van zijn app voor Android en iOS.

E-commerce

Apple laat webshops voorverkoop iPhone 6 sluiten

Een aantal Nederlandse webwinkels moet de voorverkoop van de iPhone 6 staken. Ze lopen vooruit op Apples schema en worden teruggefloten.

E-commerce

Britse retailketen Phones 4U valt om: 5000 banen weg

Retailer Phones 4U uit Engeland is failliet. Ruim vijfduizend banen staan op de tocht. Directe aanleiding is het besluit van enkele mobiele aanbieders om niet meer te willen leveren.

E-commerce

Google lanceert Android voor derde wereld

Google heeft zojuist in New Delhi, India, een lijn mobiele telefoons gepresenteerd van minder dan honderd euro. Hiermee wil het de volgende miljard mensen op mobiel internet krijgen.

Mobile

Outfittery zet 3D-mannenscanner in Utrecht

Webwinkel Outfittery staat volgende week vier dagen in Hoog Catharijne om mannen de maat te nemen met een 3D-scanner.

E-commerce

DHL en Zalando testen bezorgbox voor de voordeur

Zalando en DHL houden begin volgend jaar een proef met een nieuw soort bezorgbox. Die kan veilig pakketjes ontvangen in een voordeurdoos, ook voor huishoudens in flats en locaties zonder eigen voortuin.

E-commerce

‘We bundelen straks alle vervoerders’

Van veel kleine webwinkels een grote partij maken voor logistieke processen: SendCloud wil de schakel zijn tussen webshop en vervoerder. De internationale uitrol zal niet te lang op zich laten wachten.

E-commerce

eBay opent in-app reclamenetwerk

eBay opent een reclamenetwerk in zijn mobiele apps, die wereldwijd meer dan een kwart miljard keer is gedownload.

Marketing

Bol.com betrekt nieuw hoofdkantoor in Utrecht

Het hoofdkantoor van bol.com is na vier jaar al weer te klein geworden. De webwinkel verhuist rond de jaarwisseling van het noordwesten naar het zuidwesten van Utrecht.

E-commerce

SEOshop lanceert premiumpakket

Webwinkelplatform SEOshop lanceerde zojuist zijn premiumproduct, speciaal voor grote webwinkels en merken met online shops. Klanten krijgen hierbij voorrang bij hulpvragen en verzoeken om technische nieuwigheden te bouwen.

E-commerce

Promotie app MyShopi werkt met iBeacon

De Belgische promotie-app MyShopi gaat samen met winkelbedrijf Delhaize de iBeacon-technologie omarmen. In tien Belgische supermarkten krijgen klanten meldingen over promoties en cashback-acties als ze langs bepaalde producten lopen, onder meer van Coca-Cola.

Conversie