More stories

Fysieke retailer doet weinig met mobiel

Slechts 32 procent van de Amerikaanse retailers heeft een mobiele strategie voor het komende feestseizoen, ondanks het concurrentievoordeel dat hiermee kan worden behaald. Dat blijkt uit een studie 2014 Holiday Retail Audit van eBay onder duizend winkelbedrijven.

E-commerce

Retail, de nieuwe technologieleider?

In de competitieve retailwereld met toenemend kritische consumenten is een omnichannel strategie niet meer genoeg. Big Data omzetten naar inzichten staat centraal. Het denken in kanalen wordt vervangen door het denken in consumentenbeleving. Alleen met compleet nieuwe businessmodellen kan de retailbranche meer consumentenwaarde bieden.

Retail

‘Europees keurmerk webwinkels in 2015’

Europese webwinkels kunnen in de loop van 2015 een internationaal keurmerk gaan aanvragen. Dat zou de EU-variant zijn van het stempel dat Thuiswinkel.org aan Nederlandse shops verstrekt.

E-commerce

AH.nl maakt zich op voor reeks online vernieuwingen

“Het zal niet lang duren voordat we automatisch je boodschappenlijstje gaan maken. Met een druk op de knop zou die 80 à 90 procent correct zijn”, zei AH.nl-baas Adriaan Thierry vanochtend. Hij bouwt aan een reeks digitale vernieuwingen.

E-commerce

Macy’s rolt iBeacon-programma landelijk uit

Het grote Amerikaanse warenhuis Macy’s rolt zijn ShopBeacon-technologie landelijk uit, ruim voor de feestdagen. Vorig jaar werd al kleinschalig met iBeacon geëxperimenteerd in San Francisco en New York.

E-commerce

Nederlander besteedt 6,6 miljard euro bij webshops

De Nederlandse consument heeft in de eerste zes maanden van 2014 voor 6,6 miljard euro uitgegeven bij webwinkels. Het online kanaal is daarmee goed voor 4 procent van de aankopen, zo meldt Thuiswinkel.org na GfK-onderzoek.

E-commerce

Onderdelen retailer Phones4U verkocht

Het failliete Britse retailbedrijf Phones4U wordt in onderdelen verkocht. Vodafone neemt 140 Britse winkels over, en EE koopt voor 2,5 miljoen pond 58 winkels. Daarnaast heeft Dixons Carphone 800 werknemers ingehuurd van zo’n 160 winkels. In totaal zijn daarmee zo’n tweeduizend banen gered, maar voor zeker 2400 werknemers is er geen toekomst meer.

E-commerce

Klarna bevestigt: begin 2015 naar Amerika

Betaaldienst Klarna trekt zwaargewichten aan van PayPal, Alliance Data en Apple Payments om zijn Amerikaanse tak op te tuigen. Het bedrijf bevestigde zojuist de geruchten dat het de hevig concurrerende Amerikaanse markt betreedt.

E-commerce

Jaaromzet modewinkel ASOS: 1,2 miljard euro

De andere grote Europese modewinkel, ASOS, sluit het boekjaar af met een omzet van 1,2 miljard euro. De groei van 27 procent komt vooral uit thuismarkt Engeland, maar de directie investeert fors in Europese groei.

E-commerce

Media Markt heeft een ballenbak

De ballen ontbreken, maar verder is er alles dat mannen moet behagen: bier, whiskey, een pokerruimte, bokszakken, en niet te vergeten: speelgoeddrones. Tegenover de Media Markt in winkelcentrum Hoog Catharijne werd gistermiddag de Man Cave geopend, een plek die het begrip beleveniswinkel nieuw elan moet geven.

Customer Experience

Europese e-commerceomzet 2014: 205 miljard

Webwinkels in West-Europa zetten dit jaar naar verwachting voor meer dan tweehonderd miljard euro om in het b2c-segment.

E-commerce

Shopper wil mobiel, maar blijft kritisch (infographic)

Voor het vijfde jaar op rij heeft Cognizant samen met RIS News de Shopper Experience Study uitgevoerd. En wel onder ruim 5.300 consumenten. Mobiel is de trend, maar tevreden is de shopper niet.

E-commerce

Twee miljoen euro groeigeld voor Scoupy

Netwerk VSP verkoopt zijn aandelen Scoupy aan Sanoma Ventures en Gennie Freen Producties. Zij investeren bovendien, samen met de oprichters van het mobiele marketingbedrijf, twee miljoen euro om de groei te versnellen.

Customer Loyalty

Hema vernieuwt: meer ‘online only’ assortiment

Warenhuis Hema gaat via zijn website nog meer artikelen verkopen die niet in de winkels liggen. De fotozuilen worden internetkiosken en binnenkort krijgen medewerkers iPads om klanten mee te helpen oriënteren en kopen.

E-commerce

Thomas Joosten weg als CEO Zanox

De complete directie van Zanox International wordt vervangen, onder wie CEO Thomas Joosten, en enkel de financieel directeur blijft aan. De directie van fusiebedrijf Affiliate Window neemt de controle over.

Marketing