De Yandex leak: waardevolle SEO-informatie
Recent lekte de broncode van Yandex uit. Die geeft een blik op hoe websites daar worden gerangschikt. Waarschijnlijk werkt Google deels op dezelfde manier.
Recent lekte de broncode van Yandex uit. Die geeft een blik op hoe websites daar worden gerangschikt. Waarschijnlijk werkt Google deels op dezelfde manier.
Met het vrijgeven van ChatGPT eind vorig jaar was Generative AI ineens overal. Interessant, maar vooral nog spielerei. Met Nederlandse kenners bogen we ons over verschillende use cases en de toekomstverwachtingen. ‘De truc is om te weten hoe je verschillende tools aan elkaar knoopt.’
Eind 2022 kregen we nog een aantal Google-updates. Samen met andere verschuivingen bij Google een goed ijkpunt om te kijken naar de SEO-trends.
Meer content is niet altijd beter. Met content-snoeien zorg je ervoor dat je content aansluit bij de verwachtingen van je bezoekers en van zoekmachines.
ChatGPT was groot nieuws vanwege zijn ontzagwekkende niveau. We testten de chat en vroegen het programma zelf ook naar de mogelijkheden en de grenzen.
FAQ helpt SEO. Een pagina met veelgestelde vragen en de antwoorden op die vragen kan enorm helpen om je zichtbaar in de zoekresultaten te vergroten.
‘FAQ schema’ is een gewild ‘rich result’ in Google. Deze vorm van structured data geeft vragen en antwoorden direct in de zoekresultaten weer.
Traditioneel crawlen zoekmachines en trekken ze informatie uit een website. Met het nieuwe IndexNow-protocol sturen websites zelf actief informatie.
Heeft je bedrijf fysieke locaties en gaat een groot deel van de omzet ‘face to face’? Aan de slag met je Google-bedrijfsprofiel en Google Store Locator.
De algoritmes van Google veranderen regelmatig. Hoe zorg je dat je SEO-vriendelijke teksten schrijft? Checklists voor een goede SEO-tekst anno 2022.
Een gesprek met PPC-expert Frederick Vallaeys van Optmyzer PPC advertising en de positieve en de negatieve aspecten van Performance Max.
Deze week was het weer zover: de nieuwste editie van Friends of Search in Amsterdam. Voor het geval je er niet bij kon zijn: we schreven een verslag in twee delen van wat ons opviel en wat we aan informatie opdeden. Gisteren deel 1, nu deel 2.
Deze week was het weer zover: de nieuwste editie van Friends of Search in Amsterdam. Voor het geval je er niet bij kon zijn: we schreven een verslag in twee delen van wat ons opviel en wat we aan informatie opdeden. Nu deel 1, morgen deel 2.
Een blog alleen als je tijd en moeite besteedt aan kwaliteit. Korte teksten zijn bij Google’s algoritme niet populair en op flutinhoud knappen je lezers af.
Online zichtbaarheid is belangrijk als er veel concurrentie is. Lees hier ons SEO-onderzoek naar de 10 grootste supermarktketens die in België actief zijn.