SEO: Wat we kunnen leren van de Amerikaanse zoekresultatenpagina
Google’s pagina met zoekresultaten verandert. Een blik op de VS laat zien wat er nog aankomt. Vijf veranderingen en de consequenties voor je SEO-strategie.
Google’s pagina met zoekresultaten verandert. Een blik op de VS laat zien wat er nog aankomt. Vijf veranderingen en de consequenties voor je SEO-strategie.
Het gisteren gehouden Friends of Search stond dit jaar in het teken van onder meer search measurement, search hygiëne en Machine Learning en AI. Dit jaar was Reprise er ook weer bij om naar de verschillende experts te luisteren. De belangrijkste take aways.
Nu Google meer over de werking van hun platforms onthult, moeten SEO’s mee-evolueren en nog technischer worden, aldus SEO-kanon Bartosz Góralewicz.
Regels met nadelige gevolgen voor zichtbaarheid en conversie op marketplaces komen eraan. Beperk nu de schade en zorg juist voor concurrentievoordeel.
Als je geen rekening houdt met UX levert SEO niets op, vindt SEO- & UX consultant Astrid Kramer. Dus hoe kunnen SEO en UX elkaar ondersteunen?
Een experiment: paginering aanbieden aan Google op een SEO-vriendelijke manier, zonder dekkingsfouten of onlogische SERP’s op diepergelegen pagina’s.
Branding en merkbekendheid hebben onmiskenbaar effect op SEO. “Als mensen over je merk praten, zal Google die vermeldingen zien als impliciete links.”
Bij Google Voorpaginanieuws bepalen de structuur en kwaliteit van je pagina mede of je bij het belangrijkste nieuws verschijnt. Daarin is nu iets veranderd.
Hoe beter de content-elementen op je site op SEO zijn ingericht, hoe meer bezoek vanuit Google. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Een basishandleiding.
Vaak wordt bij SEO meteen aan Google gedacht. Maar in feite zijn marketplaces ook zoekmachines. Ook daarvoor moet je dus […]
Pinterest wordt vaak over het hoofd wordt gezien door marketeers. Onterecht, want gebruikersaantallen groeien en het biedt interessante mogelijkheden.
Er komt veel kijken bij een sitemigratie. Hoe zorg je ervoor dat het schrijven van de redirects voor een sitemigratie efficiënt verloopt?
Google lijkt video steeds vaker bóven tekstuele resultaten te plaatsen. Voor de SEO van video zijn Key Moments een belangrijke ontwikkeling.
Zoekmachines willen betrouwbaarheid. In de SEO-wereld wordt de betrouwbaarheid van een website ‘autoriteit’ genoemd. Wat is het en hoe verbeter je het?
Uitgangspunt van een succesvolle websitemigratie dient dan ook altijd het behoud van organische posities en daardoor organisch verkeer te zijn. Maar hoe pak je dat nu eigenlijk goed aan?