More stories

Wat iedere webshop kan leren van de fashion-branche: Drie best practices

Doe je voordeel met drie praktijken uit de fashion-branche: offline en online dezelfde ervaring, gebruik klantprofielen en het belang van snelle levering.

Service Design

Consumenten betalen webwinkels als laatste: Drie tips om dat te verbeteren

Grote stijging in online winkelen, maar consumenten betalen juist webshops laat. Drie tips om betalingsachterstanden bij je klanten te voorkomen.

Payment

Hoe de reisbranche kan profiteren van data-inzichten

Profijt van data-analyse: ook de horeca analyseert recensies, koopt efficiënter in en optimaliseert prijzen dankzij data. De principes en wat praktijkvoorbeelden.

Travel

Écht outside-in denken in het commerciële proces: Zo pak je het aan

Outside-in denken is een goed principe maar geeft in de praktijk soms frictie. Halfslachtige implementatie en de verkeerde metrics zijn vaak het probleem.

HubSpot

Achter de schermen bij de ABN AMRO-apps: Digitaal huishoudboekje Grip (2/3)

Bankieren met een app is gemeengoed, maar wat gebeurt er achter de schermen? Een video-interview met Roland Booijen over ABN AMRO’s Grip.

Tech

Hyperautomation: conversational AI is het gesprek van de toekomst (3/5)

Chatbots zijn bekend. Bij hyperautomation gaat het om meer: zet Conversational AI niet slechts in voor één kanaal maar voor een omni-channel-strategie.

Innovatie

Minimalisme in UX design: is ‘less’ echt ‘more’?

Minimalisme is een dominante trend in UX design. Less is more lijkt onlosmakelijk verbonden met minimalistisch webdesign. Maar is dat altijd terecht?

Marketing
Premium

Spotify gaat audio-previews geven bij podcasts

Waar gaat een podcast over, hoe onderhoudend of vakkundig zijn de presentatoren? De beschrijving van een podcast alleen laat nog veel aan de fantasie over. Spotify koopt een klein bedrijf wiens technologie dat gat veranderen.

Venture

De operationele impact van D2C voor de groothandel: de klantenservice (2/3)

Voor groothandels liggen er kansen voor directe verkoop aan consumenten (D2C), maar de operationele impact is groot. Deel 2: de klantenservice.

E-commerce

Bernadette Wijnings (Blanco): ‘Fundraising is een salesproces: mouwen opstropen en gáán!’

Scale-up Blanco automatiseert processen rond vermogensbeheer. Bernadette Wijnings haalde €10.000.000 groeikapitaal op. Ze bereidt nu de volgende ronde voor.

Financials

Customer Data Platforms: de heilige graal van marketing?

Customer Data Platforms staan in de belangstelling. Zijn ze de ultieme oplossing voor klantgegevens, zoals dit boek stelt? Een recensie.

Strategy

Hoe NS de OV-fiets innoveerde

De OV-fiets is 10 jaar oud. Met meer dan 5 miljoen ritten in 2019 is de druk om te presteren hoog. De NS en INFO maakten de OV-fiets klaar voor de toekomst.

Innovatie

Case: Chat- en voicebot analytics bij Rabobank 

Voor de optimalisatie van voice- en chatkanalen is de inzet van analytics belangrijk. Een blik op de opzet van conversational analytics bij Rabobank.

Customer Service

‘Gast, waar is mijn vitrinekast’: B2B-commerce in de evenementenindustrie

Een scrumteam stampte voor de RAI een geheel nieuwe, intuïtief te begrijpen klantenportal uit de grond, terwijl de business gewoon doorging.

Agile
Premium

Investering voor SaaS-platform designthinking TheyDo

TheyDo.io, een platform voor digital designthinking heeft een investering van 400.000 opgehaald bij de angelsgroep Arches Capital.

Venture