More stories

Starred.com opent kantoor in Spanje

Het Nederlandse technologiebedrijf Starred.com opent na Londen nu ook een kantoor in Barcelona. Oprichter Lars van Wieren gaat de leiding over Engeland overdragen om zich te richten op verdere Europese expansie en, eind 2017, mogelijk een eerste grote investeringsronde.

Customer Experience

Marriott begint Nederlandse accelerator

Marriott start een acceleratorprogramma in Nederland als onderdeel van een internationaal innovatieprogramma van de hotelketen.

Travel

PwC over Media & Entertainment: ‘Het gaat niet om prijs’

Het gaat niet om de prijs en het gaat niet om distributie van content in de digitale business. De Entertainment & Media Outlook 2017–2021 van PwC stelt wat niet-mediabedrijven al lang weten: ‘Het gaat om de gebruikerservaring’.

Customer Experience

IoT: design met intentie

Van een waterkoker die je op afstand aan kunt zetten tot een horloge dat je hartslag meet en daar conclusies […]

Service Design

BPD herontwikkelt de digitale bouwwereld

Toen ik BPD in 2014 leerde kennen was ik net gestart als strateeg bij TamTam (part of Dept), en klaar […]

Service Design

Design thinking onder personeel: ‘Aansluiten en weer gedag zeggen’

Nederlandse organisaties lijken moeite te hebben met de omarming van ‘design thinking’. Nieuw is de denkwijze niet en internationaal zijn er wel al heel wat namen die dit toepassen. Met name het borgen van de denkwijze onder bestaand personeel blijkt nogal eens een uitdaging.

Strategy

Customer experience moet verantwoordelijkheid directie worden

Te veel bedrijven denken customer-centric te zijn zonder dat ze ooit een klant hebben gesproken. Over de klant nadenken is toch echt iets anders dan hem vragen naar zijn ervaringen. En dat maakt het verschil tussen een succesvol project en weggegooid geld.

Customer Experience

Mobiele internetbank N26 met zakelijke rekeningen

De Europees werkende mobiele internetbank N26 biedt ondernemers nu ook de mogelijkheid om er een zakelijke bankrekening te openen.

Start-ups

Innovatie: hoe versnel je de organisatie in denken en doen?

Al weken loop je rond met een briljant idee voor een nieuw platform, digitale propositie of een fantastische app. Maar hoe krijg je het van idee naar concept? En hoe krijg je de rest van het bedrijf mee? Oftewel: hoe versnel je de organisatie in denken en doen?

Service Design

Nederlandse investeringen in fintech blijven achter

De financiële sector investeert internationaal vijftien procent van de omzetten in vernieuwende en mogelijk ontwrichtende fintech. Bij Nederlandse financials ligt dat percentage op de helft: acht procent. Opvallend, want een nieuw PwC-rapport laat zien dat de sector verwacht een kwart van zijn omzet aan nieuwe spelers te verliezen.

Financials

Trōv: on-demand verzekeren voor losse items

DIAmond Award winnaar Trōv is een van de meest genoemde cases wanneer het gaat om disruptie van de verzekeringsbranche. Maar wat doet Trōv nou precies? Wat is het business model? En hoe succesvol is het? Trōv’s oprichter en CEO Scott Walchek deelt zijn visie en leerervaringen in een keynote presentatie tijdens DIA Amsterdam op 10 en 11 mei 2017.

Disruptie

Stemgestuurd pizza bestellen bij Takeaway.com

Klanten van het Duitse zusje van Thuisbezorgd.nl kunnen met hun stem bestellingen plaatsen bij hun lokale thuisbezorger. Ze hebben enkel een Amazon Echo nodig, een ‘praat- en luisterpaaltje’ dat met internet is verbonden.

Duitsland

UX-onderzoekscentrum voor ANWB: ‘Elk onderzoek beter dan geen onderzoek’

Zo’n drie jaar geleden richtte de ANWB een intern ‘UX Center’ op voor onderzoek. Het verving daarmee de gebruiksonderzoeken die door externe bureaus werden verricht. Waarom deed de organisatie dat? En wat levert zoiets op?

Customer Experience

KLM past design thinking toe met TU Delft

KLM gaat samen met TU Delft de komende vijf jaar design thinking toepassen om nieuwe producten te bedenken en bestaande processen te optimaliseren. Zo kijken studenten van de TU Delft naar een betere boardingprocedure en virtual reality aan boord.

Travel

Risk As A Service brengt de innovatiemindset

Binnen ABN AMRO werken we samen met veel andere afdelingen en met externe partners aan innovatie. In dit blog wil ik één van deze samenwerkingen nader toelichten. Een jaar geleden zijn we met de afdeling Risk Management een innovatietraject gestart met de vraag hoe we kredietaanvragen van klanten op korte termijn beter en sneller kunnen behandelen. Met als vergezicht om de kansen die ‘Risk As A Service’ (RAAS) biedt te ontdekken: het commercieel aanbieden van risico-management als nieuwe dienst.

Service Design