Veertien dagen tot Lean Innovation Summit Rotterdam
Op dinsdag 12 november vindt in De Doelen te Rotterdam de Lean Innovation Summit plaats, ook wel ‘de beste innovatietraining voor teams’ genoemd.
Op dinsdag 12 november vindt in De Doelen te Rotterdam de Lean Innovation Summit plaats, ook wel ‘de beste innovatietraining voor teams’ genoemd.
Ducttape en tiewraps, een innovatieve klusser kan niet zonder. Binnen de kantoormuren lijken Design Sprints de ultieme klusmethode om tot nieuwe prototypes te komen. Zet een gefocust team voor een specifieke uitdaging bij elkaar en met een Design Sprint weten ze binnen een week welke ideeën wel (of niet) werken voor hun doelgroep. Maar voor welk type probleem is de methode geschikt en welke ingrediënten zijn nodig om tot een werkbaar eindresultaat te komen?
Apple stopt met iTunes op desktops en laptops en brengt daarvoor in de plaats drie nieuwe apps uit: Music, TV en Podcasts.
Hoe ‘maak’ je een design system? Een dergelijk systeem is de basis voor alle ontwikkeling van producten en marketingcommunicatiemiddelen. Onmisbaar voor een succesvol groeiende organisatie, dus. Het begin van een design system bestaat uit een blauwdruk met drie stappen.
Snel concrete resultaten boeken, daarvoor is de designsprintmethodiek ontwikkeld. Het is een goede manier om lange inspraak- of ontwikkelingstrajecten te doorbreken. Je kunt binnen een week resultaat laten zien en zo de stakeholders op één lijn krijgen.
Design sprints worden populairder. Met de komst van Design Sprint 2.0 gaat dat sneller dan ooit: het team – bestaande uit prototypers en een facilitator – komt vier dagen achtereen bij elkaar. De beslisser (‘decider’) en andere stakeholders en experts zijn uitgenodigd voor twee van die dagen.
Het gebruik van psychologie neemt langzaam toe binnen de online marketing, maar wordt nog te veel toegepast als ‘trucje’ en te weinig als fundament. Het sporadisch toepassen van psychologische ‘trucjes’ zonder vooronderzoek, maakt het lastig om iets te leren over je gebruikers en kan daardoor het optimaliseren van je website stagneren. Hoe zet je ‘psychologie’ wel goed in?
Iedere organisatie heeft wel voorbeelden van systemen die volgens het boekje zijn geïmplementeerd maar toch hun beloften niet waarmaken. Servicedesign kan helpen om deze kloof tussen IT en de business te dichten. Dat gaat veel verder dan UX design.
Inmeten 2.0 waarmee op basis van computer vision daken, trappen en vloeren nauwkeuriger dan voorheen kunnen worden ingemeten, direct kunnen worden gevisualiseerd middels augmented reality en direct een offerte kan worden uitgebracht. Verschillende bedrijven passen inmeten 2.0 toe of zijn er mee aan het experimenteren zoals EDF, Otolift en IKEA. Een tot nu onderbelichte trend die veel positieve impact heeft op bedrijfsprocessen.
Veel bedrijven zeggen dat ze klantgericht werken, terwijl ze vooral techcentrisch zijn. Om loyale klanten te winnen, moeten deze organisaties eerst naar de onderliggende wensen en behoeften van consumenten kijken om daarna de techniek in te zetten die daar invulling aangeeft.
Voor mediabedrijven zijn twee zaken essentieel: het voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar maken van hun content op verschillende apparaten en kanalen. En ten tweede moet dit veilig verlopen. Zo combineer je deze zaken.
De focus op technologie en het klakkeloos doen van aannames zorgen ervoor dat er producten ontstaan waar mensen niet op zitten te wachten. Door het belang van kwalitatief onderzoek in het bedenk- en ontwerpproces te benadrukken, krijg je echt inzicht in de behoeften en kom je tot betere oplossingen.
Het dagelijks gebruik van Google Home-apparaten in huishoudens wereldwijd is afgelopen twaalf maanden gegroeid met een factor vijf. Het gaat om zeker tientallen miljoenen toestellen.
OV-fiets, het simpele en oer-Hollandse concept dat is bedoeld om de reiziger op zijn of haar ‘echte’ bestemming te krijgen, is al meer dan tien jaar een succes. Het gebruik van OV-fiets is zo hard gegroeid, dat het niet meer vanzelfsprekend is dat je op ieder moment van de dag een fiets kunt krijgen. Ook staat het softwareplatform achter de fietsservice door de groei onder druk. Hoe zorg je ervoor dat de gebruiker van OV-fiets het een prettige service blijft vinden?
Hoe communiceer je effectief en efficiënt met de 19.000 eigenaren van je bedrijf? Die vraag stelde FrieslandCampina zich een aantal jaar geleden bij de herijking van de communicatiestrategie. Het heeft onder andere geleid tot een drastische vernieuwing van het online platform melkweb en de introductie van twee nieuwe apps.