More stories

Emerce Engage: ‘Zonder vertrouwen geen klanten’

Veel bedrijven zeggen dat ze klantgericht werken, terwijl ze vooral techcentrisch zijn. Om loyale klanten te winnen, moeten deze organisaties eerst naar de onderliggende wensen en behoeften van consumenten kijken om daarna de techniek in te zetten die daar invulling aangeeft.

Customer Loyalty

Hoe houd je een mediaplatform op piekmomenten in de lucht?

Voor mediabedrijven zijn twee zaken essentieel: het voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar maken van hun content op verschillende apparaten en kanalen. En ten tweede moet dit veilig verlopen. Zo combineer je deze zaken. 

Service Design

Innovatie: eerst onderzoeken dan doen

De focus op technologie en het klakkeloos doen van aannames zorgen ervoor dat er producten ontstaan waar mensen niet op zitten te wachten. Door het belang van kwalitatief onderzoek in het bedenk- en ontwerpproces te benadrukken, krijg je echt inzicht in de behoeften en kom je tot betere oplossingen.

Service Design

Gebruik Google Home-apparaten vervijfvoudigd

Het dagelijks gebruik van Google Home-apparaten in huishoudens wereldwijd is afgelopen twaalf maanden gegroeid met een factor vijf. Het gaat om zeker tientallen miljoenen toestellen.

Voice

OV-fiets: hoe houd je de service prettig?

OV-fiets, het simpele en oer-Hollandse concept dat is bedoeld om de reiziger op zijn of haar ‘echte’ bestemming te krijgen, is al meer dan tien jaar een succes. Het gebruik van OV-fiets is zo hard gegroeid, dat het niet meer vanzelfsprekend is dat je op ieder moment van de dag een fiets kunt krijgen. Ook staat het softwareplatform achter de fietsservice door de groei onder druk. Hoe zorg je ervoor dat de gebruiker van OV-fiets het een prettige service blijft vinden?

Service Design

FrieslandCampina bouwt omnichannel oplossing met melkveehouders

Hoe communiceer je effectief en efficiënt met de 19.000 eigenaren van je bedrijf? Die vraag stelde FrieslandCampina zich een aantal jaar geleden bij de herijking van de communicatiestrategie. Het heeft onder andere geleid tot een drastische vernieuwing van het online platform melkweb en de introductie van twee nieuwe apps.

Service Design

Resultaten voice verrassen Virgin Trains

Veel meer Engelsen dan verwacht gebruiken de spraakinterface van Amazon Alexa om treinkaartjes te kopen bij Virgin Trains.

Voice

App marketing: 3 stappen die veel appmarketeers vergeten

Na het (her)ontwikkelen van een app, storten bedrijven zich op het promoten ervan: zo snel mogelijk veel downloads realiseren. Een cruciale fout. Deze drie stappen worden vaak vergeten.

Customer Engagement

BMW stopt spraakbesturing in auto’s

Nieuwe auto’s van BMW worden vanaf volgend jaar uitgerust met spraakbesturing. De zogeheten BMW Intelligent Personal Assistant kan overweg met andere spraaksystemen, zoals die van Amazon.

Voice

GVB-casus: van product- naar klantgedreven kaartjes verkopen

Veel incidentele reizigers en toeristen ervaren de selfservice kaartjesautomaten van GVB in Amsterdam als één groot raadsel. Reden voor de openbaar vervoerder van Amsterdam om bij het ontwerp van de nieuwe generatie ticketmachines de gebruiker centraal te stellen.

Service Design

Helft interacties Google Assistant zijn ‘multimediaal’

Google Assistant wordt zelden alleen gebruikt maar vaak in combinatie met een aanraakscherm. De spraakapplicatie zal ook meer met grotere beeldschermen geïntegreerd gaan werken.

Service Design

Google lanceert Assistent in Nederland

Google brengt vandaag voice-app Assistent uit in Nederland op mobiele telefoons. Achttien bedrijven bieden bij livegang ee integratie. Voor eind 2018 komen ook apparaten Home en Home Mini op de markt.

Voice

Philips met AR-app baarddragers in Cannes

‘Hoe zou een baard mij staan en welke precies?’, is een vraag die menig man zich wel eens stelt. Philips geeft antwoord op die vraag met een speciale AR-app, die het deze week toonde in Cannes.

Mobile

Google met app-maker voor niet-techies

Zakelijke en educationele gebruikers van Googles softwarepakket G Suite kunnen, ook als ze niet technisch zijn, hun eigen apps gaan maken. Het bedrijf brengt daartoe App Maker uit.

Tech

Service design zorgt voor een betere customer experience

In de praktijk blijken consumenten weinig van ‘de klant centraal stellen’ te merken. Voor een deel komt dat doordat organisaties druk bezig zijn om interne uitdagingen het hoofd te bieden. Van die mooi bedachte customer experience blijft in de praktijk weinig over. Service Design geeft bedrijven een duidelijk framework én maakt van het ‘denken vanuit de klant’ een tweede natuur.

Service Design
1 3 4 5 6 7 15