Oer chatapp ICQ plotseling hit in Brazilië
Herinnert u zich deze nog? De inmiddels al bijna weer vergeten chatapp ICQ is plotseling weer een hit in Brazilië, populairder zelfs dan WhatsApp en Facebook in de iTunes Store.
Herinnert u zich deze nog? De inmiddels al bijna weer vergeten chatapp ICQ is plotseling weer een hit in Brazilië, populairder zelfs dan WhatsApp en Facebook in de iTunes Store.
Het Britse bedrijf Echobox heeft eindelijk zijn geavanceerde analyticsplatform onthuld, dat adviseert op welke tijdstippen sitebeheerders artikelen kunnen delen op sociale media. Redactioneel advies volgt op de lange termijn.
SnappCar, de site voor het delen van de personenauto, lanceert de SnappApp voor iPhone en Android. Gebruikers krijgen daarmee actueel inzicht in de dagen en dagdelen waarop auto’s beschikbaar zijn.
Het Leidse bedrijf Just B.V. is een campagne tegen Facebook gestart onder de noemer 99 Days of Freedom. Het idee is dat gebruikers zich 99 dagen niet op Facebook vertonen en zich dan ongetwijfeld gelukkiger voelen.
De finale van het WK heeft gezorgd voor nieuwe records in het gebruik van Facebook en Twitter. Facebook noteerde 280 miljoen interacties (likes, berichten, commentaren) en tijdens de wedstrijd Argentinië-Duitsland werden tot 618.725 tweets per minuut verstuurd.
>Modeontwerper Marc Jacobs staat op het punt een mondiale reclamecampagne te activeren waarin de hoofdrol is weggelegd voor fans die zichzelf aanmelden via Twitter en Instagram.
De Kindertelefoon, de naam zegt het al, begon in 1979 met telefonisch contact. Momenteel is de Kindertelefoon met jaarlijks ruim 170.000 serieuze gesprekken en 420.000 unieke websitebezoekers een luisterend oor van formaat voor kinderen. Hoe gaat de Kindertelefoon om met de nieuwe online kanalen?
Rolls Royce, eigendom van BMW, is op zoek naar een sociaal mediabureau. iCrossing van Hearst was tot nu toe de partner van de autofabrikant.
Sinds enkele dagen heeft DigitasLBi een ‘war room’ met social media-experts en creatievelingen om real time campagnes te voeren en op de actualiteit in te spelen.
Bedrijven maken in toenemende mate gebruik van sociale media. Binnen de Europese Unie lopen de bedrijven in Nederland zelfs voorop wat betreft het gebruik van Twitter, zo blijkt uit gegevens van het CBS.
Betaalde advertenties via Facebook en Twitter blijven uiterst bescheiden. Maar een zeer beperkt deel van het marketingbudget wordt besteed aan advertenties, zo blijkt uit onderzoek van AdAge. Veel meer geld gaat zitten in sociale marketing.
Facebook verandert de formaten van zijn advertenties aan de lopende band, of het nu gaat om desktop of mobiele advertenties. En dus heeft Nanigans alle feiten nog eens handig onder elkaar gezet in een infographic. Print hem uit en hang hem aan de muur.
Het sociale netwerk Orkut houdt 30 september op te bestaan. Dat laat eigenaar Google weten. Vanaf vandaag kunnen al geen nieuwe accounts meer worden aangemaakt.
Facebook blijkt een week lang een experiment te hebben uitgevoerd onder 700.000 Engelssprekende gebruikers om te kijken of met bepaalde berichten hun stemming kon worden beïnvloed. Het bedrijf heeft de onderzoeksresultaten inmiddels gepubliceerd.
Het tempo waarmee sociale media groeien is soms ook niet bij te houden, dus is deze tussenstand van Digital Insights wel zo handig. Hoeveel actieve gebruikers heeft Facebook, Google Plus, LinkedIn of Vine? Zesenzestig statistieken over de belangrijkste spelers in de markt.