More stories

De geboorte van de Reclamecode Social Media

Vanaf 1 januari 2014 treedt, als onderdeel van de Nederlandse Reclame Code, de bijzondere code Reclamecode Social Media (RSM) in werking. Daarmee zal hij gelden voor het hele adverterende bedrijfsleven. De RSM maakt een begin met het reguleren van reclame en marketingactiviteiten via social media.

Legal

Infographic: hoe merken mensen en budget inzetten voor social

Social is serious business geworden. Miljarden gaan er inmiddels in om en de grote bedrijven zetten die budgetten dan ook heel gericht in. Een voorbeeld: in de VS spendeert 45 procent van de fastmovers al meer dan vijf procent van hun marketingbudget aan social.

Social

Coosto lanceert Nederlandse merkenindex Twitter

Coosto publiceert een gratis real time index die laat zien over welke merken het meest wordt gesproken in het Nederlandse deel van de Twitterchats.

Social

De geheime accounts waar Twitter mee experimenteert

Twitter is, zoals het zelf heeft aangegeven, doorlopend aan het experimenteren met nieuwe vormgeving en features. Maar Twitter experimenteert ook nog op een ander vlak; daarbij testen ze verschillende algoritmes die geautomatiseerd feedback geven op onze acties of die uit onze timeline.

Social

Social weekoverzicht: Twitter lanceert tailored audiences

Deze week verstuurde Instagram een persuitnodiging, waarschijnlijk voor de introductie van een nieuwe dienst. Tevens werd bekend dat de lancering van de verwachte muziekdienst van YouTube over de jaarwisseling heen wordt getild. Daarnaast bleek dat Twitter uit de advertentievariant Promoted Trends minder dan tien procent van de inkomsten haalt. Maar dat was niet het enige nieuws over Twitter: ze lanceerden deze week tailored audiences. Facebook paste deze week het algoritme van de newsfeed aan.

Social

T-Mobile sluit marketingdeal Twitter

T-Mobile gaat samenwerken met Twitter in Nederland en Duitsland. Een deel van de nieuw verkochte toestellen krijgt vanaf volgend jaar een Twitterwidget op het openingsscherm. T-Mobile wordt reclamepartner van het Amerikaanse bedrijf.

Social

B2B Case: de digitale strategie van Volvo Cars

Sinds enkele jaren probeert Volvo in te spelen op digitale ontwikkelingen en een aanpassing van het businessmodel. Daarbij wordt gebruik gemaakt van nieuwe technologieën zoals mobiele toepassingen en Social Media. Het doel is om een directe klantrelatie met eindgebruikers op te bouwen, zonder de relatie met bestaande dealers te verstoren.

B2B Digital

ClubJudge en het veranderende internet

ClubJudge lanceerde vrijdag hun nieuwe platform in samenwerking met Tiësto, een van de grootste Nederlandse DJ’s in de wereld wat betreft achterban. ClubJudge laat zich het beste omschrijven als een soort van Tripadvisor voor clubs en events in de Electronic Dance Music, ook wel EDM genoemd. Wat moeten zij doen om succesvol te worden?

Social

Social weekoverzicht: ‘Facebook heeft geen tienerprobleem’

Deze week werd bekend dat Google bezig is met technologie voor het automatisch reageren op tweets, likes en statusupdates. Daarnaast waren er weer nieuwe signalen dat YouTube lijkt te komen met betaalde muziekdiensten. Maar er was ook nieuws rondom Facebook. Het ‘heeft helemaal geen tienerprobleem’. Het is de laatste week van Hyves ‘as we know it’ en er komt verbeterde leeftijdscontrole op Twitter. Dit en meer in dit social weekoverzicht.

Social

Infographic: hoe haal je klanten binnen op Facebook?

Hoe haal je klanten binnen via Facebook? En zijn die er eigenlijk wel? De makers van de Facebook app Post Planner denken van wel en produceerden een infographic vol visserslatijn. Het ideale visvoer: promovideo’s, e-books en infographics.

Social

Case CliniClowns: Facebook fangroei 65 procent in één week

Een oproep aan alle fans om CliniClowns mee te helpen om 20.000 fans te bereiken voor het einde van het jaar, was een groot succes. Een dag later had CliniClowns 20.000 fans en daar hield het niet bij op. Zes dagen nadat de post geplaatst was, waren er al 30.000 fans. Een groei van 65 procent in één week.

Social

Google gaat automatisch reageren op tweets en likes

Google heeft een patent gekregen op het automatisch reageren op tweets, likes, status updates en zaken als LinkedInberichten. De technologie kan in de komende jaren langzaam worden toegevoegd aan het pakket bestaande Googlediensten.

Social

Social weekoverzicht: dagelijks 1,5 miljoen locatiepins op Pinterest

Afgelopen week ging Twitters Vine internationaal en voegde voor hun Android en iOS app 19 nieuwe talen toe, waaronder Nederlands. Deze week ook nieuws omtrent Pinterest, Facebook, Vine, LinkedIn en Snapchat. De laatste raast inmiddels zelfs Facebook en Instagram voorbij. KLM, de nummer 1 van de Social Media Monitor ranglijst gaat sinds deze week nog een stapje verder in hun dienstverlening op social media.

Social

‘Geen beter moment dan nu om in te stappen op Google+’

De productmanager van MSN, Brendan Thesingh, verlaat Microsoft eind deze maand. Bij begint voor zichzelf als een van Nederlandse eerste Google+-specialisten. Er is voor bedrijven, in zijn optiek, geen beter moment dan nu om met Google+ te beginnen.

Social

Twitter vertaalt videodienst Vine in het Nederlands

Waar Twitter staat voor berichten in 140 tekens, staat Vine voor video’s van maximaal zes seconden. Om het internationale gebruik te vergroten, wordt Vine in 19 talen uitgebracht. Waaronder het Nederlands.

Social