More stories

Facebook experimenteerde in het geheim met emoties

Facebook blijkt een week lang een experiment te hebben uitgevoerd onder 700.000 Engelssprekende gebruikers om te kijken of met bepaalde berichten hun stemming kon worden beïnvloed. Het bedrijf heeft de onderzoeksresultaten inmiddels gepubliceerd.

Marketing

Infographic: 66 sociale media statistieken

Het tempo waarmee sociale media groeien is soms ook niet bij te houden, dus is deze tussenstand van Digital Insights wel zo handig. Hoeveel actieve gebruikers heeft Facebook, Google Plus, LinkedIn of Vine? Zesenzestig statistieken over de belangrijkste spelers in de markt.

Social

Forrester: ‘Facebook heeft geen tienerprobleem’

Tieners verlaten Facebook niet in drommen, zoals eerder is gesuggereerd. Forrester Research komt tot die conclusie na nieuw onderzoek. Achtentwintig procent van jonge tieners gebruiken het sociale netwerk ‘voortdurend’.

Social

GfK: tabletmarkt Nederland verzadigd

Er is een einde gekomen aan de groei van het aantal tabletbezitters. Vorig jaar groeide de tabletmarkt nog met zo’n tien procent inmiddels is met 7,4 miljoen tabletbezitters deze markt aan het stabiliseren. Dat meldt GfK op het Mediapark Jaarcongres.

Social

Beheertool SocialSensr brengt focus

Het Nederlandse bedrijf SocialSensr lanceert een naar eigen zeggen innovatief Social Media Management Systeem waarmee bedrijven hun activiteiten op het gebied van sociale media eenvoudig kunnen beheren. Op die manier kunnen ze hun reputatie bewaken, maar ook campagnes uitvoeren.

Customer Service

De beste tijden om vacatures op social media te delen

Social media speelt inmiddels een belangrijke rol in de arbeidscommunicatiestrategie. Een goed startpunt voor een social recruitment-campagne. Hoe gerichter je berichten post, hoe beter de respons. Brand Engineers zocht uit wat de beste tijdens zijn om berichten op verschillende sociale platformen te plaatsen.

Recruitment

Nieuwe kansen voor marketeers bij Snapchat

Marketeers krijgen meer en meer mogelijkheden om de populaire chatapp Snapchat in te zetten als marketingkanaal. Na het eerder geïntroduceerde ‘Snapchat Stories’, waarbij het voor gebruikers mogelijk werd om een combinatie van foto en video als ‘snap’ te versturen, komen daar nu ‘Our Story’ en ‘Sponsored filters’ bij. Wat kun je daarmee?

Marketing

Hoe IKEA klanten trekt met Facebook geotargeting

Een A/B-test, waarbij Facebook Ads via geotargeting werden getoond, zorgde voor een stijging van elf procent in het winkelverkeer van een IKEA-winkel onder de doelgroep. De experimentele campagne werd opgezet door Vizeum voor IKEA en toont de potentie van de samenwerking tussen sociale media en datapartijen.

Facebook

Infographic: de juiste strategie voor Google Plus

Ooit was het de spookstad van het internet, nu zijn er analisten die denken dat Google Plus in 2016 groter zal worden dan Facebook. Dan moet Google Plus, met nu 300 miljoen actieve gebruikers, nog wel even even flink doorgroeien. Feit is dat Google Plus nu vooral kwaliteitsverkeer genereert. Deze infographic legt uit hoe je het engagement (de interactie met gebruikers) kunt vergroten.

Conversie

App Links cruciaal voor ambities Facebook

Facebook ontpopt zich steeds meer tot een mobiele speler van formaat. Ook op advertentiegebied. Met App Links wordt weer een volgende stap gezet. Ten einde de mobiele advertentiemarkt te kunnen domineren.

Facebook

Facebook probeert weer Snapchat-kloon

De vorige poging mislukte, maar met de gisteren aangekondigde app Slingshot hoopt Facebook zijn grote rivaal Snapchat eindelijk te kunnen passeren. Eigenlijk toch vooral om de wegtrekkende jongeren te bereiken.

Social

Online dienst ontmaskert nepvrienden Facebook

Een nieuwe online tool gebruikt algoritmen om te bepalen of volgers op Facebook echte vrienden zijn. FakeOFF bouwt zo een lijst van verdachte volgers op.

Social

Gamekings grootste sociale gameportal

Gamekings is de grootste gameportal op sociale media. Dit blijkt uit onderzoek van Entertainment Business en Rankingz onder zestien gameportals uit de Benelux.

Social
Premium

Review: Nanigans, tool voor Facebook advertising

Evenredig aan de groeiende social advertising budgetten wordt het vakgebied social advertising steeds volwassener. Belangrijk onderdeel daarvan is goede tooling. Die moet er voor zorgen dat campagnes sneller opgezet kunnen worden, het moet leiden tot betere campagne prestaties en meer gemak bij monitoring. In dit artikel nemen we Facebook advertising tool Nanigans onder de loep.

Facebook

Coosto lanceert zoekmachine voor social buzz

Coosto, een Eindhovense leverancier van social media monitoring tools en webcare software, introduceert aan de vooravond van het WK Coosto Open, een zoekmachine waarmee tot dertig dagen terug kan worden gezocht in data uit alle social media kanalen, nieuwssites, fora en meer dan 400.000 sites. Zo is de social buzz rondom het WK in kaart te brengen.

Media