More stories

Infographic: de belangrijkste sociale media feiten van 2013

Sociale media blijven belangrijk en steeds meer cijfers lijken dat nog eens aan te tonen. Om een paar voorbeelden te noemen: iedere seconde delen 8000 gebruikers een foto op Instagram, 80 procent van Pinterest betreft doorgezonden berichten (repins), 74 procent van de marketeers gelooft dat Facebook belangrijk is voor hun leadstrategie. Digital Insights verzamelde de belangrijkste feiten van 2013.

Social

LinkedIn leadgeneratie: twintig do’s en don’ts

Als je de interesse van een prospect wil wekken op LinkedIn, zorg er dan voor dat jouw profiel en activiteit op LinkedIn aan een paar minimale eisen voldoet. Een simpele vraag: “Als een prospect jouw LinkedIn profiel bezoekt, zal dit hem of haar dan triggeren om meer informatie op te vragen?” Deze twintig belangrijkste do’s en don’ts voor LinkedIn leadgeneratie helpen je.

Social

Levi’s bouwt merk met Flipboard Magazines

Levi’s zet een klein team specialistische smaakmakers in om zijn merk te bouwen met een eigen magazine op Flipboard.

Online marketing

Ter inspiratie: 250 Facebookmarketing cases

Ben je als marketeer op zoek naar inspirerende voorbeelden van Facebookmarketing uit jouw branche? Dan ben je hier op de juiste plek want hieronder tref je een overzicht aan van meer dan 250 Facebookmarketing casestudies uit onder andere de automotive-, FMCG-, e-commerce-, retail-, telecom-, onderwijs-, non-profit-, travel- en gamingbranche.

Social

Twitter piekt niet tijdens tv-reclames

De reclameblokken op tv zijn niet de momenten dat Twitteraars extra geen kletsen. Sterker nog: ze versturen zeventig procent hun berichten tijdens de reguliere uitzending.

Social

Hoe benader je journalisten via sociale media?

Sociale media zijn de ideale manier om in contact te komen met journalisten. Want niet elk persbericht wordt opgepakt. Toch zijn er een paar regels waar je rekening mee kunt houden om je kans op succes te vergroten. Mashable noemt er tien. Wij hebben daar onze eigen variant op gemaakt.

Social

LinkedIn leadgeneratie: je LinkedIn Homepage in vijf stappen

Eerder lieten we zien hoe je op hoe je LinkedIn groepen gebruikt om jezelf te profileren als expert in je vakgebied. De andere plaats op LinkedIn waar je jezelf sterk kunt profileren en veel kunt leren over waar jouw netwerk zich mee bezig houdt is op je eigen LinkedIn Homepage.

Social

Commerciële topper van Twitter op Emerce eDay

Bij YouTube ontwikkelde hij merkstrategieën voor grote klanten en nu doet hij dat bij Twitter op grote schaal. Josh Grau is een van de sprekers tijdens Emerce eDay volgende maand.

Online marketing

‘Tweede scherm concurreert niet met televisie’

Het gebruik van tablets en telefoons kannibaliseert niet op de wijze waarop consumenten televisie kijken. Ook maken ze ander gebruik van apps om te interacteren met televisieprogramma’s, als die mogelijkheid al bestaat.

Online marketing

Vijftien voorbeelden van briljante Facebook-campagnes

Inspiratie nodig voor je volgende Facebook-campagne? We hebben vijftien bekende en minder bekende voorbeelden verzameld van succesvolle Facebook-campagnes. Ga er rustig voor zitten en laat je inspireren door deze vijfiten nationale en internationale voorbeelden van zeer geslaagde en virale campagnes op Facebook.

Social

Vijf stappen om je doelgroep te vinden op Twitter

‘Iedereen moet op Twitter! Geloof me!’ hoor ik goeroes regelmatig zeggen en daar reizen me de haren van ten berge. ‘Moet’, onzin natuurlijk. Als je je niet prettig voelt op sociale media, moet je daar juist vooral niet zijn. Dat kan alleen maar verkeerd aflopen omdat je je geforceerd gaat gedragen. Voor je het weet sta je te boek in één of andere social media case.

Social

LinkedIn: Op weg naar 3 miljard gebruikers

Groter worden dan Facebook, dat is waar LinkedIn naartoe onderweg is. Directeur Jeff Weiner hoopt uiteindelijk iedere werkende mens op aarde op zijn site digitaal te huisvesten. Drie miljard profielen.

Social

Trident maakt 6-seconden Vinevideo’s tot tv-commercial

Kauwgummaker Trident liet twee van de bekendste gebruikers van Twitters Vine video’s maken en zendt die als tv-commercial uit.

Social

Wie wint de strijd om likes en tweets in Nederland?

Doe mij een viral. Elke marketeer wil dat zijn content viraal gaat. Maar welk merk weet de consument nou echt in het hart te raken? De nieuwe buzzsite Upcoming.nl analyseert realtime welke artikelen door miljoenen Nederlanders gedeeld worden op Facebook en Twitter. Welke merken strijden om de likes en tweets van de Nederlander?

Social

Topman Heineken Digital over strategie ‘social’

Dankzij succesvolle campagnes en partnerships met onder meer de Champions League laat Heineken de concurrentie op Facebook, Twitter en YouTube stof happen. Paul Smailes (37), Global Head of Digital bij de bierfabrikant, vertelt hoe hij die voorsprong verder wil uitbouwen.

Online marketing