Chatapp Line krijgt ingebouwde marktplaats
Gebruikers van de populaire chatapp Line kunnen vanaf komend voorjaar onderling artikelen gaan kopen en verkopen. Line vangt een commissie per verkocht item.
Gebruikers van de populaire chatapp Line kunnen vanaf komend voorjaar onderling artikelen gaan kopen en verkopen. Line vangt een commissie per verkocht item.
Met sociale media kunnen we allemaal publiceren. Er is bijna geen drempel om te beginnen en het kost nagenoeg niets om jouw kennis te publiceren zodat iedereen deze kan bekijken. Twintig jaar geleden werkten journalisten, fotografen en editors voor tijdschriften, kranten, radio- en televisiestations. Nu kunnen dezelfde mediabedrijven de inhoud van iedereen krijgen. Dit heeft de waarde van content totaal veranderd. Wie wil er nog betalen voor content als je waardevolle content voor niets kunt krijgen?
Met een reeks interviews van experts worden hier de komende weken de trends en ontwikkelingen 2014 in beeld gebracht. In dit artikel geven Viktor van der Wijk, Director E-Acquisition, en Saskia Kranendonk, Director Digital Marketing van KLM hun visie op 2014. Zowel op het gebied van digital media in het algemeen, als specifiek gefocust op social media.
Vanaf 1 januari 2014 treedt, als onderdeel van de Nederlandse Reclame Code, de bijzondere code Reclamecode Social Media (RSM) in werking. Daarmee zal hij gelden voor het hele adverterende bedrijfsleven. De RSM maakt een begin met het reguleren van reclame en marketingactiviteiten via social media.
Social is serious business geworden. Miljarden gaan er inmiddels in om en de grote bedrijven zetten die budgetten dan ook heel gericht in. Een voorbeeld: in de VS spendeert 45 procent van de fastmovers al meer dan vijf procent van hun marketingbudget aan social.
Coosto publiceert een gratis real time index die laat zien over welke merken het meest wordt gesproken in het Nederlandse deel van de Twitterchats.
Twitter is, zoals het zelf heeft aangegeven, doorlopend aan het experimenteren met nieuwe vormgeving en features. Maar Twitter experimenteert ook nog op een ander vlak; daarbij testen ze verschillende algoritmes die geautomatiseerd feedback geven op onze acties of die uit onze timeline.
Deze week verstuurde Instagram een persuitnodiging, waarschijnlijk voor de introductie van een nieuwe dienst. Tevens werd bekend dat de lancering van de verwachte muziekdienst van YouTube over de jaarwisseling heen wordt getild. Daarnaast bleek dat Twitter uit de advertentievariant Promoted Trends minder dan tien procent van de inkomsten haalt. Maar dat was niet het enige nieuws over Twitter: ze lanceerden deze week tailored audiences. Facebook paste deze week het algoritme van de newsfeed aan.
T-Mobile gaat samenwerken met Twitter in Nederland en Duitsland. Een deel van de nieuw verkochte toestellen krijgt vanaf volgend jaar een Twitterwidget op het openingsscherm. T-Mobile wordt reclamepartner van het Amerikaanse bedrijf.
Sinds enkele jaren probeert Volvo in te spelen op digitale ontwikkelingen en een aanpassing van het businessmodel. Daarbij wordt gebruik gemaakt van nieuwe technologieën zoals mobiele toepassingen en Social Media. Het doel is om een directe klantrelatie met eindgebruikers op te bouwen, zonder de relatie met bestaande dealers te verstoren.
ClubJudge lanceerde vrijdag hun nieuwe platform in samenwerking met Tiësto, een van de grootste Nederlandse DJ’s in de wereld wat betreft achterban. ClubJudge laat zich het beste omschrijven als een soort van Tripadvisor voor clubs en events in de Electronic Dance Music, ook wel EDM genoemd. Wat moeten zij doen om succesvol te worden?
Deze week werd bekend dat Google bezig is met technologie voor het automatisch reageren op tweets, likes en statusupdates. Daarnaast waren er weer nieuwe signalen dat YouTube lijkt te komen met betaalde muziekdiensten. Maar er was ook nieuws rondom Facebook. Het ‘heeft helemaal geen tienerprobleem’. Het is de laatste week van Hyves ‘as we know it’ en er komt verbeterde leeftijdscontrole op Twitter. Dit en meer in dit social weekoverzicht.
Hoe haal je klanten binnen via Facebook? En zijn die er eigenlijk wel? De makers van de Facebook app Post Planner denken van wel en produceerden een infographic vol visserslatijn. Het ideale visvoer: promovideo’s, e-books en infographics.
Een oproep aan alle fans om CliniClowns mee te helpen om 20.000 fans te bereiken voor het einde van het jaar, was een groot succes. Een dag later had CliniClowns 20.000 fans en daar hield het niet bij op. Zes dagen nadat de post geplaatst was, waren er al 30.000 fans. Een groei van 65 procent in één week.
Google heeft een patent gekregen op het automatisch reageren op tweets, likes, status updates en zaken als LinkedInberichten. De technologie kan in de komende jaren langzaam worden toegevoegd aan het pakket bestaande Googlediensten.