More stories

Maximaal voordeel uit social commerce

Consumenten hechten bij het nemen van aankoopbeslissingen meer waarde aan sociale informatiebronnen dan aan traditionele informatiebronnen. Dat bewijzen de ervaringen van Black & Decker en Octopus.com.

E-commerce

Google verliest gezag, verticals winnen terrein

Het marktaandeel van Google blijft onbetwist rond de negentig procent liggen. Toch ondervindt de zoeker concurrentie. Die komt uit de hoek van kleine en grotere specialistische zoeksites.

Search

New York.nl: een succesvolle zakelijke Facebookcommunity

Hoe wordt je zakelijke Facebookpagina een succes? Zoveel mogelijk fans en posts blijken vaak niet het antwoord. New York.nl won de Facebook Community van het Jaar Award. De learnings van deze succesvolle community geven inzicht.

Social

Gesponsorde fashiontweets: mag dat?

Een toenemend aantal fashionista’s laat zich in producten of in harde euro’s betalen voor het versturen van – uiteraard positieve – tweets over merken en producten. Minder bekend is echter dat dergelijke gesponsorde tweets als reclame worden aangemerkt en dat de betalende merkhouder of producent daarvoor verantwoordelijk wordt gehouden.

Legal

Worstelen met big data bij besluitvorming

De behoefte aan data en datagedreven beslissingen groeit. Tegelijkertijd worstelen veel organisaties met de enorme hoeveelheden data die gegenereerd worden.

Social

Van social brand naar social business

Om social media optimaal uit te nutten is een social business strategie onontbeerlijk. Door van een social brand naar een social business te verschuiven garandeer je dat social wordt verankerd in de organisatie en leg je de link met businessresultaten. Je vermogen hierin te slagen bepaalt uiteindelijk grotendeels jouw social succes.

Social

Pas je aan aan de connected consumer

Bedrijven vinden het moeilijk zich aan te passen aan het rappe tempo waarin de hedendaagse consument nieuwe technologieën adopteert en de impact die dit heeft op hun relatie met deze consument.

Social

Pas op met social-media-buttons in nieuwe cookiewet

Ook bij het gebruik van social media buttons heb je te maken met de nieuwe cookiewetgeving. Ongewild en onbedoeld kan de nieuwe wet overtreden worden door het toevoegen van deze buttons met als doel het delen van content.

Social

‘Social media bestaan niet’

Berndt de Wit, International Marketing Manager Garcia Jeans, vertelt in een interview met Gijs Vroom dat het tijd wordt om het woord ‘social’ weg te laten in social media, en de verschillende kanalen te zien voor wat ze zijn: kanalen voor online marketing.

Social

De mobiele ambities van Facebook

Mobile was het buzzwoord tijdens de beursgang van Facebook. Logisch: social is de meest gebruikte toepassing op de smartphone en tablet. Het geld van de beursgang zal dus met name worden gebruikt om de mobiele ambities van Facebook te versterken. Maar waar liggen deze ambities en wat mogen we in de toekomst verwachten?

Mobile

Fashion is social

Online is fashion de branche bij uitstek waar social media een zeer grote invloed heeft. Vooral vrouwen steken tijdens het online shoppen hun mening niet onder stoelen of banken. Voor fashionretailers biedt dit mogelijkheden die vaak nog niet worden benut.

Social

Social Mentions als Performance KPI

Performance is de belangrijkste indicator voor elke online experience. Je kunt nog zo’n mooie site of campagne hebben, maar elke seconde vertraging of onbeschikbaarheid verhoogt het risico op directe omzetschade. Social mentions hierover zijn een goede performance KPI.

Analytics

Social media onmisbaar voor Center Parcs

Center Parcs zet de klant centraal. In vele opzichten. Social media zijn daarbij onmisbaar.

Social

Vijf tips voor een succesvolle social commerce-strategie

De omzet van social commerce, op basis van user generated content, loopt naar verwachting in 2015 op naar 30 miljard dollar. Ook hier is multichannel het toverwoord. Vijf tips voor succes in social commerce.

E-commerce

Marketing draait alleen om diensten

Dankzij digitaal is elk merk tegenwoordig een dienstverlener. Marketing zal in de toekomst daarom grotendeels om diensten draaien. Want voor digitale merken zijn diensten de basis, voor fysieke producten een nieuwe kans.

Online marketing