Meer fans door Facebook Statistieken
Hoe kun je je Facebook Statistieken gebruiken om meer fans te krijgen? In ieder geval op de volgende vier manieren:
Hoe kun je je Facebook Statistieken gebruiken om meer fans te krijgen? In ieder geval op de volgende vier manieren:
Hoe overtuig je het management van de noodzaak het sociale web te omarmen? Een vraag zonder eenduidig antwoord, want hij hangt samen met meerdere management uitdagingen. Fons Trompenaars onderzoekt deze uitdagingen en bespreekt de resultaten op The Social Conference 2012.
Bedrijven verspillen tijd en geld wanneer ze proberen mensen online te bereiken zonder te beseffen dat velen het vervelend vinden dat grote merken hun sociale netwerken overspoelen. Wil jij weten of je Facebookpagina een succes is?
Voor de integratie van sociale media in het DNA van het bedrijf bestaan nogal wat barrières. Uit kwalitatief onderzoek onder senior marketeers komen de belangrijkste naar voren. Evenals een stappenplan voor de integratie van social media in organisaties.
Het aantal fans van je Facebook pagina lijkt de nieuwe graadmeter van online succes te zijn geworden. Maar veel adverteerders stappen keer op keer in dezelfde valkuilen bij het werven van die fans. De vijf meest gemaakte denkfouten op een rij.
‘Er zijn grenzen aan het gebruik van privé-informatie om gericht reclame te vertonen op Facebook’, luidt de conclusie van een Europese privacywaakhond. Facebook hoeft niet terug te krabbelen, maar enkel duidelijker te communiceren over die grenzen, voor april 2012.
Veel bedrijven staan met de integratie van sociale media nog in de kinderschoenen. Tegelijkertijd is het volledig integreren van sociale media in bedrijfsresultaten nastrevenswaardig: het leidt tot meer impact in je marketingcommunicatie en mogelijk tot betere financiële resultaten.
Merkuitingen worden bedolven onder de stem van de consument, die – vaak succesvol – concurreert met de informatie die door merken zelf naar buiten wordt gebracht. Hoe beïnvloedt dit het belang van marketing?
Op LeWeb een update van LinkedIn met nieuwe toepassingen van na de beursgang. Een overzicht van recente tools die in Nederland nog niet heel erg bekend zijn, waaronder nieuwe manieren om te connecten waarmee het visitekaartje echt verleden tijd zou kunnen worden.
Wat krijg je als je Sean Parker, de man die Facebook groot maakte, vraagt naar de toekomst van het sociale web? Je verwacht een social business evangelie gepredikt vanuit ervaring. Maar dat deed hij niet. Hij had het over digitale verantwoordelijkheid.
Merken zijn zich bewust van de mogelijkheden die sociale media bieden als communicatiekanaal voor het bouwen en het versterken van loyaliteit, retentie en – uiteindelijk – conversie optimalisatie en groei. De Nederlandse consument is echter weinig betrokken bij merken in sociale netwerken. Hoe ga je hier als merk mee om?
Coca-Cola en Pepsi, misschien wel de grootste rivalen ter wereld. Sinds jaar en dag nemen de twee frisdrankproducenten het tegen elkaar op. Eerst offline, tegenwoordig ook online. Hoe scoren beide partijen eigenlijk als het om engagement op Facebook gaat?
Wat doet een gemiddelde Facebook gebruiker op een dag op Facebook? Deze infographic laat de gemiddelde betrokkenheid zien op het populairste sociale netwerk van dit moment.
Facebook beïnvloedt de meningen van gebruikers over waar en bij welke (online) winkels ze hun producten willen kopen. De ‘like’ knop geeft retailers een schat aan informatie over gebruikers en brengt ze in contact met vrienden van gebruikers. Toch heeft Facebook retailers tot nu toe nog niet gebracht waarop was gehoopt.
Recent verscheen er berichtgeving in de media dat verzekeraars steeds meer werk maken van fraudebestrijding en daarbij feiten checken op sociale media sites als Twitter, Facebook en Hyves. Op diverse (sociale media) sites leidde de berichtgeving tot een golf van verontwaardiging. Is die verontwaardiging terecht?