More stories

LinkedIn leadgeneratie: wat te doen met LinkedIn Groepen! (3)

Dit is het vervolg op het artikel van 22 augustus, waarin werd ingegaan op het belang van een solide fundament op LinkedIn (een krachtig en professioneel LinkedIn profiel). In dit artikel besteden we aandacht aan de volgende belangrijke stap in LinkedIn lead generatie: hoe je – in minder dan tien minuten per dag – op een effectieve manier op de hoogte blijft van waar jouw netwerk zich mee bezig houdt.

Social

Hashtags; de verbindende factor van social marketing

Hashtags hebben al een lange geschiedenis, maar de meesten associëren het toch, ten onrechte, met Twitter. Daar werd de hashtag geïntroduceerd door Chris Messina als teken om via een teken (het pound # sign) tweets van verschillende mensen aan elkaar te koppelen door en er unieke tekst aan te koppelen die via een search alle relevante tweets zou laten zien.

Social

Marc de Vries (Twitter): ‘We doen aan pure engagement marketing’

Marc de Vries stond aan het wieg van een aantal vernieuwende internetconcepten, zoals Monsterboard, Hyves en de online tak van TMG. Sinds begin augustus denkt hij na over nieuwe manieren om (advertentie)inkomsten te genereren voor Twitter in Nederland.

Social
Premium

WPP verklapt route naar 45 procent digitale omzet

Communicatie- en reclamegigant WPP haalt eenderde van zijn omzet inmiddels uit digitale activiteiten. Niet genoeg, aldus de leiding, want dat moet 40 à 45 procent worden. De cijfers laten zien dat Europese bestedingen krimpen, maar Nederland een gemiddelde groei vertoont.

Online advertising

LinkedIn leadgeneratie: stap 1 – het fundament

Dit is het vervolg in een serie over LinkedIn Lead Generatie. In het vorige artikel werden de vijf belangrijkste stappen uitgelicht die succesvolle LinkedIn gebruikers toepassen om veelvuldig en met regelmaat nieuwe opdrachten binnen te halen op LinkedIn. In dit artikel gaan we wat dieper in op de eerste stap: bouwen.

Social

Crisis bewijst de betrouwbaarheid van social media data

Social media data is een enorme bron aan informatie, dat door veel bedrijven niet wordt erkend. Nog steeds hoor ik vaak mensen oordelen dat social media data “niet representatief” is en dat er daarom weinig mee gedaan kan worden op het gebied van onderzoek. Maar vanwege de kracht van de massa valt er een hoop te vertellen over deze data.

Social

Vine: zes bedrijven die het snappen

Vine is een video-app waarmee je filmpjes van zes seconden maakt en deelt via Twitter. Steeds meer bedrijven en merken zien in dat het een sterk marketingtool is. Zes voorbeelden van e-commercebedrijven die het snappen.

Social

Storytelling met sociale content

Minder dan de helft van de Nederlandse bedrijven is actief op social media. En daarvan heeft het gros geen strategie. Zij die wel actief zijn, gebruiken het vooral om te zenden en om klanten en prospects te volgen. Tijdgebrek zou nog meer inzet van sociale kanalen vaak in de weg staan. Een drogreden die we hier graag ontmaskeren.

Social

De randvoorwaarden van social business

Succesvolle initiatieven als Airbnb en Etsy bewijzen dat social business een blijvertje is. Maar wat is het eigenlijk, en is uw bedrijf er klaar voor? Lees welke kansen sociaal zakendoen u biedt en leer van voorbeelden uit de praktijk.

Social

Hyves sluit Plinga Games aan

Hyves gaat de casual en social games afnemen van het Duitse Plinga, een van Europa’s grootste speluitgevers. De profielensite vult hiermee de ambitie in om zich meer als spellenplatform te ontplooien. Met Facebook-login.

Social

LinkedIn leadgeneratie – vijf belangrijke stappen

Dit is de eerste in een serie van berichten op Emerce over LinkedIn leadgeneratie. Vandaag het vijf-stappen plan. Ongeveer drie procent van de leden op LinkedIn-gebruiken het platform op een proactieve manier en halen er veelvuldig nieuwe opdrachten vandaan. Hoe doen zij dit? Er zijn vijf belangrijke stappen die daarbij cruciaal zijn.

Social

KLM wereldwijd de snelste met social helpdesk

KLM is van de luchtvaartmaatschappijen de allersnelste met zijn helpdesk op Facebook. Wie een vraag stelt heeft binnen 45 minuten antwoord, aldus een internationaal onderzoek.

Online marketing
Premium

Upcoming met AdFactor in ‘native advertising’

Reclame die er bijna niet meer uitziet als een commerciële boodschap. Dat is wat social-nieuwssite Upcoming.nl doet middels een samenwerking met Adfactor.

Online advertising

Facebook: inkopen is niet voldoende….

Een grote Facebook community die actief betrokken is, dat is waar veel merken naar streven. Dit gaat echter niet vanzelf. De tijd dat social media gratis waren is verleden tijd, dus vol enthousiasme kopen merken zich in op Facebook. Maar dat is niet voldoende…….

Online advertising

Onderzoek: social buzz rondom Google Glass

Een bril waarmee je kan bellen, foto’s maken en versturen, filmen en navigeren. Lange tijd leek dit een droom. Maar daar was opeens Google met haar “ Project Glass”.

Social