Nieuwe vorm retargeting bij Facebook
Facebook begint de gefaseerde uitrol van een reclameoptie om bezoekers van hun sites of apps opnieuw te benaderen.
Facebook begint de gefaseerde uitrol van een reclameoptie om bezoekers van hun sites of apps opnieuw te benaderen.
Een recent onderzoek heeft aangetoond dat millennials sociale media beschouwen als hun belangrijkste kanaal, mits deze kanalen het meest up-to-date en het meest aangepast zijn aan hun behoeften. Cijfers? De doorsnee GenYer maakt een profiel bij gemiddeld 2,5 sociale media. Zestien procent wil zijn lidmaatschap bij Hyves stopzetten.
Afgelopen woensdag vond tijdens de Amsterdam eWeek de eerste editie van The Facebook Conference plaats. Op het podium deelden merken zoals KLM, Heineken, Philips, de ANWB en Hunkemöller en Facebook zelf hun kennis met de meer dan 230 bezoekers. Conclusie van de dag: het draait op Facebook vooral om de strijd tussen engagement versus bereik.
De eigenaar MyCom, Dixons en iCentre biedt zijn klanten in 2014 de optie om zelf Facebookwinkels te openen en zo geld te verdienen als ‘social wederverkoper’ voor BAS Group.
Contentstudio RIDE neemt foto- en videospecialist Digital Message over om zijn in house portfolio uit te breiden.
Twitter Nederland maakt momenteel een rondgang langs tv-zenders en mediabureaus om zijn tv-product onder de aandacht te brengen. De eerste resultaten zijn begin volgend jaar te zien.
Afgelopen week is er veel gebeurd op het gebied van sociale media. Niet alleen in Nederland maar ook daarbuiten. Tijd voor een eerste bericht in een reeks van wekelijkse updates over het sociale media nieuws van de afgelopen week.
Sociale media verkoopt niet? Denk nog maar eens goed na. Een nieuwe infographic van Psoshul toont aan hoe tien verschillende bedrijven met behulp van sociale media hun verkoop hebben verhoogd.
“Vroeger vertelden mensen verhalen aan elkaar rondom het kampvuur. Nu doen we dat nog steeds wel, maar de hashtag is het kampvuur van deze tijd.” Josh Grau van Twitter vertelt op eDay dat Twitterreclame niet moeilijk is, maar wel goed aandacht verdient.
Welke extra effect heeft als een adverteerder gelijk met een tv-campagne ook een Facebookcampagne laat lopen? Dat gaat GfK onderzoeken en de resultaten met adverteerders delen. De eerste inzicht: extra bereik van bijna 28 procent.
Een op de twintig berichten op de Facebook timelines is een commerciële uiting, zegt Will Ashton van bureau Nanigangs, dat jaarlijks voor 250 miljoen dollar een reclamecampagnes op de profielensite verzorgt.
Hunkemöller ging dit jaar, maanden eerder dan gepland, over de half miljoen Facebookfans heen. Voor volgend jaar streeft het bedrijf naar een verdubbeling. Mogelijk wordt dan een deel van het tv-budget afgesnoept voor ‘social’.
Online video is in opmars. In augustus van dit jaar keek 83,3 procent van de Nederlandse bevolking online video. Gemiddeld bijna een uur per dag. Interessant is het verschil in kijkgedrag tussen mannen en vrouwen, maar ook per leeftijdscategorie verschilt het kijkgedrag significant.
Voor veel ondernemers en salesprofessionals is het delen van informatie met je netwerk vaak een enorm struikelblok. We zijn gewend om over ons bedrijf en onze producten te praten, maar is dit ook waar je netwerk op zit te wachten?
Facebook gaat in Europa anonieme data verstrekken aan tv-zenders over hoe zijn leden interageren met de programma’s. In Amerika gaat Nielsen vergelijkbare data uitleveren voor Twitter.