More stories

Advertenties zijn goed, verhalen beter

Facebook introduceerde onlangs Premium advertenties en de Reach Generator. Beide nieuwe advertentieproducten vinden hun oorsprong in de gesponsorde verslagen op Facebook en bieden adverteerders nieuwe mogelijkheden om extra bereik te genereren.

Social

Socialbakers met Analytics Pro

Socialbakers, een online analysemiddel voor Facebook en Twitter, brengt een geavanceerde betaalversie uit voor grote adverteerders op social media.

Analytics

Facebook Offers: conversie van clicks naar bricks

Facebook bewijst nu ook offline retailers een dienst met het nieuwe Facebook Offers. Gericht op het genereren van traffic naar fysieke winkels in plaats van naar webshops. Welke retailer durft het aan?

Conversie

Transitie van reclame naar dialoog moeilijk voor merken

Onder invloed van social media verandert de relatie tussen mensen onderling, maar ook tussen merk en mens. De deur naar een transitie van reclame naar dialoog lijkt steeds verder open te staan. Maar voordat dit echt gebeurt, dient nog een aantal hindernissen genomen te worden.

Online marketing

Meet de waarde van social media met Google Analytics

Eén van de belangrijke vernieuwingen in Google Analytics is de geüpdate mogelijkheid om de waarde van social media te meten. Sinds kort is ook data over het bezoekgedrag binnen social media zelf beschikbaar. Wat betekent dit en wat kun je ermee?

Analytics

Meer adverteerders storten zich op sociale media

Adverteerders gaan nog meer geld steken in sociale media. Dat schrijft ClickZ op basis van een enquête onder reclamebureaus.

Social

Dropgifts, cadeaus geven via Facebook

Rocket Internet lanceert Dropgifts in Nederland, een site om Facebookvrienden een cadeaubon te geven die ook in de bakstenen wereld kan worden ingeruild.

Social

Drie miljoen groeigeld voor PeerIndex

PeerIndex, de Europese variant op socialmediatool Klout, heeft in zijn eerste financieringsronde drie miljoen dollar opgehaald bij investeerders.

Social

De rol van bedrijfscultuur in je marketingstrategie

Wanneer ben je als bedrijf echt klaar voor een toekomst en een tijd waarin de consument de macht op het internet heeft overgenomen? Een wereld waarin alle stappen die je bedrijf zet nauwlettend in de gaten worden gehouden door mondige consumenten?

Social

Facebook vergroot bankkredieten tot acht miljard

Facebook heeft zijn kredietfaciliteiten vergroot en mag tot acht miljard dollar lenen bij de bank. Het stelt ook 25 zakenbanken aan die zijn beursgang moeten begeleiden.

Social

Nederland nog niet warm voor nieuwe Facebookpagina’s

Maar weinig grote bedrijven in Nederland zijn al overgestapt op de nieuwe vormgeving van Facebook Pagina’s. Een beknopt, geïllustreerd overzicht.

Social

Voordelen en valkuilen van social business

Social business maakt organisaties competitiever door meer tevreden medewerkers en klanten, effectievere en efficiëntere processen en een grotere innovatiekracht. Maar dan moet het wel op de juiste manier geïmplementeerd worden.

Social

Incapabele recruiters houden online jobboards in stand

Het gebruik van de grote online vacaturebanken zoals Monsterboard en Nationale Vacaturebank is voor veel recruiters dè manier waarop zij denken hun target-audience te bereiken en strategisch met online recruitment bezig te zijn, terwijl die werkwijze nauwelijks meerwaarde biedt.

Social

Van content naar conversie

De mogelijkheden, oftewel de verpakkingen, van content zijn eindeloos. Voordat je begint met het inzetten van een van de tactics, is het handig om eerst over je contentmarketingstrategie na te denken. Wat is je contentconversiepunt?

Conversie

Meer nodig voor succes op Facebook dan alleen Insights data

Door toegenomen concurrentie neemt de groei in gratis Facebookfanpages af. Gebruikers worden kritischer in wat ze voorgeschoteld krijgen. Dit dwingt adverteerders om verder te kijken naar de werkelijke toegevoegde waarde van hun Facebook activiteiten, en wat deze op kunnen leveren.

Analytics